نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 مهر 1403 11:48 ب.ظ

بهبود مستمر — آیا چرخ ها را دوباره اختراع می کنید؟

بهبود مستمر -- آیا چرخ ها را دوباره اختراع می کنید؟

20 نوامبر 2006- رالف کلر

تولید ناب بیش از یک قرن است که وجود داشته است — بنابراین برای اینکه آن را به شرکت خود مرتبط کنید امروز چه می کنید؟

من همیشه علاقه مندم که چگونه ایده های “جدید” برای بهبود کسب و کار به وجود می آیند و آیا آنها واقعاً اصیل و جدید هستند یا خیر. به عنوان مثال، امروزه کاربرد گسترده ای از فرآیندها و ابزارهای تولید ناب در تولید، مراقبت های بهداشتی، ارتش و بسیاری از انواع دیگر شرکت ها وجود دارد. در حالی که این اصطلاح توسط جیمز ووماک و همکارانش در موسسه Lean Enterprise ابداع شد، به طور کلی پذیرفته شده است که تولید ناب مبتنی بر سیستم تولید تویوتا (TPS) و تمرکز آن بر بهبود مستمر و حذف ضایعات بدون ارزش افزوده است .

تایچی اوهنو (پدرش در اواخر دهه 1940) در کتاب خود، “سیستم تولید تویوتا”، بسیاری از ایده های اصلی پشت TPS را به هنری فورد نسبت می دهد. اوهنو کتاب «امروز و فردا» فورد را خواند و در مورد خط مونتاژی که فورد برای عملیات مونتاژ مدل T خود ساخته و اجرا کرده بود، آشنا شد. اوهنو فرآیند جریان پیوسته ای را که فورد هنگام بازدید از کارخانه فورد در دیربورن توسعه داد، مطالعه کرد و متعاقباً از این مشاهدات و ایده ها به عنوان مبنایی برای سیستم تولید تویوتا خود استفاده کرد. او آن را با نیازهای تویوتا تطبیق داد، جایی که آنها خودروهای بسیار کمی را در یک محیط کم حجم به جای مدل های کم حجم فورد تولید می کردند.

فرآیند جریان پیوسته با کشش تقاضا از عملیات فیدر تا مونتاژ که فورد در خط مدل T پیشگام بود، پایه‌ای بود که اوهنو برای توسعه سیستم تولید تویوتا استفاده کرد. در سفر خود به ایالات متحده، او همچنین از سوپرمارکت های آمریکایی بازدید کرد، و دوباره پر کردن اقلام مواد غذایی در قفسه فروشگاه ایده پشت سیستم های کانبان او بود.

هنری فورد در زندگی نامه خود نوشت که الهام او برای خط تولید با جریان پیوسته از بازدید او از نمایشگاه کلمبیا در شیکاگو در سال 1893 نشأت گرفت. هنگامی که در آنجا بود، علاوه بر دیدن اولین موتور احتراق داخلی خود، از برخی از بسته بندی های گوشت کشتارگاه ها در انبارهای شیکاگو بازدید کرد.. در آنجا، او یک خط جداسازی پیوسته دید که یک گراز زنده را به قول فیلیپ آرمور به «همه چیز به جز جیغ» در کمتر از 20 دقیقه کاهش داد و این الهام بخش فرآیند مونتاژ جریان پیوسته فورد بود.

بنابراین، این فرآیند تولید ناب که امروزه بسیاری از ما در حال اجرای آن هستیم، محصول بهبود مستمر و اصلاح ایده‌ای است که هنری فورد 113 سال پیش در بازدید از یک کشتارگاه داشت.

من فکر می‌کنم درس از این ساده است: برای کمک به رقابتی شدن و رشد کسب‌وکارتان در سطح جهانی، باید از چهار دیوار خود خارج شوید و ببینید که دیگران چه می‌کنند. سپس این ایده ها را تطبیق داده و بهبود ببخشید تا آنها را در کسب و کار خود به کار ببرید، به جای اینکه در فعالیت خود منزوی بمانید، فقط آنچه را که هر روز دیده اید را بدانید و سعی کنید چرخ را دوباره اختراع کنید.

رالف کلر رئیس انجمن تعالی تولید است، سازمانی که به پرورش درک، تجزیه و تحلیل و تبادل روش‌های بهره‌وری و کاربرد موفقیت‌آمیز آنها در تعالی اختصاص دارد. او در 35 سال گذشته یک پزشک عملیات بوده است.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *