نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

19 اسفند 1403 6:35 ب.ظ

مشکلات تولید آلمان همچنان نرخ بیکاری را بالا نگه می دارد

مشکلات تولید آلمان همچنان نرخ بیکاری را بالا نگه می دارد

یک کارمند در یک پورشه 911 در یک تور مطبوعاتی در کارخانه تولید پورشه در اشتوتگارت، آلمان کار می کند.حق چاپ AP Photo/Michael Probst-نوشته ایندرباتی لاهیری -28/02/2025

بیکاری آلمان در بالاترین سطح از اکتبر 2020 باقی ماند، زیرا نگرانی ها در مورد صنعتی زدایی و تقاضای ضعیف همچنان بر اقتصاد تاثیر می گذارد.

بر اساس داده های رسمی Bundesagentur für Arbeit، نرخ بیکاری آلمان در ماه فوریه به 6.2 درصد رسید که مطابق با انتظارات بود، و همچنین مشابه در ژانویه بود.

رقم فوریه همچنین در بالاترین سطح از اکتبر 2020 باقی مانده است. تعداد افراد بدون شغل به 2.9 میلیون نفر رسید که افزایش 5000 نفری را نشان می دهد که کمتر از انتظارات تحلیلگران برای افزایش 15000 نفری بود.

آلمان در سال‌های اخیر، از زمان شروع همه‌گیری، با از دست دادن شغل فزاینده در بخش تولید مواجه شده است. بزرگترین اقتصاد اروپا همچنان با تضعیف تقاضا و چشم انداز اقتصادی ضعیف دست و پنجه نرم می کند.

این عمدتا به دلیل هزینه های انرژی بالاتر و همچنین فشار فزاینده رقبای چینی بوده است. تورم بالا و نرخ های بهره نیز منجر به تزلزل اعتماد مصرف کننده شده است.

این کشور با خطرات فزاینده صنعتی‌زدایی مواجه است، زیرا چندین گروه صنعتی برای جستجوی سرمایه‌گذاران بیشتر، افزایش نقدینگی و فرصت‌های تجاری بیشتر، به خارج از کشور نقل مکان می‌کنند.فروش خرده فروشی آلمان ناشی از فروش مواد غذایی اندکی افزایش یافته است .

بر اساس ارقام رسمی اداره آمار فدرال، خرده فروشی ماه به ماه آلمان در ماه ژانویه 0.2 درصد افزایش یافت که از 1.6 درصد کاهش در دسامبر بازگشت.

این فراتر از انتظارات تحلیلگران مبنی بر عدم تغییر بود. این افزایش عمدتاً به دلیل افزایش 1.5 درصدی فروش مواد غذایی بود، اگرچه فروش خرده فروشی غیرغذایی 0.2 درصد کاهش یافت و فروش پستی و تجارت الکترونیک نیز 4.2 درصد کاهش یافت.

فروش خرده‌فروشی در ژانویه 2.9 درصد به صورت سالانه افزایش یافت که نسبت به رشد 2.8 درصدی در دسامبر افزایش یافت.این در درجه اول به دلیل افزایش فروش مواد غذایی 1.5٪، همراه با افزایش فروش غیرغذایی 3.7٪ بود.با افزایش تقاضای آنلاین، فروش اینترنتی نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرد و 11.5 درصد جهش کرد.

اقتصاد آلمان در سه ماهه آخر سال 2024 عقب مانده است

بر اساس برآوردهای نهایی اداره آمار فدرال، تولید ناخالص داخلی آلمان (GDP) در سه ماهه آخر سال 2024 0.2 درصد نسبت به سه ماهه کاهش یافت.

این نسبت به رشد 0.1 درصدی در سه ماهه قبل کاهش یافته و مطابق با انتظارات بازار بود. این سقوط عمدتاً به دلیل کاهش در تجارت خالص بود، با کاهش 2.2 درصدی صادرات، اگرچه واردات 0.5 درصد افزایش یافت.

رشد مصرف خانوارها نیز در سه ماهه چهارم با تاخیر مواجه شد و به 0.1 درصد رسید، نسبت به 0.2 درصد در سه ماهه قبل کاهش یافت.هزینه های دولت به 0.4 درصد رسید که نسبت به 1.5 درصد در سه ماهه قبل کاهش قابل توجهی داشت.

با این حال، سرمایه‌گذاری‌های ثابت بازگشتند و به 0.4 درصد در سه ماهه چهارم سال 2024 رسیدند که از -0.5 درصد در سه ماهه گذشته افزایش یافته است، که عمدتاً با پیشرفت سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز تقویت شده است. بخش جنگلداری، کشاورزی و ماهیگیری نیز همراه با تولید کاهش یافت.

تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه چهارم 2024 – 0.2٪ به صورت سالانه کاهش یافت که از -0.3٪ در سه ماهه قبل و مطابق با اجماع بازار بود.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *