نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

19 اسفند 1403 6:33 ب.ظ

اروپا در عصر هوشمند: از ایده تا عمل

اروپا در عصر هوشمند: از ایده تا عمل

17 ژانویه 2025 -نوشته یان میشکه، ماسیمو جوردانو، سولوی هیرونیموس و سون

تمرکز استراتژیک و ابتکارات فانوس دریایی تحت رهبری بخش خصوصی می تواند مسیر قاره کهن را تغییر دهد – اگر بخش دولتی محیط سرمایه گذاری را با تعداد انگشت شماری از ابتکارات اولویت دار به طور اساسی تغییر دهد.

فناوری به طور فزاینده ای به شکوفایی و حاکمیت ملت ها شکل می دهد. توسعه فناوری‌های مخرب مانند هوش مصنوعی، همراه با رویدادهای ژئوپلیتیکی، عرصه‌های جدیدی از رقابت را ایجاد می‌کند که بر سرمایه‌گذاری در نوآوری، تولید و پذیرش فناوری‌های پیشرفته متمرکز است.با این حال، شرکت‌های بزرگ اروپایی بین سال‌های 2015 تا 2022، 700 میلیارد یورو در سال یا 3000 یورو به ازای هر نفر کمتر از همتایان آمریکایی خود سرمایه‌گذاری کردند، به‌ویژه در زمینه فناوری، زیرا بازده سرمایه سرمایه‌گذاری‌شده (ROIC) برای شرکت‌های اروپایی، چهار برابر از ایالات متحده عقب‌تر بود. 2 اروپا در حال حاضر به طور موثر با ایالات متحده و چین تنها در چهار فناوری از 14 فناوری که برای آینده جهان حیاتی هستند رقابت می کند. این شکاف‌ها وابستگی‌های استراتژیک برای اروپا ایجاد می‌کند و تهدید می‌کند تا سال 2040، 2 تا 4 تریلیون یورو از طریق مشارکت در تولید ناخالص داخلی سالانه روی میز باقی بماند.

در حالی که اروپا مسیر خود را برای افزایش رقابت اقتصادی و تکنولوژیکی ترسیم می کند، اجماع در مورد دسته های گسترده اهرم های مورد نیاز برای ایجاد تغییر در حال ظهور است.5 صدها پیشنهاد ملموس در گزارش های اخیر ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا 2021ارائه شده است.

با این حال، تاثیر واقعی هنوز محقق نشده است. هدف این مقاله این است که سفر تبدیل ایده ها به عمل را با تمرکز دقیق بر تأثیر، هم در سرعت و هم در مقیاس، آغاز کند. این یک چارچوب استراتژیک برای مکان بازی و نحوه برنده شدن پیشنهاد می کند. فهرستی از ابتکارات فانوس دریایی بخش خصوصی برای شروع حرکت؛ و ده “پروژه بزرگ” بخش عمومی 11 برای آزادسازی رقابت و کارآفرینی اروپایی، همسو با شش حوزه اولویت برای تحریک نوآوری و سرمایه گذاری.

اروپا نه می‌تواند در همه فن‌آوری‌ها پیشرو باشد و نه می‌تواند دستورالعمل یکسانی را برای همه آنها اعمال کند. این مقاله انتخاب های استراتژیک مناسب برای 14 فناوری مهم را بر اساس اهمیت استراتژیک مربوطه، بلوغ و نقطه شروع اروپا شناسایی می کند.

  • در جایی که اروپا پیشتاز است، باید از مقیاس جهانی و موقعیت‌های رهبری خود دفاع کرده و گسترش دهد، به عنوان مثال در عرضه بی‌سیم خصوصی – با بررسی دقیق مبادلات بالقوه بین مزایای مقیاس جهانی و خطرات تمرکز بازار داخلی.
  • در جایی که اروپا در حوزه‌های فناوری نوپا دارای نقاط قوتی است، باید همزمان با دفاع از قابلیت‌های استراتژیک، مانند سنجش کوانتومی، به افزایش و تجاری‌سازی هرچه سریع‌تر بپردازد.
  • در جایی که اروپا عقب است، این می تواند شامل جهش به نسل بعدی فناوری در یک حوزه نوپا (مانند محاسبات نوری در نیمه هادی ها) یا تمرکز بر نقاط قوت عمودی، مانند هوش مصنوعی صنعتی باشد.
  • در جایی که اروپا در رقابت بسیار عقب مانده است، ممکن است زمان تخصیص مجدد منابع از تلاش برای جبران عقب افتادن، به عنوان مثال در محاسبات ابری، به سمت تضمین سرمایه گذاری و انتقال قابلیت از پیشتازان جهانی باشد.

اقدام بسیج: ابتکارات فانوس دریایی تحت رهبری بخش خصوصی برای ایجاد حرکت برای تغییرات ضروری در محیط سرمایه گذاری.

تلاش‌های تحت رهبری بخش خصوصی حول تعدادی منتخب از ابتکارات فانوس دریایی با تأثیر بالا می‌تواند به ایجاد حرکت و پایه‌گذاری پیشرفت در مقیاس بزرگ‌تر کمک کند. چنین ابتکاراتی می تواند شامل ایجاد برنامه های پیشرفته صنعتی یا عمودی هوش مصنوعی و پشته های یکپارچه در امور مالی یا مراقبت های بهداشتی یا راه اندازی مهارت های نیمه هادی صنعت محور و برنامه تبادل جهانی باشد. این طرح‌ها همچنین می‌توانند مکان‌هایی را که ممکن است نیاز به تغییر محیط سرمایه‌گذاری برای مثبت کردن موارد کسب‌وکار خصوصی داشته باشد، مشخص کنند.

آزادسازی سرمایه گذاری: ده پروژه بزرگ بخش عمومی برای ایجاد محیطی مناسب برای سرمایه گذاری و نوآوری

اینها می توانند به سرعت سرمایه گذاری را تغییر دهند. محیط را به عنوان پیش نیاز موفقیت در نظر بگیرید. در میان بسیاری از ایده‌ها برای ابتکارات بخش عمومی، این مقاله ده ایده را شناسایی می‌کند که به دلیل پتانسیل آنها برای ارائه سریع تأثیر در مقیاس، شایسته اولویت هستند. در میان این موارد، نیاز به ایجاد و اجرای مجموعه ای یکسان از قوانین و مقررات سرمایه گذاری پسند در سراسر اروپا وجود دارد. از آنجایی که تلاش‌های مداوم برای هماهنگ‌سازی و ساده‌سازی همچنان چالش برانگیز است، رهبران اتحادیه اروپا (EU) می‌توانند برای حرکت سریع «رژیم 28 میدان سبز»  از قوانین و استانداردهای تجاری یکپارچه و کاملاً ساده در سراسر اتحادیه اروپا ایجاد کنند.

نمونه‌های دیگر شامل سیستم مجوزها و تاییدیه‌های دیجیتالی محدود به زمان سبز در سراسر اتحادیه اروپا یا تبدیل شدن بخش عمومی به مشتری لنگر در مقیاس برای نوآوری رادیکال در مراقبت‌های بهداشتی، دفاعی یا انرژی است.

همه ذینفعان باید دست به دست هم دهند تا از ایده ها به عمل برسند. بخش خصوصی در موقعیت خوبی قرار دارد تا مشخص کند اروپا کجا و چگونه می تواند بهترین رقابت را داشته باشد و انگیزه ایجاد کند. همانطور که گزارش‌های لتا و دراگی نشان می‌دهند، بخش عمومی به دنبال جسور است، با این حال، از بین بردن شکاف ممکن است نیاز به یک طرز فکر متهورانه داشته باشد، شبیه به آنچه که منجر به معرفی یورو شد، با تمرکز انرژی بر دستیابی به یک جاه‌طلبی به همان اندازه با پیچیدگی ها و خطرات با وجود همه چیز.

این گزارش مشترک مجمع جهانی اقتصاد/مک کینزی و شرکت اولین بار توسط مجمع جهانی اقتصاد منتشر شد.

https://www.mckinsey.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *