نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

26 شهریور 1403 10:28 ب.ظ

استفاده  از برگ های خشک برای ساخت کاغذ بدون قطع درخت

ستفاده  از برگ های خشک برای ساخت کاغذ بدون قطع درخت

اندی کوربلی -15 اوت 2024-اعتبار – کیسه های رها شده

کسب و کارها دوست دارند در مورد مفهوم حلقه بسته یا اقتصاد دایره ای صحبت کنند، اما اغلب سعی می کنند حلقه های کوچک را ببندند. Releaf Paper برگ‌های مرده درختان شهر را می‌گیرد و آنها را به کاغذ برای کیسه‌ها، لوازم اداری و موارد دیگر تبدیل می‌کند، که به این معناست که آنها در تلاش هستند تا یک حلقه بزرگ را ببندند.

چقدر بزرگ؟ طبق گفته WWF، سالانه شش میلیارد درخت برای محصولات کاغذی قطع می‌شود و همه چیز از دستمال توالت گرفته تا جعبه‌های آمازون تا آخرین رمان‌های پرفروش را تولید می‌کند. در همین حال، یک شهر متوسط ​​سالانه 8000 تن برگ تولید می کند که ناودان ها و فاضلاب ها را مسدود می کند و باید جمع آوری، کمپوست، سوزانده یا در محل های دفن زباله ریخته شود.

به عبارت دیگر، عرضه عظیم و تقاضای عظیم، اما Releaf Paper در حال پیشرفت است. آنها در حال حاضر 3 میلیون کیسه کاغذی در سال از 5000 متریک تن برگ از دفتر مرکزی خود در پاریس تولید می کنند.

هزاران تن برگ در سایت‌های سراسر اروپا، به کارخانه‌شان می‌رسند، جایی که فرآیند تولید کم‌آب و بدون گوگرد/کلر باعث می‌شود شرکت کاغذی با ردپای آب و کربن بسیار کوچک‌تر تولید کند.

در مورد شهر کیف گفته می شود که می توان از یک طرف به طرف دیگر راه رفت بدون اینکه سایه درختان شاه بلوط را ترک کند. چه بنیانگذاران اوکراینی الکساندر سوبولنکو یا والنتین فرچکا از Releaf Paper تا به حال در کیف زندگی یا کار کرده باشند، شاید این غلبه فضای سبز بر تفکر آنها تأثیر گذاشته است، در حالی که این زوج در دانشگاه این ایده را مطرح می کردند.

«در یک شهر، زباله‌های سبزی هستند که باید جمع‌آوری شوند. واقعاً، این یک راه حل خوب است زیرا ما تعادل را حفظ می کنیم – فیبر برای تولید کاغذ دریافت می کنیم و لیگنین را به عنوان نیمه کود برای شهرها برمی گردانیم تا باغ ها یا درختان را بارور کنیم. Frechka، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری Releaf Paper، به یورونیوز گفت، بنابراین مانند یک مدل برد-برد است.

Releaf در حال حاضر محصولات خود را به LVMH، BNP Paribas، Logitech، Samsung و شرکت‌های بزرگ دیگر می‌فروشد. در سال های آینده، Frechka و Sobolenka همچنین قصد دارند با افتتاح کارخانه های بیشتر در کشورهای دیگر، ظرفیت تولید خود را افزایش دهند. اگر این فرآیند مقرون به صرفه باشد، دلیلی ندارد که کارخانه کاغذسازی از این نوع در هر شهر وجود نداشته باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *