نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

26 شهریور 1403 10:19 ب.ظ

پزشک چینی تومور ریه بیمار را با استفاده از ربات از فاصله 3000 مایلی خارج کرد.

پزشک چینی تومور ریه بیمار را با استفاده از ربات از فاصله 3000 مایلی خارج کرد.

اندی کوربلی -6 اوت 2024-دکتر لو چینگ کوان جراحی از راه دور را با استفاده از رباتیک انجام می دهد – بیمارستان قفسه سینه شانگهای

آیا تصویر بالا آینده پزشکی است؟ در آن، دکتر Luo Qingquan از یک مرکز کنترل پیچیده برای هدایت مجموعه ای از ابزارهای جراحی رباتیک برای برداشتن تومور از ریه بیمار در فاصله 3000 مایلی استفاده می کند.

دکتر لو در بیمارستان چست شانگهای در سواحل اقیانوس آرام چین نشسته بود، در حالی که بیمار روی تختی در بیمارستانی در کاشغر، منطقه خودمختار سین کیانگ بیهوش شد.

Medbot ساخت چین به لو این امکان را داد که دقت و تجربه چندین دهه خود را به طور آنی در سه منطقه زمانی انتقال دهد و عصری از جراحی از راه دور را آغاز کند که ممکن است هزاران نفر را در مناطق روستایی نجات دهد که فقدان کادر پزشکی متخصص ممکن است در سال‌های گذشته حکم اعدام انها را داشته باشد .

به گزارش شانگهای دیلی، بیمارستان قفسه سینه شانگهای اولین مرکز پزشکی است که عمل جراحی با کمک ربات را انجام می دهد و همچنین این مرکز بیشترین تعداد این جراحی ها را در چین انجام می دهد.

کمبود جهانی جراحان متخصص مانع بزرگی برای پیشرفت پزشکی در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​است. با بیش از 1.1 میلیون جراح، اما تنها نصف تعداد متخصص بیهوشی، در کشورهای با درآمد بالا نیز کمبود وجود دارد، اما یک بررسی از Lancet محاسبه کرد که به ازای هر 100000 نفر در کشورهای کم درآمد و متوسط، جراحان متخصص، در مقایسه با 5.5 در کشورهای با درآمد بالا فقط 0.7 وجود دارد..

  این مقاله ادامه می دهد که 48 درصد از جمعیت جهان از خدمات تنها 20 درصد از نیروی کار جراحی جهانی برخوردار هستند.

بیش از یک دهه طول می کشد تا به یک جراح آموزش دیده تبدیل شوید، اما یک ربات را می توان تنها در چند ماه حمل و نصب کرد و به جراحان کشورهای ثروتمند اجازه می دهد تا برخی از جراحی ها را در کشورهای فقیرتر انجام دهند، یا به جراحان در مناطق ثروتمندتر برای انجام عملیات در مناطق فقیرتر همان کشور در هر صورت این یک تحول واقعاً انقلابی است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *