نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

22 آذر 1403 3:04 ق.ظ

بازار صنایع دستی برای رقابت به هوش مصنوعی نیاز دارد

بازار صنایع دستی برای رقابت به هوش مصنوعی نیاز دارد

13 نوامبر 2024 -اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

پلتفرم وب Etsy به فروش هنرهای دست ساز و صنایع دستی زیبا مشهور است، اما حتی شرکتی که به صنعت کلبه ای از صنعتگران متکی است به طور فزاینده ای تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار می گیرد.

جاش سیلورمن در حاشیه رویداد فناوری Web Summit در لیسبون گفت: “شما نمی توانید Etsy را بدون هوش مصنوعی اجرا کنید.”

Etsy تقریباً 20 سال پیش شکل گرفت و بیشتر به خاطر مبلمان نرم و اغلب بافندگی هایش معروف است، اما به یک غول تجارت الکترونیک چند میلیارد دلاری با هفت میلیون فروشنده و بیش از 90 میلیون خریدار تبدیل شده است.

در دهه 2000، eBay احتمالاً رقیب اصلی آن بود. امروزه، سیلورمن اشاره می کند که رقابت از همه جهات به وجود می آید.غول‌های تجارت الکترونیکی مانند آمازون، تمو یا شین آشکار هستند، اما فروشگاه‌های مبلمان خیابانی نیز در ترکیب هستند.

به گفته سیلورمن، در این مقیاس، هوش مصنوعی برای هر چیزی ضروری است، از نظارت بر محصولاتی که برای فروش ارائه می‌شوند تا اطمینان از اینکه بهترین منطبق‌ها در جستجوها نشان داده می‌شوند.

او گفت: موتور جستجوی کلاسیک نمی تواند تفاوت بین لباس عروس و رخت آویز لباس عروس را تشخیص دهد.”هوش مصنوعی در واقع می تواند تفاوت را درک کند … و فقط لباس عروس را به شما نشان دهد.”

او گفت که برای دستیابی به آن نیاز به درک «تقریباً انسانی» از زبان است، به همین دلیل است که هوش مصنوعی در حال گسترش است.اما بخش خوبی از فروشندگان Etsy همیشه از اقدامات شرکت برای رقابتی تر کردن آن قدردانی نمی کنند.

دو سال پیش، Etsy کارمزد خود را از پنج درصد به 6.5 درصد افزایش داد – سیلورمن می‌گوید که هنوز یک معامله عالی است – و اعتراضی را برانگیخت که هزاران فروشنده ابزار را پایین آوردند.آنها خود را در “حالت تعطیلات” قرار دادند و فعالیت ها را متوقف کردند تا به مدیریت یادآوری کنند که آنها رگ حیاتی پلت فرم هستند.

او گفت: «در اکثر پلتفرم‌های دیگر، فروشندگان افرادی تجاری هستند که فقط به دنبال چیزی برای فروش هستند و از فروش X به فروش Y در یک ضربان قلب تغییر می‌کنند.

سیلورمن تاکید می کند که Etsy به طور مرتب با فروشندگان خود تماس می گیرد و به این نکته اشاره می کند که 99.5 درصد از فروشندگان اعتصاب نکرده اند.

Etsy در سال 2005 به عنوان یک پلت فرم منحصراً برای کالاهای دست ساز تأسیس شد – اگرچه این ادعا مدت هاست مورد بررسی قرار گرفته است.پس از عرضه آن در بورس اوراق بهادار در سال 2015، گروهی از سرمایه گذاران با این استدلال که پنج درصد از کالاهای عرضه شده جعلی هستند یا حق چاپ را نقض کرده اند، شکایت کردند.

بخشی از خشم در سال 2022 متوجه چیزی بود که برخی از فروشندگان احساس می کردند پذیرش خزنده کالاهای تولید انبوه بود.اخیراً، این شرکت با محصولات و لیست های تولید شده توسط هوش مصنوعی مشکلاتی داشته است و با دستورالعمل های جدید برای فروشندگان به این چالش پاسخ می دهد.

هنر و سایر محصولات تولید شده توسط هوش مصنوعی ممنوع نبودند، که سیلورمن تصدیق کرد که تصمیمی بود که پس از یک بحث داخلی “قوی” اتخاذ شد.

سیلورمن که در سال 2017 پس از ناآرامی های هیئت مدیره و پیامدهای عرضه اولیه سهام به عنوان مدیر عامل شرکت کرد، به آرامی و گاهی شاعرانه درباره تجارت خود صحبت می کند.

خرید برای افراد دیگر یک “تجربه هدیه” است که “لذت می آورد”، فروشندگان Etsy مانند “تیغه های علف در یک طوفان تندری” هستند.

.او سابقه ای طولانی به عنوان یک مدیر اجرایی فناوری و سرمایه گذار خطرپذیر، به عنوان مدیرعامل اسکایپ و داشتن پست های ارشد در شرکت های دیگر دارد.و چرخش های شاعرانه او همیشه با وظایف مدیرعامل ترکیب نمی شود.او در سال گذشته با استفاده از استعاره گسترده‌ای مبتنی بر دریا مورد انتقاد قرار گرفت – «آب‌ها ممکن است در حال حاضر ناآرام باشند، اما کشتی دیگری وجود ندارد که من ترجیح دهم در آن باشم» – در حالی که اعلام کرد 11 درصد از نیروی کار Etsy را کاهش می‌دهد.با این حال، به طور کلی، او قاطعانه معتقد است که منافع شرکت و فروشندگان آن یکسان است.

او گفت: “فروشندگان ما ما را استخدام کرده اند تا به آنها کمک کنیم تا چیزهای بیشتری بفروشند و این چیزی است که ما روی انجام آن تمرکز می کنیم.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *