
13 ژانویه 2025
مرکز پیشرانه پیشرفته انگلستان (APC) پیشرفتها در فناوریهای پیشرانه پاک را برجسته میکند و بهروزرسانیهای نقشههای راه فناوری خودروی خود را که انتقال به خودروهای بدون آلایندگی را هدایت میکند، جزئیات را ارایه میدهد.
در دهه گذشته، ما شاهد پیشرفت سریع فناوریهای محرکه پاک بودهایم که توسط ترکیبی از نوآوریها و سیاستها و قوانین هدایت میشود. با توجه به اتفاقات زیادی که در بریتانیا و در سراسر جهان رخ می دهد، دیدن تصویر بزرگتر و درک واقعی اینکه ما در مجموع به عنوان یک صنعت در کجا هستیم، می تواند دشوار باشد.
برای بیش از یک دهه، APC، به نمایندگی از شورای خودرو بریتانیا، در حال توسعه و به روز رسانی یک سری از نقشههای راه فناوری خودرو در راستای فناوریهای استراتژیک برای بخش خودرو بوده است تا روندها و محرکهای کلیدی را شناسایی کند و وضعیت را ارزیابی کند. بازی کند و مشتاقانه منتظر چیزهایی باشد که به طور بالقوه می تواند پیش روی این صنعت باشد.
مفهوم وسایل نقلیه کم کربن در آن زمان هنوز مورد توجه بود. تا زمانی که توافقنامه پاریس که در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در سال 2015 به امضا رسید، بیشتر شناخته شد و از آن زمان به یک بحث خاص تبدیل شد.
با این حال، در صنعت خودرو، واضح بود که دور شدن از موتورهای احتراق داخلی با سوخت فسیلی (ICE) باید به جریان اصلی تبدیل شود تا الزامات آتی در کاهش انتشار کربن و مقابله با تغییرات آب و هوایی برآورده شود.
از زمان اولین نقشههای راه، APC به ایفای نقش مهم در بهروزرسانیهای بعدی ادامه داده است، و در سپتامبر سال جاری، ما مفتخر بودیم که نسخه بعدی را راهاندازی کنیم – بهروزرسانی ۲۰۲۴ نقشههای راه شورای خودرو.
این نقشههای راه بهویژه برای این بخش مهم هستند، زیرا از طریق فرآیند اجماع صنعت توسعه مییابند، و تضمین میکنند که منعکسکننده تخصص جمعی، اولویتها و چشمانداز بلندمدت ذینفعان کلیدی در سراسر اکوسیستم خودرو هستند. این رویکرد مشترک، همسویی و نوآوری را در کل صنعت تقویت می کند.
طی 18 ماه گذشته، APC میزبان کارگاههای حضوری و آنلاین بوده و نظرسنجیها و وبینارهایی را با بیش از 430 شرکتکننده در 230 سازمان جهانی که صنعت، دانشگاه و نمایندگی دولتی را پوشش میدهند، انجام داده است. نقشههای راه یک پایگاه دانش جامع ارائه میدهند، در صورت تمایل، یک فروشگاه یکجا، که امکان دسترسی به مقدار قابل توجهی از اطلاعات گردآوریشده از ورودیهای ارائهشده توسط طیف وسیعی از ذینفعان مربوطه را فراهم میکند، که همگی متخصص در زمینه خود هستند. این همان چیزی است که این اسناد را به یک منبع ارزشمند تبدیل می کند.
جالب است بدانید که نقشه راه چگونه تکامل یافته است. امسال، دو نقشه راه کاملاً جدید با تمرکز بر «تحرک کالا» و «تحرک افراد» معرفی کردهایم که روندهای تغییر در حملونقل انبوه و تدارکات را پیشبینی میکند، که بهطور چشمگیری بر چشمانداز صنعت تأثیر میگذارد. چنین انتقالی رویکردی جامع به نوآوری در بخشهای داخل خودرو و مجاور و محرکهایی مانند زیرساخت انرژی، کاربران نهایی، یکپارچگی اجتماعی و البته اهداف پایداری را ممکن میسازد.
ما علاقه و حمایت زیادی از سراسر زنجیره تامین خودرو و اکوسیستم صنعتی گستردهتر نسبت به این رویکرد داشتهایم که فرصتها را در بخش حمل و نقل گستردهتر برجسته میکند.
مایک هاوز، مدیر عامل انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور (SMMT)، در پیشگفتار دو نقشه راه جدید در سطح سیستم گفت که این تغییرات «نقشههای راه جدید در سطح سیستم را میطلبد. نه فقط بر روی محصولات و فناوری های خودرو، بلکه بر نقش آنها در اکوسیستم حمل و نقل گسترده تر – تحرک هم افراد و هم کالاها تمرکز دارد.
کاربردهای خودروهای مختلف به راه حل های متفاوتی نیاز دارند. طیف وسیعی از راهحلهای تکمیلی حملونقل خصوصی و عمومی وجود خواهد داشت – برخی فردی، برخی مشترک، برخی نیازمند راهحلهای پرقدرت و برخی بسیار کمتر. و این تنوع فن آوری ها به طور یکسان در مورد تحرک کالا اعمال می شود.
علاوه بر نقشههای راه تحرک، شش نقشه راه فناوری زیربنایی را بهروزرسانی کردیم: ذخیرهسازی انرژی الکتریکی، ماشینهای الکتریکی، الکترونیک قدرت، سبکوزن، ICE، سیستمهای سلول سوختی هیدروژن و ذخیرهسازی.
چهار موضوع کلیدی
در تمام نقشههای راه، به برخی موضوعات کلیدی میپردازیم، از جمله اهمیت تقویت پایداری نهایی محصولات و خدمات خودرو، ایجاد انعطافپذیری در زنجیره تامین خودرو در زنجیرههای ارزش فناوری استراتژیک، مقرونبهصرفه بودن برای کاربران نهایی، و افزایش گزاره ارزش خالص صفر.
برای وضوح، ما یک سری موضوعات مقطعی را برای همه نقشههای راه که سیاستها و مقررات، انرژی و زیرساختها، مواد و تولید و دیجیتالیسازی را پوشش میدهند، تحلیل کردهایم. این چهار موضوع کلیدی برای کمک به ایجاد همکاری در صنعت، دانشگاه و دولت طراحی شدهاند.
بریتانیا برای تحقیقات در سطح جهانی و الکترونیک دانشگاهی خود در سطح جهانی شناخته شده است.
عالی بودن این شهرت نقش مهمی ایفا خواهد کرد زیرا ما به دنبال ایجاد نوآوری در زندگی هستیم و مشارکت بین دانشگاه و صنعت را تقویت می کنیم تا تحقیقات را در راه حل های دنیای واقعی به کار ببریم. مطمئناً، همکاری یک حلقه مهم در زنجیره موفقیت صنعت خودرو بریتانیا در سالهای آتی است، زیرا خودروسازان و زنجیره تامین آنها برای ایجاد یک چرخه حیات واقعاً پایدار برای قطعات و قطعات همکاری نزدیکی دارند.
همکاری نه تنها بین خودروسازان و زنجیرههای تامین، بلکه دولت نیز برای اطمینان از داشتن سیاستی که منعکسکننده جاهطلبیهای ما در زمینه پایداری و سیاستهای تجاری برای تقویت صنعت خودروسازی بریتانیا و بخشهای حامی آن است، کلیدی است.
دیجیتالی شدن
دیجیتالی شدن یک عامل کلیدی برای پایداری خواهد بود. این یک موضوع ثابت در تمام نقشههای راه است و تمام جنبههای فناوری را لمس میکند. از تولید «دوقلوهای دیجیتال» تا فعال کردن نمونهسازی سریع و تأیید اعتبار برای معرفی کاراییهای تولید و بهبود فرآیند، در حال تبدیل شدن به یک جداییناپذیر از نحوه عملکرد ما است.
در حال حاضر شاهد ظهور دیجیتالیسازی برای پشتیبانی از فرآیندهای کشف مواد هستیم، با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی که این فرآیند را تسریع میکند، و همچنین از کاهش مواد زائد، ایجاد پاسپورتهای دیجیتال، پیشرفت تکنیکهای شبیهسازی و ارزیابی و نظارت مستمر حمایت میکند. سیستمها و قطعات پس از قرار گرفتن بر روی خودرو.
در رویداد راه اندازی نقشه راه، رئیس گروه استراتژی شورای خودرو، نویل جکسون به حاضران گفت: «دیجیتالی شدن قابلیت بهینه سازی کل سیستم را بدون نیاز به طیف وسیعی از نمونه های اولیه گران قیمت فراهم می کند. بریتانیا، به طور کلی، در هوش مصنوعی و دیجیتالی شدن خوب است. تطبیق برخی از کارهایی که در بخش فینتک به خوبی انجام میدهیم با مهندسی، مزایای بهرهوری قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.»
پایداری
پایداری، چرخه عمر محصول، دایره ای بودن، و قابلیت ردیابی مبدأ از دیگر موضوعات رایجی هستند که در نقشه های راه اجرا می شوند. از زمان رسوایی «دیزل گیت» تقریباً 10 سال پیش، توجه به صنعت خودرو بوده است، با تمرکز بر نوآوری بر کربن زدایی تمام وسایل نقلیه در بخش حمل و نقل که در کنار معرفی یک چارچوب نظارتی حمایتی، به عنوان اولویت مشخص شده است.
در نقشههای راه، ما به همه شیوههای حملونقل خودرو، از خودروهای سواری و وسایل نقلیه باری سنگین گرفته تا برنامههای کاربردی ماشینآلات متحرک خارج از بزرگراه و غیر جادهای (NRMM) نگاه میکنیم. مدیریت چرخه عمر محصول برای همه این برنامه ها، دستور کار اولویت بندی را در مقیاس جهانی ارتقا داده است.
مقررات در حال حاضر اقدامات پایداری را هدایت می کند و تمرکز بر ایجاد اقتصادهای دایره ای و مدلی جامع از تولید خودروی پایدار در اینجا در بریتانیا خواهد بود که نوار را در سراسر جهان تعیین می کند. در راه اندازی نقشه راه، در یکی از پانل هایی که میزبان آن بودیم، بحث های زیادی در مورد اینکه چه چیزی لازم است و چه اقدامات بعدی مورد نیاز است، وجود داشت.
کارول برک، مدیر عامل گروه تولیدی یونیپارت، از اهمیت برخورداری تامینکنندگان از یک استراتژی روشن برای مسیر کربنزدایی، با در نظر گرفتن نقاط قوت و تهدیدات بریتانیا صحبت کرد. او گفت: «سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) را تشویق میکنم تا به تواناییهایی که در بریتانیا داریم فکر کنند و با تأمینکنندگان بنشینند تا راهحلهای مورد نیاز را ارائه دهند. پایداری یک مسئله هزینه ایجاد می کند، اما فرصت هایی را نیز ارائه می دهد.
زمان شلوغی در پیش است
با توجه به موارد زیادی که باید به آن پرداخته شود، صنعت خودرو و بخش های حمایتی آن در سال های آینده مشغول خواهند بود. نقشه راه تمرکز بسیار مورد نیاز برای فعالیت را ارائه می دهد، و ما آنها را به عنوان اسناد کاری یا نقاط مرجع در نظر می گیریم. همه چیز تغییر خواهد کرد و همه چیز آنطور که ما در اینجا تعیین کرده ایم اتفاق نخواهد افتاد.
ما در سالهای اخیر دیدهایم که چگونه رویدادهای جهانی راهی برای برهم زدن بهترین برنامهها دارند، و با ادامه تنشهای ژئوپلیتیکی در تعدادی از مناطق، ما باید هر کاری که میتوانیم برای اطمینان از انعطافپذیری مولد، پایدار و کارآمد صنعت خودروسازی بریتانیا و زنجیرههای تامین آن انجام دهیم..
بیانیه ای که در رویداد راه اندازی نقشه راه توسط جو بری، مدیر دپارتمان تجارت و تجارت (DBT) بیان شد، یک نتیجه گیری مناسب است. او گفت: “صنعت خودرو ستونی از اقتصاد بریتانیا است که از مشاغل و تحقیق و توسعه (R&D) حمایت می کند. این بخشی از انتقال بریتانیا به صفر خالص است، یک کارفرمای بزرگ که از مشاغل با کیفیت بالا حمایت می کند. در زمان چنین رقابت شدید جهانی، شرکت ها و دولت هایی که می توانند آینده را پیش بینی کنند، برای آن برنامه ریزی کنند و روی آن سرمایه گذاری کنند، موفق خواهند شد. ما میخواهیم بریتانیا موفق شود و مزایای آن بین همه به اشتراک گذاشته شود.»
همکاری مرکز پیشرانه پیشرفته انگلستان (APC).
با دولت بریتانیا، صنعت خودرو و دانشگاه همکاری می کند تا صنعتی شدن فناوری هایی را که از گذار به خودروهای بدون آلایندگی و به سمت زنجیره تامین خودرو با صفر خالص در بریتانیا پشتیبانی می کنند، سرعت بخشد.
APC که در سال 2013 تأسیس شد، با حمایت وزارت تجارت و تجارت دولت بریتانیا (DBT)، تأمین مالی 304 پروژه کم کربن و آلایندگی صفر را با مشارکت 538 شریک تسهیل کرده است. تخمین زده میشود که با همکاری با شرکتهایی در هر اندازه، این بودجه به ایجاد یا حفظ بیش از 59000 شغل در بریتانیا کمک کرده است. پیش بینی می شود که فناوری ها و محصولات حاصل از این پروژه ها بیش از 425 میلیون تن CO2 را ذخیره کنند.
با داشتن تخصص عمیق در بخش و دانش پیشرفته در مورد فن آوری های جدید نیروی محرکه، نقش APC در ساخت و مشاوره کنسرسیوم های پروژه به پروژه ها کمک می کند تا سریعتر شروع شوند و ارزش بیشتری ارائه دهند و فناوری های جدید را به بازار تسریع کنند. APC برای هدایت نوآوری و تشویق همکاری و ایجاد پایههای یک صنعت خودروسازی موفق و پایدار در بریتانیا کار میکند.
در سال 2020، دولت بریتانیا صندوق تحول خودرو (ATF) را برای سرعت بخشیدن به توسعه زنجیره تامین وسایل نقلیه خالص صفر تأسیس کرد و تولیدکنندگان مستقر در بریتانیا را قادر میسازد تا به بازارهای جهانی خدمت کنند. سرمایهگذاریهای ATF از طریق APC قابل دسترسی است و توسط DBT برای حمایت از سرمایههای استراتژیک مهم بریتانیا و سرمایهگذاریهای تحقیق و توسعه که به شرکتهای درگیر در باتریها، موتورها و درایوها، الکترونیک قدرت، سلولهای سوختی و زنجیرههای تامین مرتبط امکان میدهد آینده خود را ثابت کنند، اعطا میشود.