18 سپتامبر 2024-استیون ال بلو
من در 25 سالی که مدیرعامل بودم، مجبور بودم با بحران های زیادی دست و پنجه نرم کنم. چند مورد از مهمتر:
پس از یازده سپتامبر، هیچ کس نمی دانست چه تاثیری بر فروش، زنجیره تامین و بیشتر از همه بر روحیه کارکنان خواهد داشت. مردم آن موقع خیلی ترسیده بودند. و ما در آن زمان جمعیت قابل توجهی از مسلمانان در نیروی کار خود داشتیم که این نگرانی را ایجاد می کرد که سایر کارمندان آنها را جدا کنند.
«رکود بزرگ» در سال 2008. در حالی که میتوانستم شاهد آمدن رکود باشم، نمیدانستم چقدر عمیق و طولانی خواهد بود.
رکود صنعتی در سال 2016. آن یکی درست از آب درآمد اما باعث کاهش قابل توجه و شدید در فروش شد.
مادر همه بحران ها، همه گیری 2020.
اینها فقط عمده بودند. در این بین، من با بحرانهای کوچک زیادی مواجه شدم، مانند حرکتهای غیرقابل پیشبینی رقبا، مقررات ناسازگار دولتی و از دست دادن ناگهانی افراد کلیدی.
از طریق همه اینها، من از تجربه شش چیز یاد گرفتم که هرگز نباید در یک بحران انجام دهید:
هرگز به همکاران خود نگویید که نمی دانید چگونه با بحران کنار بیایید. شما باید به توانایی خود برای مقابله با بحران اعتماد داشته باشید. اگر این کار را نکنید، کارکنان می ترسند. حتی اگر دقیقا نمی دانید چه کاری باید انجام دهید، وانمود کنید که انجام می دهید. این ممکن است غیر صادقانه به نظر برسد، اما فقط به یاد داشته باشید، مردم از رهبری که سرنخی ندارد پیروی نمی کنند. پس طوری رفتار نکن که اینطور نیستید.
هرگز خود را کنار نکشید یا در مورد اینکه چه کاری انجام دهید مبهم نباشید. شما باید به سرعت حرکت کنید زیرا هر چه مدت طولانیتر عمل نکنید، بحران بدتر میشود. هر چه مدت طولانی تری در انجام عمل شکست بخورید، کارکنان شما بیشتر احساس اضطراب خواهند کرد. و اضطراب مساوی از دست دادن بهره وری و جابجایی است.
هرگز فراموش نکنید که تیم شما بحران را بسیار بیشتر از شما احساس می کند. دلیلش این است که آنها به اندازه شما تصویر کاملی از مشکل و نحوه رفع آن ندارند. آنها در طول بحران احساس عدم کنترل می کنند که منجر به اضطراب بیشتر می شود.
هرگز فکر نکنید که تیم شما به ارتباط مداوم در مورد وضعیت بحران نیاز ندارد یا نمی خواهد. وقتی مردم اطلاعات کافی ندارند، چیزهایی را درست می کنند. چیزی که آنها می سازند هرگز خوب نیست. وقتی شما حقایق و برنامه عمل را به آنها ندهید، مردم تمایل دارند بدترین ها را تصور کنند. ارتباط بیشتر در یک بحران همیشه بهتر از کمتر است.
هرگز فکر نکنید که تیم شما نمی تواند به طور موثر در راه حل بحران کمک کند. نظرات آنها را اغلب و زودتر جویا شوید. افراد نزدیک به زمین همیشه چیزهایی را می بینند که شما نمی بینید.
هرگز در شناسایی و پاداش دادن به افرادی که در یک بحران فراتر می روند، کوتاهی نکنید. برخی از افراد بیشتر از دیگران گام برمی دارند. کسانی که قدم می گذارند باید به خاطر تلاش هایشان شناخته شوند و پاداش داده شوند. ممکن است تعجب کنید که چه کسی به اوج می رسد. اینها فوق ستاره های شما هستند و باید برای تبلیغات آینده مورد توجه قرار گیرند.
و اشتباه نکنید – بحران بعدی شما در راه است. شما باید به اندازه برنامه ریزی برای هر چیز دیگری در کسب و کار، برای برنامه ریزی برای آن تلاش کنید. هر برنامه ای که برای رکود کسب و کار ایجاد می کنید باید شامل کاهش سریع و قاطع هزینه های عملیاتی و تعداد کار باشد. هر روزی که تخفیف ها را به تعویق می اندازید، روز سود از دست رفته ای است که هرگز نمی توانید آن را دوباره به دست آورید. وقتی سود از بین رفت، برای همیشه از بین می رود.
این اشتباه را نکنید که فقط برای رشد و اوقات خوش برنامه ریزی کنید. پرده ها را بردارید و برای بدترین زمان ها نیز برنامه ریزی کنید.
درباره نویسنده
استیون ال بلو رئیس و مدیرعامل Miller Ingenuity است. او به مدیران، رهبران، کارآفرینان و هر کسی که به دنبال یادگیری چگونگی به حداکثر رساندن رشد شرکت خود از طریق پرورش فرهنگ و نوآوری شرکت است، آموزش می دهد.