نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 مهر 1403 6:59 ب.ظ

سازماندهی افراد در شش حوزه ظرفیت انسانی می تواند فرهنگ و عملکرد را بهبود بخشد.

سازماندهی افراد در شش حوزه ظرفیت انسانی می تواند فرهنگ و عملکرد را بهبود بخشد.

11 نوامبر 2020- دانیل ولف- جاشوا لرد

اوقات آشفته اغلب بهترین وضعیتها را در مردم و تلاش های ما به نمایش می گذارد. تاریخچه تولید سرشار از نمونه هایی از جهش های بزرگ است که در زمان چالش های بزرگ رخ داده اند. تغییر، با الهام از نیازها و محدودیت‌های حیاتی، به روش‌های مختلف، گاهی با طراحی و گاهی بر اساس تقاضا، آشکار می‌شود. تیم های استراتژیک قدرت تغییرات زیادی دارند.

نحوه سازماندهی افراد برای رشد، عملکرد و تغییر مهم است. ساختارها و رویکردهای استعدادهای تولیدی باید به گونه‌ای تکامل یابند که نیاز به شایستگی فنی، تحلیلی، خلاق، منابع، راه‌حل و رابطه‌ای را در سراسر گستره عملیات منعکس کنند. ما اصطلاح «بلوک‌های استعداد» را در چارچوبی ابداع کرده‌ایم که این شش حوزه ظرفیت انسانی را توصیف می‌کند. بلوک های استعداد دارایی های حیاتی انسان در تولید هستند. آنها به شکل دادن عناصر کلیدی آمادگی، عملکرد، عزم و اراده کسب و کار کمک می کنند.

اما بیشتر هم وجود دارد. افراد زمانی با هم بهترین کار را انجام می دهند که از تجربه و تخصص دیگران استفاده کنند. مردم زمانی که تعاملات آنها با فرهنگ مثبت، نگرش ها، شخصیت، ارتباطات و احترام شکل می گیرد، راحت تر درگیر می شوند. اینها بخشی از چیزی است که ما در چارچوب آن را “پرتوهای استعداد” می نامیم و تأثیرات و رفتارهایی را که بر تعاملات افراد در هر سطحی احاطه می کند منعکس می کنند. پرتوهای استعداد به تلاش‌های فردی و جمعی افرادی که در سراسر حوزه تولید کار می‌کنند، خدمت می‌کنند.

نمودار فوق چارچوب شش بلوک استعداد را نشان می دهد که توسط یک جفت پرتو استعداد افقی و مجموعه ای از پرتوهای استعداد عمودی احاطه شده اند. پرتوهای افقی نشان دهنده آگاهی فردی و جمعی، توجه اجتماعی و فرهنگی، شخصیت و تأثیر است. پرتوهای عمودی نشان دهنده تخصص و تجربیات شغلی در دو سطح است، از مراحل اولیه قرار گرفتن در معرض تا مراحل چاشنی‌تر توسعه در گستره‌ها و نقش‌های کاری صنعتی یک فرد. برخی از سازمان ها به اهمیت هوش هیجانی و هوش تطبیقی ​​به عنوان بخشی از تعادل “مهارت های نرم” افراد و تیم ها اشاره می کنند. اینها بخشی از بلوک های استعداد و پرتوها هستند.

مشاهده تغییر از طریق لنزهای استراتژیک

تغییرات در تولید اغلب به اتوماسیون هوشمند، اهرم زنجیره تامین پیشرفته، ظرفیت تطبیقی، برتری عملیاتی، تمرین چابک، یکپارچه سازی فرآیند، صنعت 4.0 و نوآوری سیستم مرتبط است. شرکت ها باید برای آماده سازی، مشارکت و پیشرفت در یک چشم انداز تجاری در حال تغییر به آینده نگاه کنند. ما به تیم های تولیدی نیاز داریم که آماده، مشتاق و قوی باشند. رهبری با افراد مناسب، که با بلوک‌ها و پرتوهای استعداد درست شکل گرفته‌اند، بسیار مهم است.

سازمان‌های با استعداد برنامه‌ریزی می‌کنند، تصمیم می‌گیرند، ریسک‌ها را مدیریت می‌کنند و مشکلات را حل می‌کنند. افراد بااستعداد و تیم های آنها باعث ایجاد ارزش های استراتژیک و اقتصادی جدید می شوند. مزیت رقابتی در تولید منعکس‌کننده شرایط استراتژیک، نیروی کار و فرهنگی است و تیم‌های استراتژیک «نیروی عامل تغییر» را فراهم می‌کنند که مزیت واقعی تولید را تقویت می‌کند.

کاری که باید در کل تولید انجام شود

کارهایی که در تولید باید انجام شود مستلزم چیزهای زیادی است که بیشتر آنها منعکس کننده اهداف مهم استراتژیک و اقتصادی هستند. ما می‌توانیم به این تلاش‌ها و اهداف در قالب مدل کسب‌وکار سازمان نگاه کنیم. ما همچنین می توانیم عناصر کلیدی تعالی عملیاتی را در زمینه الزامات بازار و شرایط رقابتی بررسی کنیم. و سپس، می‌توانیم به نقشه‌های نوآوری به‌عنوان بخشی از آنچه که ممکن است انتظار داشته باشیم در آینده این شرکت آشکار شود، نگاه کنیم.

تولید شامل چالش‌های گسترده و پیچیده‌ای است که با مسائل مربوط به انطباق، ادغام، هماهنگی و آزمایش‌ها شکل می‌گیرد. برخی از سازمان‌ها این گستره و عمق را دارند که با ساختارهای متعارف و بلوک‌ها و پرتوهای استعداد استثنایی، همیشه و در هر شرایطی به همه چیز رسیدگی کنند. با این حال، بسیاری از سازمان‌ها به رویکرد متفاوتی نیاز دارند، رویکردی که توسط تیم‌های استراتژیک از انواع و اشکال مختلف پشتیبانی می‌شود. این تیم ها می توانند توانایی های سیستم های تولیدی و واحدهای عملیاتی را تا حد زیادی افزایش دهند. افراد با بلوک‌ها و پرتوهای استعداد منحصربه‌فرد می‌توانند با توانایی‌هایی برای تعامل، اجرا و یادگیری در عمل به یکدیگر بپیوندند. تیم های استراتژیک جایگزینی برای سازمان های بزرگ با ساختار و وزن بیشتر هستند. آنها مزایای بسیاری دارند و بنا به تعریف، سازگار هستند. آنها در سازمان های بزرگ و کوچک به طور یکسان کار می کنند و برای بهبود مستمر و مدیریت تغییر مناسب هستند.

حرکت مشترک با تیم های استراتژیک

از تجربه با بسیاری از سازمان های صنعتی، مجموعه ای از 20 نوع تیم استراتژیک را تشکیل داده ایم. این تیم ها همکاری موثر، تجزیه و تحلیل انتقادی، تمرین های خلاقانه، حل مسئله، بهبود سیستم و بسیاری موارد دیگر را شکل می دهند. تیم های استراتژیک با منشورهای مشخصی کار می کنند که تمایل دارند در بازه های زمانی کوتاه و چرخه های کاری سریع اجرا شوند. هدف آنها ایجاد استراتژیک و الکترونیکی جدید است که ارزش اقتصادی آنها بینش و تعامل را برای پیشرفت و تأثیر هدایت می کنند.

چند مثال در اینجا مفید است. ما دو تیم استراتژیک خاص را می یابیم که در طیف گسترده ای از تنظیمات تولید مفید هستند. اول، ما “تیم های پیشرفته” داریم که مجهز به بلوک های استعداد و نیروهایی هستند که برای اکتشاف و کشف مناسب هستند. مدیران این تیم های پیشرفته را برای ارائه ارزیابی های آینده، ایجاد دیدگاه های جدید، انجام آزمایش ها، توسعه نقشه راه، تعریف و بازتعریف الزامات، بررسی محدودیت ها و رمزگشایی گزینه های خاص گرد هم می آورند.

تیم های پیشرفته به ایجاد آمادگی و شکل دادن به اعتماد به نفس کمک می کنند. یکی از تولیدکنندگان سیستم ها و فناوری کشاورزی از تیم های پیشرفته برای کشف فرصت ها برای همکاری پروژه بین گروه های عامل در مکان های مختلف کارخانه استفاده می کند. آنها روی یکپارچه سازی زنجیره تامین، تمرکز تولید، نوآوری در تولید و فرآیند، اتوماسیون/کنترل مبتنی بر داده و تعدادی از آزمایش های تولیدی که با موضوعات صنعت 4.0 مرتبط هستند، کار می کنند.

دوم، ما “تیم های قرمز/خاکستری” داریم که تعدادی برنامه نیز دارند. مدیران تیم‌های قرمز/خاکستری را با آزمایش مفروضات مربوط به برنامه‌ریزی، و بررسی گزینه‌های تصمیم‌گیری، عوامل خطر و مجموعه‌های مشکل تکمیل می‌کنند. این تیم‌ها افرادی را جمع‌آوری می‌کنند که بلوک‌ها و پرتوهای استعدادشان برای تجزیه و تحلیل مقایسه‌ای، تست استرس استراتژیک و عملیاتی و بررسی سناریو به خوبی همخوانی دارند. آنها می توانند گره ها و پیوندهای ضعیف را در سراسر جریان ارزش سازمان شناسایی کنند. همچنین می توان از تیم های قرمز/خاکستری در شبیه سازی ها برای بررسی طرح های تهاجمی و دفاعی استفاده کرد.

تیم‌های قرمز/خاکستری تمرکز و انعطاف‌پذیری را به ارمغان می‌آورند و به ایجاد مسیرهای جدید تولید کمک می‌کنند. یکی از تولیدکنندگان اجزا و سیستم های ساختمانی از تیم های قرمز/خاکستری برای ارزیابی گزینه های جدید طراحی برای ساخت و طراحی برای کاربرد استفاده می کند. تمرین‌هایی مانند این به افراد کمک می‌کند تا درک بهتری از انتخاب‌های عملیاتی و خدماتی داشته باشند. این نوع کار اغلب فرصت هایی را برای توسعه محصول و خدمات و مشارکت های عملیاتی نشان می دهد.

پیشرفت‌ها، مشارکت، آزمایش‌ها

تیم های استراتژیک یک پایگاه یادگیری و توسعه بسیار قوی برای بلوک ها و پرتوهای استعداد فراهم می کنند و ذهنیتی را برای همکاری موثر و تعالی عملیاتی ایجاد می کنند. تیم های استراتژیک می توانند به عنوان آزمایشگاه برای سیستم های تولیدی جدید، مدل های جریان ارزش و پروازهای آزمایشی صنعت 4.0 کار کنند. تأثیر نهایی تیم های استراتژیک باید همیشه بخشی از منشور و جهت گیری آنها باشد. چگونه این تیم ها اهرم درآمد و منابع را شکل خواهند داد؟ آنها چگونه باعث رشد، عملکرد و تغییر خواهند شد؟

تیم های استراتژیک و آمادگی

تولیدکنندگان به اثربخشی سیستم، کارایی فرآیند، کار استاندارد، ظرفیت تطبیقی، ادغام، سرعت، تمرین چابک و حرکاتی که آنها را رقابتی‌تر می‌کند، وابسته هستند. تیم های استراتژیک یک عنصر کلیدی در سفر تحول کسب و کار هستند. بیایید در گفتگوهای روزمره خود به این موارد فکر کنیم. یک تیم استراتژیک کجا می تواند به ما کمک کند تا با تغییرات مورد نیاز در مدل تولید خود مقابله کنیم؟ کجا یک تیم استراتژیک می تواند به ما کمک کند که شکاف بین عملکرد کارخانه، زنجیره تامین، ظرفیت شبکه، مدل های سود و عملیات را پر کنیم؟ چگونه تیم های استراتژیک می توانند موقعیت رقابتی ما را چه در کوتاه مدت و چه بلند مدت ارتقا دهند؟ تیم های استراتژیک در بلوک های استعداد و تیرها تشکیل می شوند. این تیم ها عامل عملکرد و تحول تولید می شوند. آنها بخشی از مزیت نسبی تولید هستند که شرکت ها برای رشد، عملکرد و تغییر در طول زمان به آن وابسته هستند.

دانیل ولف رهبری استراتژی و عملکرد مدیریتی Dewar Sloan، یک گروه اجرایی و مشاور هیئت مدیره را بر عهده دارد که در خدمت رشد، عملکرد و منافع بیشتر سازمان‌ها است. آخرین کتاب او تیم‌های استراتژیک و توسعه است که یک کتاب میدانی برای تیم‌های استراتژیک در عمل است.

Joshua Lord مجموعه‌ای از بینش‌های فنی، سازمانی و مدیریت پروژه را به تیم‌های استراتژیک و تمرین توسعه Dewar Sloan می‌آورد. جاش ابتکارات تحقیقاتی را انجام می دهد و برنامه های تیم استراتژیک، برنامه های ارتباطی و توسعه برنامه را هدایت می کند.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *