نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

29 شهریور 1403 7:45 ب.ظ

اهمیت صنعت فولاد با پذیرش مسئولانه محیط زیست

اهمیت صنعت فولاد با پذیرش مسئولانه محیط زیست

10 ژوئن 2024-© shutterstock/Rito Succeed

اینکه صنعت فولاد چقدر حیاتی است را نمی توان دست کم گرفت. ResponsibleSteel در تلاش است تا مطمئن شود که با آینده ای پایدار سازگار است.

صنعت فولاد برای همه بخش‌ها حیاتی است و با این حال همچنان یک صنعت سنگین تولیدکننده کربن است.

دستیار ویرایشگر مت براندرت با ساوانا هیز، مدیر ارتباطات در ResponsibleSteel صحبت می کند تا در مورد کارهایی که برای تغییر این موضوع انجام می شود اطلاعات بیشتری کسب کند.

هدف Responsible Steel چیست؟

فولاد حدود 10 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای از سیستم انرژی جهان – از استخراج مواد خام گرفته تا تولید محصولات فولادی – را شامل می شود. اگر می‌خواهیم در راستای توافق پاریس باقی بمانیم، باید فوراً این انتشارات را کاهش دهیم. اما ما باید این کار را به گونه ای انجام دهیم که برای مردم و محیط زیست نیز مفید باشد. به همین دلیل است که رسالت ResponsibleSteel این است که نیروی محرکه ای در تولید مسئولانه فولاد خالص صفر در سراسر جهان باشد.

ResponsibleSteel به فولادسازان نقشه راه منحصربفرد و ارزشمندی برای بهبود و زبانی مشترک برای ارزیابی ارائه می‌کند که مشتریان، جوامع، سرمایه‌گذاران و نیروی کار آن‌ها همگی می‌توانند از آن استفاده کنند. هنگامی که یک سایت در برابر استاندارد تولید بین‌المللی Responsible Steel گواهی می‌گیرد، تحت یک فرآیند اطمینان قوی با حسابرسان مستقل قرار گرفته است که نه تنها نحوه کار آن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را ارزیابی می‌کنند، بلکه همچنین نحوه مدیریت اثرات آن بر محیط و جوامع محلی، نحوه برخورد با آن را نیز ارزیابی می‌کنند. نیروی کار آن و اینکه چگونه باعث پیشرفت در عملیات و زنجیره تامین آن می شود. ما قبلاً بیش از 80 سایت را در سراسر جهان تأیید کرده‌ایم و تازه در حال شروع هستیم.

وضعیت فعلی صنعت فولاد چگونه است؟

صنعت فولاد در وضعیت نوسانی قرار دارد. بیشتر و بیشتر، صنعت به دنبال روش‌ها و فن‌آوری‌های جدید است تا تولید فولاد پایدارتر و کم آلاینده‌تر را فراهم کند. به طور طبیعی، فولادسازان به دنبال ضایعات برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود هستند و این در حال حاضر به حدود یک سوم کاهش انتشار امروزی کمک می کند. اما قراضه فقط می تواند این صنعت را تا این حد پیش ببرد. ما ذخایر قراضه کافی برای پاسخگویی به تقاضا نداریم و تا نیمه دوم قرن جاری نیز نخواهیم داشت. برای جلوگیری از یک «مسابقه تجاری برای قراضه» بدون سود خالص برای آب و هوا، باید اطمینان حاصل کنیم که استفاده از قراضه را به حداکثر می‌رسانیم و در عین حال انگیزه‌ای برای کربن‌زدایی تولید فولاد اولیه از سنگ‌آهن نیز داریم، زیرا این همان جایی است که سهم اصلی انتشار گازهای گلخانه‌ای است. ساخته شده است.

این امر مستلزم سرمایه‌گذاری عظیم در فناوری‌های جایگزین، مانند جذب و ذخیره کربن و دسترسی به هیدروژن سبز، برق تجدیدپذیر و احتمالاً بیوگاز برای حذف تدریجی زغال‌سنگ است. فولادسازان برای اجرای این راه حل ها و سایر راه حل های پرهزینه به منابع مالی نیاز دارند. آنها شروع به دیدن سیگنال‌هایی از سوی مشتریان کرده‌اند که نشان می‌دهد آنها آماده پرداخت حق بیمه فولاد با آلایندگی کمتر هستند. با این حال، در حال حاضر، این به عنوان «سبز» بدون چارچوب استانداردهای معتبر و جامع به بازار عرضه می‌شود. اینجاست که ResponsibleSteel وارد می شود.

صنعت فولاد سبز چگونه است؟

اولین چیزی که می‌خواهم بگویم این است که سؤال نابجاست. ما یک صنعت فولاد مسئولانه می خواهیم نه فقط یک صنعت سبز. در مورد تأثیرات زنجیره ارزش فولاد بر تنوع زیستی یا منابع آب چه می‌توان گفت؟ در مورد ایمنی و سلامت شش میلیون نفر که این صنعت و خانواده های آنها را نیز تشکیل می دهند، چطور؟ بنابراین، یک صنعت فولاد مسئول چگونه به نظر می رسد؟ این دقیقاً همان سؤالی است که Responsible Steel هشت سال پیش با توسعه استاندارد بین‌المللی مبتنی بر اجماع خود با صنعت و جامعه مدنی تصمیم گرفت به آن پاسخ دهد. و ما در نهایت به یکی رسیدیم که 13 اصل برای پوشش همه این جنبه ها دارد.

بیشتر مردم فکر می کنند که “فولاد سبز” در مورد تغییرات آب و هوایی است. وقتی صحبت از انتشار کربن به میان می‌آید، رنگ‌های سبز رنگ متفاوتی دارد زیرا این صنعت یک شبه به صفر نمی‌رسد. پس چقدر پایین خوب است؟ هر کس در این مورد افکار خود را دارد و نظرات بسته به دیدگاه تجاری و جغرافیایی شما متفاوت است، به همین دلیل است که ما به یک رویکرد معتبر، سازگار و جهانی نیاز داریم که واقعاً به جای چند میلیون تن فولاد کم آلاینده، صنعت فولاد سبز را ارائه دهد. ‘ اینجا و آنجا. این همان چیزی است که استاندارد تولید بین‌المللی ResponsibleSteel ارائه می‌کند و تصمیم‌گیرندگان را قادر می‌سازد تا انتشارات مجسم شده از تمام فولادهای جهان را بر اساس یک مبنای مشابه ارزیابی کنند. طرح ممیزی و برچسب‌گذاری ما به چهار سطح مختلف از پیشرفت کربن‌زدایی به سمت نزدیک به صفر پاداش می‌دهد، و به عنوان یک چارچوب جهانی عمل می‌کند که می‌توان ادعاهای «فولاد سبز» را بر اساس آن ارزیابی کرد.

چالش های کلیدی که در حال حاضر مانع از وقوع این امر می شود چیست؟ برای غلبه بر آنها چه باید کرد؟ Responsible Steel چه می کند؟

برای سرعت بخشیدن به تولید فولاد نزدیک به صفر، ما نیاز به تامین مالی، تغییر سیاست ها و سیگنال های واضح تقاضا داریم. ما یک کارگروه مالی را برای فعال کردن بخش مالی وصنعت فولاد گرد هم می آیند تا درباره چگونگی غلبه بر موانع سرمایه برای کربن زدایی بحث کنند. ما همچنین با شرکای خود کار می کنیم تا تقاضا برای فولاد نزدیک به صفر را از طریق طرح هایی مانند SteelZero و چالش فولاد نزدیک به صفر 2030 ائتلاف First Movers افزایش دهیم.

علاوه بر این، در میان تعداد فزاینده‌ای از ابتکارات نوظهور که به دنبال راه‌های جدیدی برای تعریف فولاد نزدیک به صفر هستند، ضروری است که برای جلوگیری از تکه تکه شدن تجارت جهانی و ایجاد بازارهای موثر در فولاد کم آلاینده، همسویی را بر اساس تعاریف و روش‌های اندازه‌گیری رایج انجام دهیم. . کار ما در اینجا منجر به راه اندازی اصول استانداردهای فولادی در کنار سازمان تجارت جهانی در COP28 شده است. این اصول پایه های کلیدی یک چارچوب مشترک برای استانداردهای فولاد مرتبط با آب و هوا، از جمله حکمرانی شفاف، مشارکت چندجانبه و اثربخشی در هدایت کربن زدایی صنعت در سطح جهانی را ایجاد می کند. در حال حاضر، بیش از 40 تولیدکننده کلیدی فولاد، انجمن های صنعتی، نهادهای تنظیم کننده استاندارد، سازمان های بین المللی و ابتکارات این اصول را تایید کرده اند. و این تنها قدم اول است. ارزش واقعی اصول استانداردهای فولادی در موارد بعدی نهفته است: همکاری و همکاری بین تنظیم‌کنندگان استاندارد برای هموار کردن تفاوت‌ها در روش‌های اندازه‌گیری و ایجاد اجماع در تعاریف.

برنامه ResponsibleSteel برای آینده چیست؟ آیا پیشرفت‌ها، توافق‌نامه‌هایی و غیره وجود دارد که ResponsibleSteel در آن فعال است یا منتظر آن است؟

ResponsibleSteel به تازگی شروع به کار کرده است. ما استاندارد تولید بین‌المللی خود را در سراسر جهان – بیش از 80 تا به امروز – ارائه می‌کنیم و یک مرحله آزمایشی 12 ماهه از این الزامات را دنبال می‌کنیم. ما برای اولین فولاد گواهی شده آماده می شویم. به مرور زمان، سایت‌ها فولاد دارای گواهی ResponsibleSteel را خواهند فروخت که با استفاده از فشارسنج بین‌المللی، پیشرفت به سمت صفر را نشان می‌دهد. ما اخیراً نیازمندی‌های خود را برای منبع‌یابی مسئولانه مواد ورودی و آستانه پیشرفت کربن‌زدایی خود به‌روزرسانی کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که استانداردمان مشوق استفاده از قراضه در محدوده در دسترس بودن آن و کاهش انتشار فولاد در سطح جهان است.

در اواخر امسال، ما یک استاندارد زنجیره پایین دستی جدید را راه اندازی خواهیم کرد، که برای اطمینان از اینکه کاربران فولاد گواهی شده ادعاهای خاص، قابل اعتماد و در نتیجه معتبر در بازار دارند، بسیار مهم خواهد بود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *