نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

29 شهریور 1403 4:23 ق.ظ

پوست درخت متان را از جو حذف می کند

پوست درخت متان را از جو حذف می کند

اندی کوربلی -31 ژوئیه 2024-پوست درخت حاوی میکروب هایی است که متان را از جو جذب می کنند. Viswaprem Anbarasapandian – Unsplash

یک کشف غافلگیرکننده از دانشگاه بیرمنگام نشان می دهد که ما ممکن است به طور قابل توجهی پتانسیل درختان را برای تنظیم متغیرهای تغییرات آب و هوا دست کم بگیریم.به این دلیل که آنها دریافتند میکروب های موجود در داخل پوست درختان گاز گلخانه ای متان را تقریباً به اندازه میکروب های موجود در خاک جذب می کنند.

مدت‌ها تصور می‌شد که خاک تنها مخزن متان زمینی مؤثر است، زیرا میکروارگانیسم‌های خاصی از متان به عنوان منبع غذایی استفاده می‌کنند، اما موجودات مشابه زیر لایه‌ای از پوست درخت زندگی می‌کنند، به این معنی که نه تنها پسرعموهای چوبی ما CO2 را از جو خارج کرده و ذخیره می‌کنند. آن را در ریشه های خود، بلکه متان را نیز حذف می کند، تقریبا به همان اندازه یا شاید بیشتر از خاک.متان یک گاز گلخانه ای قوی برای چند سال کوتاهی است که قبل از تجزیه در جو وجود دارد.

پروفسور Vincent Gauci از U. Birmingham این مطالعه را رهبری کرد که در مجله Nature منتشر شد.

در این مطالعه، محققان درختان جنگلی استوایی، معتدل، و جنگل های شمالی را بررسی کردند. به طور خاص، آنها اندازه گیری هایی را در جنگل های استوایی در آمازون و پاناما انجام دادند. درختان پهن برگ معتدل در انگلستان؛ و جنگل های مخروطی شمالی در سوئد.

جذب متان در جنگل های استوایی قوی ترین بود، احتمالاً به این دلیل که میکروب ها در شرایط مرطوب گرم موجود در آنجا رشد می کنند. به طور متوسط ​​جذب متان تازه کشف شده حدود 10 درصد به مزایای آب و هوایی که درختان معتدل و گرمسیری ارائه می کنند می افزاید.

با مطالعه تبادل متان بین جو و پوست درخت در ارتفاعات چندگانه، محققان توانستند نشان دهند که در حالی که در سطح خاک درختان احتمالاً مقدار کمی متان ساطع می کنند، از چند متر به بالا جهت سوئیچ های تبادل و متان از جو مصرف می شود.

علاوه بر این، تیم از روش‌های اسکن لیزری برای تعیین کمیت سطح کلی پوست درختان جنگل‌ها استفاده کرد، با محاسبات اولیه که نشان می‌دهد کل سهم جهانی درختان بین 24.6 تا 49.9 Tg (میلیون‌ها تن) متان است. این یک شکاف بزرگ در درک منابع جهانی و مخازن متان را پر می کند.

Yadvinder Malhi از دانشگاه آکسفورد، یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: «سطوح چوبی درختان بعد سومی به نحوه تعامل حیات روی زمین با جو می بخشد، و این بعد سوم سرشار از حیات و شگفتی است.

این اولین بار نیست که دانشمندان در مورد تغییرات اقلیمی تخمین هایی انجام می دهند و به روشی نادرست به اشتباه می پردازند. دانشمندان آب و هوا در هلند اخیرا دریافتند که تخمین های قبلی در مورد میزان پلاستیک وارد شده به اقیانوس ها در طول 20 سال گذشته احتمالاً سه هزار درصد اغراق آمیز است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *