نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

26 شهریور 1403 10:34 ب.ظ

شناسایی اثرات، کاهش خطرات و یافتن راه حل برای تغییرات آب و هوایی جهانی

شناسایی اثرات، کاهش خطرات و یافتن راه حل برای تغییرات آب و هوایی جهانی

16 آگوست 2024-تغییرات آب و هوایی-©shutterstock/Mozgova

دکتر جکی داوسون توضیح می دهد که چگونه گروه محیط زیست، جامعه و سیاست در دانشگاه اتاوا بر چیستی و چگونگی علم مورد نیاز برای حمایت از جهانی پایدار در مواجهه با تغییرات آب و هوایی جهانی تمرکز می کند.

همانطور که توسط هیئت بین دولتی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی مشخص شده است، هیچ بخشی از جامعه وجود ندارد که از تأثیر گرمایش جهانی در امان باشد. چیزی که ما کمتر از آن مطمئن هستیم این است که گرمایش جهانی کجا، چه زمانی و چگونه خطراتی را برای جوامع ایجاد می کند و ما به عنوان یک جامعه جهانی در مورد آن چه کاری می توانیم و باید انجام دهیم. افزایش درک و اطمینان ما در مورد خطرات مستقیم، غیرمستقیم و آبشاری تغییرات آب و هوایی می تواند زیان های اقتصادی را به فرصت ها تبدیل کند و برای برخی می تواند به معنای تفاوت بین مرگ و زندگی باشد.

گروه محیط زیست، جامعه و سیاست (ESPG) که در سال 2011 در پایتخت ملی کانادا در اتاوا تأسیس شد، یک رهبر تحقیقاتی جهانی در ابعاد انسانی و سیاسی تغییرات محیطی و اقتصادی است. توانایی هر گروه، بخش یا جامعه برای انطباق و پاسخگویی به خطرات تغییرات آب و هوایی چیزی جز یکسان نیست و هیچ سازمان، دولت یا سازمانی به تنهایی نمی تواند با این چالش ها مقابله کند. بنابراین، ESPG یک گروه علمی کاربردی است که در تحقیقات بین رشته‌ای تخصص دارد و با مشارکت مستقیم با رهبران علم، دولت، صنعت و جوامع بومی کار می‌کند تا با هم بیشتر از آنچه که می‌توانیم از هم جدا شویم، به دست آوریم.

سرفصل‌های رسانه‌ها و حتی تلاش‌های علمی مشهور اغلب فقط به تغییرات بیوفیزیکی مشاهده‌شده در محیط ما مانند ذوب شدن یخ‌های دریا، یخچال‌های طبیعی و کلاهک‌های یخی اشاره می‌کنند، که اغلب تنها به طور خلاصه خطراتی را که این تغییرات برای جامعه جهانی جمعی ما خواهد داشت، در نظر می‌گیرند. خطرات آبشاری تغییرات آب و هوایی می‌تواند به طور مستقیم و گاهی غیرمستقیم منجر به تغییر در دسترسی به منابع طبیعی، تغییر در ارزش‌گذاری کالاهای اقتصادی، کاهش رفاه و سلامت، تغییر مسیرهای زنجیره تامین جهانی و حتی تنش‌ها و درگیری‌های ژئوپلیتیکی شود.

ESPG تکنیک‌های روش‌شناختی پیشرفته مانند مدل‌سازی و نقشه‌برداری، تجزیه و تحلیل جغرافیایی، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین را با ارزش‌های اجتماعی انسانی، فرهنگ و اخلاق ترکیب می‌کند تا اطمینان حاصل شود که یافته‌های ما در دنیای واقعی مرتبط و تاثیرگذار هستند.

نحوه مشارکت گروه ما در علم به همان اندازه برای ما مهم است که چه علمی انجام می دهیم. همه پروژه های ما بر برتری علمی از طریق تمرکز بر تنوع و شمول تاکید دارند. تیم ما شامل دانش پژوهان و دانشجویان از سراسر جهان است و تاکید ویژه ای بر دانش بومی و محلی و حمایت از زنان در علم دارد. رویکرد ما برای توسعه پروژه شامل مشاوره گسترده با جوامع، صنعت و دولت از ابتدا تا پایان پروژه ها برای اطمینان از راه حل های مرتبط، امکان پذیر و موثر با سیاست است.

تا پیش از سال بین المللی قطبی (IPY) (2032)، کانادا  در حال برنامه ریزی یک ماموریت علمی بزرگ در قطب شمال است که هدف آن گردآوری جوامع علمی و دانش جهانی برای درک پویایی و پیامدهای تغییرات آب و هوایی جهانی در منطقه است. و اثرات آبشاری برای جهان. این ماموریت مشارکت های کلیدی با کشورهای همفکر قطب شمال و غیر قطبی ایجاد می کند و چارچوبی برای نیازهای علمی در طول IPY ایجاد می کند. ESPG نقش رهبری را در سازماندهی و اجرای Arctic Pulse ایفا می کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *