نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

26 شهریور 1403 11:32 ب.ظ

گواهی‌های آموزشی راه نجاتی برای دولت‌هایی که با بحران استعدادهای فناوری اطلاعات مواجه هستند

گواهی‌های آموزشی راه نجاتی برای دولت‌هایی که با بحران استعدادهای فناوری اطلاعات مواجه هستند

12 ژوئیه 2024- نلسون لیم -گروهی از جوانان در آموزش فنی حرفه ای با معلم، عکس توسط Phynart Studio/Getty Images

در آمریکا دولت های محلی و ایالتی با کمبود شدید کارگران ماهر فناوری اطلاعات، به ویژه در زمینه های حیاتی مانند امنیت سایبری، تجزیه و تحلیل داده ها و هوش مصنوعی دست و پنجه نرم می کنند. بخش خصوصی و دولت فدرال با حقوق بالاتر و محیط های کاری جذاب تر، استعدادهای خود را از دولت های محلی و ایالتی شکار می کنند.

تشدید این کمبود نیروی کار یک بحران ماندگار است. “استعفای بزرگ” به طور قابل توجهی بر بخش دولتی تأثیر گذاشت و بسیاری از کارمندان مشاغل خود را برای بازنشستگی، دستمزد بهتر، مزایا یا به دلیل فرسودگی شغلی ترک کردند. یک نظرسنجی در سال 2022 نشان داد که بیش از نیمی از کارکنان ایالتی و محلی در فکر ترک شغل خود هستند.

بنابراین، چگونه بخش دولتی می تواند این شکاف استعدادهای رو به رشد را پر کند و حفظ را بهبود بخشد؟ پاسخ ممکن است در ارتقاء مهارت کارکنان فعلی از طریق برنامه های گواهی تکمیلی باشد.

گواهینامه Stackable یک برنامه  آموزشی است که به گونه ای طراحی شده است که برای بزرگسالان شاغل قابل دسترس و انعطاف پذیر باشد. کلاس‌ها به صورت تجمعی طراحی شده‌اند و هر مدرکی بر اساس مهارت‌ها و دانش قبلی است و رویکردی انعطاف‌پذیر و فزاینده برای کسب مدارک یا گواهینامه‌های سطح بالاتر ارائه می‌کند.

گواهی‌های قابل انباشته اغلب با همکاری نزدیک با کارفرمایان برای رفع نیازهای مهارتی خاص توسعه می‌یابند. در این زمینه، تلاش‌های مشترک بین دولت‌های محلی و ایالتی، کالج‌های محلی و دانشگاه‌ها می‌تواند برای پر کردن شکاف فناوری پیش روی بخش عمومی طراحی شود.

گواهی‌های Stackable یک استراتژی عملی، مقرون‌به‌صرفه و چابک برای ارتقای مهارت نیروی کار فناوری بخش عمومی ارائه می‌کنند.

به عنوان مثال، یک کارمند دولت محلی ممکن است در یک کالج محلی ثبت نام کند و با چند ماه دوره آموزشی، گواهینامه پایه در مبانی فناوری اطلاعات کسب کند، و او را واجد شرایط مشاغل ابتدایی میز کمک فناوری اطلاعات کند. پس از مدتی کار، کارمندان می توانند دوره های بیشتری را برای کسب گواهینامه پیشرفته در مدیریت شبکه بگذرانند و گواهی مبانی فناوری اطلاعات آنها نیز در این مدرک جدید لحاظ می شود. آنها ممکن است تصمیم بگیرند که مدرک کاردانی را در IT دنبال کنند، و بسیاری از دوره‌ها از گواهی مدیریت شبکه‌شان در الزامات مدرک کاردانی انباشته می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد تا دوره‌های باقی‌مانده را بدون شروع از صفر تکمیل کنند. بعداً، کارمند می‌تواند به یک برنامه تحصیلی دانشگاهی برای کسب مدرک لیسانس در فناوری اطلاعات منتقل شود، با مدرک کاردانی قابل انباشته‌ای که بخش قابل توجهی از الزامات را پوشش می‌دهد و به آنها امکان می‌دهد مدرک را در زمان کمتری نسبت به زمانی که بدون مدرک قبلی شروع کرده بودند، تکمیل کنند .

این یک وضعیت برد-برد است – کارگران مهارت‌ها را به دست می‌آورند و شغل خود را پیش می‌برند در حالی که دولت‌های محلی و ایالتی قابلیت‌های لازم را ایجاد می‌کنند. طراحی این برنامه‌ها همچنین در مقایسه با استخدام فردی با مهارت‌های فنی در بازار کار که ممکن است با فرهنگ سازمانی مطابقت نداشته باشد، از نظر مالی برای دولت‌های محلی و ایالتی در این دوره از محدودیت‌های مالی، امکان‌پذیرتر است.

داستان موفقیت برنامه های گواهی قابل انباشته صرفا تئوری نیست. آنها ملموس و اثبات شده هستند. در تنسی، مشارکت بین اداره کار ایالتی و پلتفرم آموزش آنلاین Coursera، کارگران را به مهارت‌های مورد تقاضا مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها مجهز می‌کند. به طور مشابه، سیستم کالج اجتماعی ویرجینیا نرخ اشتغال و دستمزد بالاتری را برای بزرگسالان بیکار قبلی که مدارک قابل انباشته را تکمیل می‌کنند، مشاهده کرده است، که نشان‌دهنده اثربخشی این استراتژی در یک محیط عملی است. اینها نمونه های مجزا نیستند. ایالت های دیگر، از جمله ایندیانا، کنتاکی و کارولینای شمالی، نیز برنامه های گواهی انباشته با نتایج دلگرم کننده را اجرا کرده اند که تطبیق پذیری و سازگاری این رویکرد را نشان می دهد.

با وجود این موفقیت ها، اعتبارنامه های قابل انباشته هنوز گسترده نشده اند. آنها بیشتر در زمینه های فنی مانند فناوری اطلاعات، مراقبت های بهداشتی، تولید پیشرفته و مکانیک در دسترس هستند. کار قابل توجهی برای گسترش مسیرهای انباشته با کیفیت بالا که توسط کارفرمایان به رسمیت شناخته می شود، باقی مانده است. سیاست گذاران ایالتی و محلی و رهبران آموزشی می توانند با هدف قرار دادن سرمایه گذاری ها، تقویت مشارکت کارفرمایان، و بهبود اطلاعات و مشاوره برای دانش آموزان، رشد گزینه ها را تسریع بخشند.

دولت‌های محلی و ایالتی باید پیاده‌سازی مناسبی را برای ایجاد مهارت‌های مهارتی به دست آورند. این به معنای ایجاد مشارکت نزدیک با مربیان برای حفظ برنامه‌های درسی پیشرفته، ارائه گزینه‌های یادگیری انعطاف‌پذیر متناسب با برنامه‌های کارکنان، و ارائه مشوق‌هایی مانند مزایای شهریه و ارتقاء برای تشویق مشارکت است.

در حالی که دولت‌های محلی و ایالتی توانایی‌های لازم را ایجاد می‌کنند، کارگران مهارت‌ها را به دست می‌آورند و شغل خود را پیش می‌برند.

پیاده سازی برنامه های گواهی قابل انباشته بدون چالش نیست. برخی از کارمندان ممکن است در برابر تغییر مقاومت کنند یا در سرمایه گذاری برای یادگیری مهارت های جدید تردید کنند. دولت‌های محلی و ایالتی نیز باید برای حفظ بلندمدت این برنامه‌ها با ادغام آن‌ها در استراتژی سرمایه انسانی خود، بودجه لازم را تامین کنند. پرداختن به این نگرانی‌ها و گفتگوهای آزاد با ذینفعان، از جمله کارمندان، کارشناسان فنی و مربیان، می‌تواند به کاهش موانع احتمالی کمک کند.

مزایای سرمایه گذاری در توسعه و حفظ نیروی کار فراتر از رفع شکاف های مهارتی کوتاه مدت است. دولت‌های محلی و ایالتی با سرمایه‌گذاری روی مردم خود، می‌توانند گردش مالی پرهزینه را کاهش دهند و وفاداری را ایجاد کنند. کارگران احتمالاً با کارفرمایی که از رشد و توسعه آنها حمایت می کندآنها باقی می مانند. علاوه بر این، ارائه فرصت های یادگیری و توسعه مستمر می تواند اشتغال دولت را به طور کلی جذاب تر کند.

در عصر تحولات دیجیتالی سرسام آور، دولت های محلی و ایالتی نمی توانند مشکلات را پشت سر بگذارند. گواهی‌های Stackable یک استراتژی عملی، مقرون‌به‌صرفه و چابک برای ارتقای مهارت نیروی کار فناوری خود ارائه می‌دهند. با انجام این کار، آن‌ها می‌توانند نیروی کار انعطاف‌پذیرتر، توانمندتر و وفادارتری ایجاد کنند که آماده ارائه خدماتی است که مؤلفه‌ها در قرن بیست و یکم انتظار دارند.

https://www.rand.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *