نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 آذر 1403 3:58 ب.ظ

چگونه می توان فرهنگ محل کار را بهبود بخشید؟

چگونه می توان فرهنگ محل کار را بهبود بخشید؟

30 اوت 2024-کارل لیوزی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی از شرکت ها پیشرفت می کنند در حالی که برخی دیگر با مشکل مواجه می شوند؟ اغلب، این به احساس مردم نسبت به کار در آنجا خلاصه می شود. آیا آنها احساس قدردانی، احترام و ارزش می کنند؟

متأسفانه، هیچ گلوله نقره ای برای ایجاد یک فرهنگ شرکتی مثبت وجود ندارد، اما چندین رویکرد ارزش بررسی دارد.

به سه سوال کلیدی پاسخ دهید

در هسته خود، هر فعالیت وسیله ای برای رسیدن به هدف است – مجموعه ای از گام های عملی با هدف تولید یک نتیجه مطلوب. هر اقدامی هدفی دارد. هرچه افراد بیشتر هدف یک پروژه، کار یا رویداد را درک کنند، احتمال حمایت از آن بیشتر می شود. در حالت ایده‌آل، آنها مالکیت وظایف یا مراحل خاصی را بر عهده خواهند گرفت.

برای شروع موثر هر پروژه یا کار، مهم است که به ترتیب برای تیم خود به سه سوال کلیدی پاسخ دهید: چرا؟ چی؟ چگونه؟

سوال “چرا”.

درک “چرا” یک طرح یا پروژه خاص بسیار مهم است و اغلب نادیده گرفته می شود. بدون آن، «چی» و «چگونه» معنا پیدا نمی کند. “چرا” باید هدف را با جزئیات توصیف کند. به عنوان مثال، اگر تیم شما وظیفه ساخت یک جدول را دارد، باید کاربرد مورد نظر آن را درک کند. چرا باید آن را بسازند؟ آیا مشکلی را حل می کند، مانند تهیه مکانی برای غذا خوردن یا بحث و گفتگو؟

سوال “چه”.

در مرحله بعد، شرح مفصلی از پروژه یا کار، از جمله نتایج خاص و معیارهای مورد استفاده برای سنجش موفقیت ارائه دهید. آیا میز یک میز ناهار خوری، میز کنفرانس، میز انتهایی یا میز قهوه است؟ اگر «چرا» یک جلسه رسمی برای دو گروه 10 نفره برگزار شود، جدول پایانی کافی نخواهد بود. “چه” ممکن است شامل جزئیاتی مانند نوع چوب، رنگ و ابعاد نیز باشد.

سوال “چگونه”.

در حالت ایده‌آل، شخصی که مسئولیت آن کار را بر عهده دارد باید نحوه تکمیل آن را تعیین کند. این امر مالکیت محصولات قابل تحویل، کیفیت و نتایج را تشویق می کند. تیم خود را به طوفان فکری دعوت کنید و در ایجاد برنامه اقدام نقش داشته باشید. به عنوان مثال، نحوه ساخت میز – اینکه آیا پایه های حک شده با دست داشته باشد یا پایه چوبی جامد – باید توسط افرادی که کار را انجام می دهند تعیین شود.

اول توضیح بده بعد بفهم

برای یک رهبر مهم است که “چرا” را توضیح دهد، اما درک “چرا” از دیدگاه اعضای تیم شما به همان اندازه ارزشمند است. از اعضای تیم خود بخواهید که نظرشان را در مورد پروژه داشته باشند. اگر قبلاً با آنها اعتماد ایجاد کرده اید، آنها با پاسخ های خود باز خواهند بود. هنگامی که آنها پاسخ دادند، آنچه را که گفته اند بیان کنید تا نشان دهید که توجه دارید. با پرسیدن، “آیا من فکر شما را درست متوجه شدم؟” این عمل ساده بسیار مفید است و می تواند درک بهتر را تشویق کند.

از نحوه ارائه خود آگاه باشید

الهام بخش باشید و الهام بخش باشید. یک رهبر الهام گرفته اعتقاد و تعهد خود را به شرکت و وظیفه ای که در دست دارد، نشان می دهد و زندگی را در سازمان دم می دهد. چنین رهبرانی برای تیم‌هایشان شفاف هستند – آنها نگرش مثبتی دارند، تعریف می‌کنند و برای توضیح اینکه چرا شرکت وجود دارد و چرا کار تیم مهم است، وقت می‌گذارند. مهمتر از همه، آنها این کار را با اشتیاق انجام می دهند، نه با کنایه.

در حالی که الهام باعث ایجاد هیجان می شود، اگر تیم به رهبر اعتماد نداشته باشد، اثرات آن به سرعت محو می شود. وقتی رهبران به نیروی کار خود اعتماد نشان می دهند، نیروی کار به آرامی شروع به اعتماد به آنها می کند.

به دنبال تغییر در نگرش باشید

چگونه یک رهبر می داند که آیا آنها الهام بخش تیم خود هستند؟ مردم در اطراف خود احساس آرامش می کنند و بازتر درگیر می شوند. اعضای تیم به دنبال فرصت هایی برای تعامل مثبت با رهبران خواهند بود.

از این فرصت استفاده کنید و به اعضای تیم خود بگویید که چقدر از آنها قدردانی می کنید. یک “متشکرم” ساده می تواند فوق العاده قدرتمند باشد.

نشانه های فرهنگ مثبت شرکتی

این شاخص های ساده می توانند چیزهای زیادی را در مورد فرهنگ شرکت شما نشان دهند. آنها را به طور منظم تحت نظر داشته باشید.

  • شما مشتاقانه منتظر دیدن اعضای تیم خود هستید و آنها نیز مشتاقانه منتظر شما هستند.
  • تیم رهبری شما با لبخند و تماس چشمی از اعضای تیم استقبال می کند.
  • اعضای تیم به جای اجتناب از تماس، تماس چشمی برقرار می کنند، لبخند می زنند، دست تکان می دهند یا کلمات محبت آمیز ارائه می دهند.
  • اعضای تیم به جای پنهان کردن مشکلات، مشکلات و خطاها را با اطمینان خاطر به رهبری می‌آورند، زیرا می‌دانند هیچ پیامد منفی وجود نخواهد داشت.
  • اعضای تیم مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن موفقیت های خود با رهبری (چه شخصی و چه حرفه ای) هستند.
  • به جای تنش، هیجان در هوا وجود دارد.
  • شما به تیم خود افتخار می کنید و به آنها گفته اید.
  • تیم شما مفتخر است که بخشی از سازمان است.

در حالی که بررسی سلامت فرهنگ شما آسان است، رسیدگی به چالش ها زمان می برد. سرمایه گذاری زمان و منابع برای ایجاد و حفظ یک فرهنگ مثبت، بازده فوق العاده ای را به همراه خواهد داشت.

عادات اساسی انسان برای فرهنگ سازی

همانطور که والدین ما اغلب به ما می گویند، با دیگران همان گونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. چند عادت اساسی تا حدودی کمک می کند. اخیرا خواندم .مقاله ای از دکتر تراویس برادبری، نویسنده عادات هوش هیجانی، که برای من طنین انداز شد. دکتر بردبری در مقاله خود “8 عادت افراد با ملاحظه” نکات زیر را برجسته می کند:

  • با مردم همدلی کنید و اجازه دهید همدلی واقعی بر واکنش های شما تأثیر بگذارد.
  • در صورت لزوم عذرخواهی کنید و صادق باشید.
  • به موقع در جلسات و محل کار حاضر شوید – دیر رسیدن بی احترامی است.
  • اغلب لبخند بزنید—ببینید اعضای تیم به شما لبخند می زنند.
  • مودب باشید – بر احساسات و عواطف دیگران تمرکز کنید، نه فقط احساسات خود را.
  • خودکنترلی نشان دهید – نسبت به موقعیت ها واکنش بیش از حد نشان ندهید.
  • در هر مذاکره، اختلاف یا موقعیت پرتنش به دنبال برد-برد باشید – تا جایی که ممکن است مصالحه کنید.
  • به عقل خود اعتماد کنید – شهود شما بیشتر از اینکه اشتباه باشد درست است.

وقتی یک فرهنگ شرکتی مثبت وجود دارد، تیم آن را می بیند. آنها آن را در اعماق درون خود احساس می کنند. یک پاسخ احساسی مثبت وجود دارد که نشان می دهد این احساس خوبی دارد. احساس درستی دارد عکس آن نیز صادق است. فقدان فرهنگ مثبت، هرج و مرج و عدم صداقت است. فرهنگ مثبت نیاز به توجه و نگهداری دارد، اما بازگشت سرمایه بسیار بالاست.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *