نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

26 شهریور 1403 10:26 ب.ظ

گزارش جدید در بریتانیا پتانسیل ساختمان های صفر خالص را برجسته می کند

گزارش جدید در بریتانیا پتانسیل ساختمان های صفر خالص را برجسته می کند

12 آگوست 2024-© shutterstock/karelnoppe

کمیته تغییرات آب و هوا (CCC) گزارش پیشرفت سال 2024 خود را به پارلمان بریتانیا منتشر کرده است و دوام ساختمان‌های صفر خالص یکی از موارد اصلی در دستور کار است.

ساختمان‌های صفر خالص که یک فرصت بزرگ برای صنعت پایدار است، انرژی را در محل با استفاده از منابع پاک و تجدیدپذیر در مقداری برابر یا بیشتر از کل انرژی مصرف‌شده در محل تولید می‌کنند.

این نمی تواند به موقع باشد، زیرا ساختمان ها دومین بخش پر انتشار در بریتانیا هستند. با این حال، سیاست مؤثر و منسجمی برای کربن زدایی در مقیاس و سرعت مورد نیاز وجود ندارد.این صنعت برای تولید استاندارد ساختمان‌ها با کربن خالص صفر همکاری کرده است.با این حال، صنعت نمی تواند این کار را به تنهایی انجام دهد – همانطور که CCC تاکید کرد، دولت باید برای پیشبرد اقدامات جاه طلبانه تر باشد.

این گزارش نشان می دهد که ما با موفقیت خود را از زغال سنگ جدا کرده ایم و اکنون تمرکز بر نفت و گاز ساختمان ها را در خط مقدم بحث قرار داده است. این گزارش تأیید می‌کند که سه بودجه کربن بعدی تأکید بیشتری بر ساختمان‌های صفر خالص دارد، با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در ساختمان‌ها تا سال 2030 باید سه برابر شود.

توصیه های CCC برای دستیابی به این امر عبارتند از:

گرمایش برقی

یکی از توصیه‌های کلیدی CCC، ارزان‌تر کردن برق از طریق مکانیسم‌های مختلف است و در نتیجه بازگشت سرمایه برای نصب پمپ‌های حرارتی را بهبود می‌بخشد.

یکی دیگر از کاهش محدودیت‌های برنامه‌ریزی برای امکان نصب پمپ‌های حرارتی در فاصله ۱ متری از مرز ملک است که بازار بالقوه پمپ‌های حرارتی را نیز گسترش می‌دهد.

معکوس کردن سیاست‌های اخیر نیز توصیه می‌شود، از جمله معافیت 20 درصد از خانوارها از حذف تدریجی دیگ‌های سوخت فسیلی تا سال 2035، به تعویق انداختن ممنوعیت دیگ‌های نفتی تا سال 2035، و لغو هدف EPC C 2028 برای دارایی‌ها.

با توجه به نقش حیاتی آنها در دستیابی به ساختمان های صفر خالص، فناوری پمپ حرارتی در سال های اخیر در حال توسعه بوده است، از جمله بهبود در کارایی و طراحی.پمپ های حرارتی در خانه هایی که به خوبی عایق بندی شده اند بهترین عملکرد را دارند، با این حال خانه های بریتانیا سه برابر سریعتر از همسایگان اروپایی گرما را از دست می دهند.

تعداد سازمان‌هایی که مدل‌های مقاوم‌سازی «یک مرحله‌ای» را ارائه می‌کنند، افزایش چشمگیری داشته است. این مدل‌ها عملکرد انرژی ساختمان را ارزیابی می‌کنند، از خانوارها با اولویت‌بندی اقدامات مقاوم‌سازی حمایت می‌کنند و آنها را با نصاب‌ها و پیمانکاران مرتبط می‌کنند.

با این حال، توصیه‌های CCC همچنین به معنای مقاوم‌سازی ساختمان‌های تجاری در مقیاس (با تاکید بر برق‌رسانی گرمای صنعتی) و توسعه یک استراتژی مناسب برای کربن‌زدایی ساختمان‌های عمومی است.

اولویت بندی و سازماندهی مجدد سیاست انطباق دولت نیز به عنوان یک توصیه برجسته می شود که تأثیر مستقیمی بر انطباق ساختمان های صفر خالص خواهد داشت.

طیف وسیعی از اقدامات ما می توانیم به عنوان یک صنعت برای کاهش خطرات مخاطرات آب و هوایی مانند سیل و گرمای بیش از حد استفاده کنیم. اولویت باید به اقدامات غیرفعال برای به حداقل رساندن تقاضا در شبکه و راه حل های مبتنی بر طبیعت برای به حداقل رساندن کربن تجسم یافته و به حداکثر رساندن منافع مشترک داده شود.

این صنعت در حال حاضر در حال پیشرفت در این زمینه است و در نقشه راه انعطاف پذیری آب و هوا انگلستان همکاری می کند.سازمان های محیط ساخته شده باید آماده به کارگیری این اقدامات و همچنین اطمینان از انعطاف پذیری امکانات و زیرساخت های مشترک باشند.

پس از پیروزی در انتخابات عمومی در ماه ژوئیه، دولت جدید کارگر تعهد بلندپروازانه ای برای ساخت 300000 خانه جدید سازگار با محیط زیست در هر سال کرد که به عنوان نمونه هایی از کارایی انرژی و مصرف کم کربن طراحی شده بودند.هدف این ابتکار تضمین این است که افزایش مسکن هزینه زیست محیطی ندارد.

مانیفست کارگر بیان می‌کند که هر خانه با بالاترین استانداردهای پایداری ساخته می‌شود که دارای سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر، عایق حرارتی پیشرفته و فناوری‌های مدیریت هوشمند انرژی برای به حداقل رساندن ردپای کربن است.

محور استراتژی کارگر، اصلاح مقررات ملی ساختمان برای کاهش قابل توجه انتشار کربن از ساختمان‌های جدید و موجود است.انتظار می‌رود دولت استانداردهای کاهش کربن سخت‌گیرانه‌تری را در قوانین ساختمانی اعمال کند و استفاده از مواد پایدار و فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر را ترویج کند.هدف از این تغییرات، تبدیل ساختمان‌های کربن صفر به استاندارد در بریتانیا، کاهش اثرات زیست محیطی کلی بخش ساخت‌وساز است.این فرصت بزرگی را برای صنعت فراهم می کند تا گام بردارد و در ایجاد آینده ای عادلانه تر و پایدارتر تأثیر بگذارد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *