نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

26 شهریور 1403 10:21 ب.ظ

بعد از یک سال ، اتحادیه اروپا در جنگ بزرگ فناوری

بعد از یک سال ، اتحادیه اروپا در جنگ بزرگ فناوری

20 آگوست 2024 -توسط Raziye Akkoc-DMA یک قانون مهم در زرادخانه حقوقی تقویت شده اتحادیه اروپا برای مهار بزرگترین شرکت های دیجیتالی جهان است.اگر سال 2024 از قبل برای فناوری های بزرگ در اتحادیه اروپا مانند سالی وحشتناک به نظر می رسد، ماه های پیش رو می تواند زمستانی پر از نارضایتی را نشان دهد، زیرا این بلوک دارای یک تسلیحات قانونی جدید مستحکم است تا تایتان های آنلاین را به پا کند.

از آگوست 2023، بزرگ‌ترین پلتفرم‌های دیجیتال جهان با سخت‌ترین قوانین فنی تا کنون در اتحادیه اروپا مواجه شده‌اند که هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت در اجرای آن‌ها را نشان نمی‌دهد.بروکسل اولین پیروزی بزرگ خود را پس از اینکه TikTok مجبور کرد تا برای همیشه یک ویژگی «اعتیادآور» را از یک برنامه spinoff در اروپا حذف کند، در ماه آگوست، یک سال پس از شروع اعمال قوانین تعدیل محتوا تحت قانون خدمات دیجیتال (DSA) بلوک، به دست آورد.این به دنبال یک دوره هفت روزه در اوایل تابستان بود که در آن بروکسل تصمیمات پشت سر هم با هدف قرار دادن اپل، متا و مایکروسافت صادر کرد.

به گفته مقامات، و پیش از پایان سال 2024، موارد بیشتری در راه است.

اقدامات اتحادیه اروپا همه به لطف دو قانون است، DSA – که شرکت ها را مجبور می کند محتوای آنلاین را کنترل کنند – و قانون رقابت خواهر آن، قانون بازارهای دیجیتال (DMA) – که به فناوری های بزرگ لیستی از کارهایی که می توانند انجام دهند و نمی توانند انجام دهند در تجارت ارائه می کند.

از زمانی که محدودیت‌های DMA در ماه مارس شروع شد، اتحادیه اروپا به طور مشخص اپل را تحت فشار قرار داده است تا در اختلاف با سازنده Fortnite Epic بر سر فروشگاه برنامه‌های بازی، از این کار عقب نشینی کند.

پنفرات گفت: «این تازه شروع کار است.

او برای مثال اشاره می‌کند که EDRi و سایر گروه‌ها در ماه جولای فهرستی از مناطقی که اپل در آن‌ها از DMA پیروی نمی‌کند، تهیه کردند. پنفرات به خبرگزاری فرانسه گفت: “ما انتظار داریم که کمیسیون به موقع آنها را نیز دنبال کند.”

اپل بزرگترین خار در چشم اتحادیه اروپا به عنوان منتقد اصلی DMA است و ادعا می کند که امنیت کاربران را به خطر می اندازد.این سازنده آیفون اولین شرکتی بود که در ماه ژوئن با اتهامات رسمی به نقض قوانین DMA روبرو شد و با جریمه های سنگینی روبرو شد مگر اینکه به این اتهامات رسیدگی کند.

اپل در 8 آگوست تغییراتی را در اپ استور اعلام کرد تا از DMA پیروی کند، اگرچه شرکت‌های فناوری کوچک‌تر تحت عنوان Coalition for App Fairness آن‌ها را «گیج‌کننده» توصیف کردند. اتحادیه اروپا اکنون در حال ارزیابی برنامه های اپل است.هنوز خیلی زود است که بگوییم اپل بدون  اتحادیه اروپا به آخرخط خواهد رسید یا خیر، اما یک چیز واضح است: بروکسل آماده مبارزه است.

یکی دیگر از آزمون های برجسته قدرت های جدید بلوک X خواهد بود، با تنظیم کننده ها در اوایل سپتامبر تصمیم می گیرند که آیا توییتر سابق باید مطابق با DMA باشد یا خیر.

قوانین DSA در مورد محدود کردن اطلاعات نادرست و سخنان نفرت انگیز قبلاً جرقه درگیری تماشایی بین مالک میلیاردر X، ایلان ماسک و رئیس دیجیتال بلوک، تیری برتون – با شبح جریمه یا ممنوعیت کامل اتحادیه اروپا در سایت در صورت تداوم نقض، ایجاد کرده است.

مارگرت وستاگر، رئیس رقابت اتحادیه اروپا گفته است که بروکسل با “سرعت کامل” پیش می رود.

اما وکلا می‌گویند که شرکت‌ها می‌توانند جریمه‌ها یا تصمیمات خود را در دادگاه‌های اتحادیه اروپا به چالش بکشند، که می‌تواند به معنای سال‌ها مبارزات قانونی بعدی باشد.و مشکلات نیز می تواند از جاهای دیگر باشد: اپل در ماه ژوئن اعلام کرد که به دلیل “ابهامات نظارتی” عرضه ویژگی های جدید هوش مصنوعی در اروپا را به تاخیر می اندازد.

پنفرات از EDRi، اپل را متهم کرد که با سرزنش اتحادیه اروپا به دلیل عدم ورود برخی ویژگی‌ها به این بلوک، به ترس افکنی می‌پردازد تا «به کمیسیون فشار بیاورد تا در اجرای آن خیلی سخت نباشد».

به غیر از اپل، فناوری های بزرگ تاکنون از اقدام DMA راضی نیستند.

دانیل فریدلندر، رئیس گروه لابی فناوری CCIA Europe به خبرگزاری فرانسه گفت: «به جای اعلام اقدامات تنبیهی احتمالی با موضع گیری سیاسی، این تحقیقات تحت DMA باید بر تقویت گفتگوی باز بین کمیسیون اروپا و شرکت های مربوطه متمرکز شود.

علاوه بر محدودیت‌های بالقوه جدید DMA در X، اتحادیه اروپا می‌تواند به زودی تلگرام را به فهرست پلتفرم‌های «بسیار بزرگ» خود مانند واتس‌اپ اضافه کند که با سخت‌ترین قوانین DSA روبرو هستند.

بروکسل می خواهد که هیچ گوشه ای از حوزه دیجیتال دست نخورده باقی نماند.

این شامل حوزه حیاتی هوش مصنوعی می‌شود و اتحادیه اروپا در حال حاضر به دنبال معاملات بین غول‌ها و توسعه‌دهندگان مولد هوش مصنوعی، مانند مایکروسافت و پیوند 13 میلیارد دلاری آن با سازنده ChatGPT OpenAI است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *