نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 مهر 1403 7:49 ب.ظ

مشکلات خودروهای برقی اروپا در کارخانه آئودی بروکسل آشکار شد

مشکلات خودروهای برقی اروپا در کارخانه آئودی بروکسل آشکار شد

16 سپتامبر 2024 -اثر اومبرتو باکی با ماتیو دمستره

آئودی در حال بررسی تعطیلی کارخانه خود در بروکسل است، اقدامی که تحلیلگران می گویند نشانه مشکلاتی است که صنعت خودروهای برقی گسترده اروپا را در بر می گیرد.

بیرون از یک کارخانه آئودی در بروکسل که توسط این خودروساز آلمانی به عنوان “مهد” محرک الکتریکی آن توصیف شده است، حدود 200 کارگر تجمع کننده در هنگام صبح دور یک آتش سوزی جمع شده بودند.

این شرکت در حال بررسی بستن کارخانه است، اقدامی که به گفته تحلیلگران، نشانه مشکلاتی است که صنعت خودروهای الکتریکی گسترده تر اروپا را در بحبوحه تقاضای کم و رقابت از سوی چین متحمل شده است.

آئودی یکی از زیرمجموعه های فولکس واگن است که اوایل این ماه اعلام کرد که در حال بررسی گامی بی سابقه برای بستن سایت های تولید در آلمان است.

با وجود 3000 شغل در خط، کارگران بروکسل اعتصاب طولانی‌مدتی را آغاز کرده‌اند و تظاهرات بزرگی در پایتخت  برنامه‌ریزی شده و در جاهای دیگر به نشانه همبستگی دست از کار کشیده‌اند.برخی در چادرهای خارج از تأسیسات مدرن می‌خوابیدند، که پس از ۷۰ سال ساخت مدل‌های موتور احتراقی، در سال ۲۰۱۸ به تولید خودروهای الکتریکی (EVs) روی آوردند.

کریم چاوکی، 52 ساله، یک کارگر اعتصاب، گفت: «آنها برق را خراب کردند.”آنها می خواستند نوآوری کنند. ما قرار بود یک کارخانه آزمایشی باشیم، اما آنها آن را به دیوار بردند. کار نکرد و اکنون ما کسانی هستیم که تاوان می پردازیم.”

اروپا برای تولید بیشتر خودروهای برقی به عنوان بخشی از گذار سبز خود رقابت می کند، با نزدیک شدن به ضرب الاجل اتحادیه اروپا برای حذف تدریجی فروش خودروهای سوخت فسیلی تا سال 2035.اما فروش با مشکل مواجه شده است.

بر اساس گزارش اتحادیه اروپا، ثبت نام های جدید در ماه جولای در سراسر قاره نسبت به سال قبل شش درصد کاهش داشته است.این تا حدی به دلیل حذف تدریجی برخی از یارانه ها بود، اما ضعیف شدن تقاضا باعث افزایش نگرانی ها در مورد این بخش شده است.

فیلیپه مونوز، تحلیلگر شرکت داده خودرو Jato Dynamics گفت که بسته شدن احتمالی کارخانه در پایتخت بلژیک “اولین اثر” چالش‌های پیش روی خودروسازان اروپایی بود.

او گفت که خودروهای ارزان‌تر چینی بازار را اشباع کرده‌اند در حالی که مصرف‌کنندگان هنوز با خودروهای برقی که هزینه‌های اولیه بالاتری دارند و سریع‌تر ارزش خود را از دست می‌دهند، آماده نشده‌اند.

آئودی بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.این شرکت با اعلام اینکه در حال بررسی تعطیلی سایت بروکسل در ماه ژوئیه است، گفت که تقاضا برای Q8 e-tron گران‌قیمت تولید شده در آنجا کاهش یافته و کارخانه از هزینه‌های لجستیکی و تولید بالایی رنج می‌برد.

با وجود 3000 شغل در خط، کارگران آئودی در بروکسل اعتصاب طولانی مدتی را آغاز کرده اند و تظاهرات بزرگی در مرکز شهر برنامه ریزی شده است.

چاوکی، یک کارگر مونتاژ، گفت: «اروپا خیلی عقب مانده است.”آیا تا به حال ماشین های چینی دیده اید؟ آنها بسیار پیشرفته تر هستند.”

چند کیلومتر دورتر، طرح هایی برای اعمال تعرفه واردات تا 36 درصد برای خودروهای برقی وارداتی از چین در مقر اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفته است.

اتحادیه اروپا در ماه ژوئیه تصمیم به وضع تعرفه های اضافی گرفت، پس از بررسی های ضد یارانه ای که به این نتیجه رسید که خودروسازان در چین به طور ناعادلانه از یارانه های دولتی سود می برند.اما این اقدام با مقاومت برخی کشورها از جمله اسپانیا و آلمان مواجه شده است که نگران آسیب دیدن روابط تجاری با پکن هستند.

گزارشی توسط ماریو دراگی، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا منتشر شد، گفت که این تعرفه ها “به یکسان کردن زمین بازی کمک می کند”.

اما یک “برنامه اقدام صنعتی” لازم بود تا به تولیدکنندگان اروپایی کمک کند تا مسیر خود را به سمت کربن زدایی ادامه دهند.

کانور مک کافری، تحلیلگر بروگل، یک اندیشکده مستقر در بروکسل، می گوید: «این وظایف جبرانی می تواند به شرکت ها نفسی بدهد.اما آنها به تنهایی کافی نخواهند بود. بهره وری و رقابت نیز باید به شدت افزایش یابد.”

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، قول داده است که یک “معامله صنعتی پاک” را برای هدایت سرمایه گذاری به سمت زیرساخت ها و صنعت در 100 روز اول پس از روی کار آمدن تیم جدیدش در اواخر سال جاری، ایجاد کند.اما ممکن است برای کارگران آئودی بروکسل که با چشم انداز بیکاری روبرو هستند، خیلی دیر باشد.

برنارد کلرفایت، وزیر مسئول اشتغال منطقه بروکسل، به خبرگزاری فرانسه گفت: «خشم آنها بسیار مشروع و قابل درک است، به ویژه از آنجایی که آئودی در مورد برنامه های خود خیلی روشن نیست.او خاطرنشان کرد که این شرکت حدود 27 میلیون یورو (30 میلیون دلار) بودجه عمومی برای کمک به مهارت مجدد کارگران در هنگام تبدیل تولید به برق دریافت کرد.

در بحبوحه شایعات درباره خرید احتمالی خارجی، اتحادیه های بلژیکی خواستار اعتصاب در سراسر کشور در روز دوشنبه در اعتراض به اخراج های احتمالی شده اند.

Regis Lauwereyns، 32 ساله، پدر یک فرزند، گفت: “ما هیچ چیز نمی دانیم، آنها ما را در تاریکی رها می کنند. ما احساس می کنیم که رها شده ایم.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *