نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 مهر 1403 9:41 ب.ظ

سلول های خورشیدی شفاف می توانند به طور مستقیم انرژی را از سطوح شیشه ای تامین کنند

سلول های خورشیدی شفاف می توانند به طور مستقیم انرژی را از سطوح شیشه ای تامین کنند

13 سپتامبر 2024-توسط JooHyeon Heo، موسسه ملی علم و فناوری اولسان-

فناوری ای که می تواند مستقیماً باتری را از صفحه نمایش گوشی هوشمند شارژ کند، ظهور کرده است. یک تیم تحقیقاتی وابسته به UNIST از روشی برای تامین انرژی مستقیم از شیشه ساختمان‌ها، خودروها و دستگاه‌های موبایل از طریق سلول‌های خورشیدی شفاف رونمایی کرده‌اند. این مطالعه در PNAS منتشر شده است.

پروفسور Kwanyong Seo و تیم تحقیقاتی او در دانشکده انرژی و مهندسی شیمی در UNIST نوع جدیدی از سلول‌ها و ماژول‌های خورشیدی شفاف را با کارایی بالا و در عین حال حفظ خواص بی‌رنگ و شفاف شیشه‌مانند معرفی کردند.

بی رنگی و شفافیت آن را با معرفی طرح «تمام پشت تماس» که تمام اجزای سلول خورشیدی را در پشت قرار می دهد، تضمین کرده است. این به کارایی و زیبایی شناسی بالایی دست یافته است که سلول های خورشیدی شفاف باید همزمان داشته باشند.

این تیم تحقیقاتی فناوری Seamless Modularization را توسعه دادند که شکاف های بین دستگاه ها را بدون استفاده از سیم های فلزی از بین می برد. در روش مدولارسازی موجود، شکاف بین دستگاه ها و سیم های فلزی مات، مشکل آسیب دیدن زیبایی سلول های خورشیدی شفاف را حل کرده است.

ماژول سلول خورشیدی شفاف به اندازه 16 سانتی‌متر مربع راندمان بالایی دارد که از 20% تا 14.7% در انتقال متغیر است و در عین حال زیبایی‌شناسی مشابه با یک دستگاه را حفظ می‌کند. همچنین با استفاده از نور طبیعی خورشید موفق به شارژ گوشی هوشمند شده است. همچنین این امکان را اثبات کرد که صفحه نمایش یک دستگاه تلفن همراه کوچک می تواند به عنوان منبع انرژی استفاده شود.

محقق Jeonghwan Park و پروفسور Kangmin Lee، دستیار پژوهشی، گفت: “این مطالعه اساساً مشکل زیبایی شناختی روش مدولارسازی سلول خورشیدی موجود را از طریق طراحی ساختار دستگاه جدید حل کرد. این امکان را فراهم می کند که سلول های خورشیدی سیلیکونی شفاف را می توان در صنایع مختلف مانند دستگاه های کوچک و همچنین ساختمان ها و شیشه های اتومبیل استفاده کرد.

پروفسور سئو گفت: “ما مسیر جدیدی را برای تحقیقات ماژولارسازی باز کرده ایم که برای تجاری سازی سلول های خورشیدی سیلیکونی شفاف ضروری است” و افزود: “ما قصد داریم تحقیقات بیشتر را ادامه دهیم تا سلول های خورشیدی شفاف به یک فناوری کلیدی در محیط زیست تبدیل شوند. صنعت انرژی آینده دوستانه.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *