نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اسفند 1403 8:56 ب.ظ

پنج عنصری که باید هنگام تجاری سازی ایده ها در نظر داشت.

پنج عنصری که باید هنگام تجاری سازی ایده ها در نظر داشت.

نویسنده: دکتر ایوانز بایا

در این مقاله، ما به پنج نکته برای راه اندازی سیستم نوآوری با استفاده از یک چارچوب اثبات شده برای راه اندازی و مقیاس موفقیت آمیز نگاه می کنیم.

من در طول زندگی حرفه‌ای خود زمان زیادی را صرف کار با محققان دانشگاه و صنعت کرده‌ام، و چالش چگونگی مقیاس‌بندی و تجاری‌سازی ایده‌ها همیشه مطرح می‌شود. این فرآیند آسانی نیست، به خصوص زمانی که ایده های خود را برای تامین مالی یا استخدام سایر اعضای تیم مطرح می کنید.

برای شروع، ابتدا باید کشش داشته باشید. اگر جاذبه ای برای ایده خود ندارید، نمی توانید مقیاس بندی کنید. بنابراین، بسیار مهم است که ایده‌ای که دارید واقعاً کسی را ترغیب کند که از آن قدردانی کند، آن را بخرد یا درباره آن بازخورد ارائه دهد. با فرض اینکه برای ایده خود جذابیت دارید، به این پنج عنصر نیاز دارید تا با موفقیت ایده خود را مقیاس بندی و تجاری سازی کنید. اگر این موارد را درست انجام دهید، احتمال موفقیت شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

  • ایده ها و بینش ها و بسیاری از آنها را جمع آوری کنید

ایده ای که با آن شروع کردید فقط شروع است—شما در واقع به ایده های بیشتری نیاز دارید. مطالعه ای در دانشگاه تورنتو نشان داد که برای تجاری سازی موفقیت آمیز یک ایده، به طور متوسط به 3000 ایده نیاز دارید. این اشتباهی است که من اغلب با آن برخورد می کنم که فکر می کنم اولین ایده شما بهترین است. در واقعیت، داشتن ایده‌های زیاد از افراد مختلف چیزی است که در واقع به راه‌حل شما کمک می‌کند.

برای الهام بخشیدن به ایده های بیشتر، از خود بپرسید که تا چه حد مشکلی را که باید حل شود درک می کنید. این یک چیز است که شما ایده داشته باشید و آن را ارایه کنید. برای شما یک مشکل کاملاً متفاوت است که نیاز به حل دارد. قبل از اینکه توسعه دهنده راه حل شوید، باید دانشجوی مشکل باشید. همچنین بپرسید که ایده یا تحقیق شما چگونه به طور خاص به مشکل رسیدگی می کند. اگر به مشکل بزرگی مانند گرسنگی جهانی فکر می کنید، هیچ کس نمی تواند آن را حل کند. اما راه‌حل‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند. راه حل شما چگونه کمک می کند؟ هنگام پاسخ دادن به این سوال بسیار دقیق باشید. زیرا اگر ایده های کافی نداشته باشید، دچار رکود خواهید شد.

  • مطمئن شوید که ایده شما تاثیر مشخصی دارد

شما به یک مدل تاثیر نیاز دارید تا نشان دهید چه نوع راه حلی را ارائه خواهید داد و باید بسیار واضح باشد. اگر ایده واضح نباشد، زمانی که برای اولین بار به سمت تجاری‌سازی می‌روید، تأثیری که انتظار دارید را نخواهید دید. با فکر کردن به مخاطبان داخلی و خارجی خود، خاص شوید. چه کسی دقیقاً تحت تأثیر راه حل شما قرار می گیرد؟ پس از استفاده از راه حل شما، زمینه آنها چگونه بهبود می یابد؟ این سؤالی است که معمولاً باعث ایجاد مشکل می شود. من همیشه دوست دارم بپرسم ایده شما چگونه زندگی مردم را تغییر می دهد یا بهبود می بخشد. اگر نمی توانید به این سؤال پاسخ دهید، تأثیر و ارزش آن هنوز به وضوح تعریف نشده است.

  • ارزش راه حل خود را اندازه گیری کنید

برای توسعه ایده خود به منابع و منابع مالی نیاز خواهید داشت، و مهم است که توجه داشته باشید که پول تنها هدف در اینجا نیست. من شرکت‌های زیادی را دیده‌ام که برای ایده‌هایشان به پول زیادی دسترسی دارند، اما هرگز به مقیاس بزرگی نمی‌رسند. به همین دلیل است که باید ارزشی را که راه حل شما ایجاد می کند با یک مدل مالی و منابع اندازه گیری کنید. اگر می‌خواهید یک ایده را تجاری کنید، ارزش آن باید صریح باشد – این زندگی قبل از راه‌حل است و این زندگی بعد از آن است.

در مورد چگونگی اندازه گیری آن مقدار نیز واضح باشید. این چالش است. اکثر مردم نمی توانند به من بگویند که به چه منابعی، فراتر از پول، برای ایجاد و ارائه ایده خود نیاز دارند. بنابراین من همیشه می‌پرسم: “اگر یک میلیون دلار به شما بدهم، با آن چه خواهید کرد؟” فقط در این صورت است که می توانم پاسخی را که به دنبالش هستم دریافت کنم. آنها می گویند، “من یک تیم استخدام می کنم، یک کارخانه باز می کنم، و غیره.” در اینجا نه تنها در مورد کارهایی که با امور مالی انجام خواهید داد، بلکه در مورد سایر منابع مورد نیاز و نحوه استفاده از آنها نیز کاملاً واضح باشید.

  • تعریف استراتژی توسعه و تولید

بسیاری از دانشمندان و مخترعان ایده های بزرگی را ارائه می دهند، اما در طراحی آنها به گونه ای که آماده بازار باشد، شکست می خورند. به این فکر کنید که چگونه راه حل خود را طراحی خواهید کرد، چه کسی آن را توسعه خواهد داد و مردم چگونه از آن استفاده خواهند کرد. شاید راه حلی مبتکرانه برای یک کشاورز طراحی کرده باشید. اگر یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار هستید، کشاورز نیازی به دانستن کد پشت راه‌حل شما ندارد – آنها به سادگی می‌خواهند یک دکمه را فشار دهند و جادو را ببینند.مطمئن شوید که در مورد ایده های خود در ظرفیت فکر کنید.

  • راه حل خود را ارائه دهید و مشتری خود را درگیر کنید

این برای مشتریان داخلی و خارجی مهم است. من این چالش را به ویژه با مهندسان و دانشمندانی که راه حل عالی دارند، می بینم.

اما با این که چگونه آن را در اختیار توده‌ها قرار دهند مبارزه کنید. به این فکر کنید که چگونه ایده های شما به دست مشتریانتان می رسد. چگونه در مورد آن یاد خواهند گرفت؟ چگونه از آن استفاده خواهند کرد و چقدر برای آن هزینه خواهند کرد؟ پاسخ صریح به این سوالات به شما در تامین مالی و دستیابی به مخاطبان خاص خود کمک می کند.

همچنین در اینجاست که بازاریابی، داشتن استعدادهای متنوع در تیم و مشارکت بالقوه با بخش‌های مختلف در شرکت یا دانشگاه شما وارد می‌شود. به یاد داشته باشید، لازم نیست تمام اطلاعات مورد نیاز برای مقیاس‌بندی را خودتان جمع‌آوری کنید.

این پنج عنصر ساختاری را که برای مقیاس‌بندی و تجاری‌سازی ایده‌هایتان نیاز دارید، فراهم می‌کند. بدون این ساختار، اطلاعات ضروری در مورد تأثیر و ارزش راه حل خود را از دست خواهید داد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *