نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

26 شهریور 1403 10:32 ب.ظ

فروش خودروهای برقی اتحادیه اروپا در سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است

فروش خودروهای برقی اتحادیه اروپا در سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است

2 آگوست 2024-©shutterstock/fahroni

در سال 2023، اتحادیه اروپا شاهد افزایش قابل توجهی در ثبت خودروهای الکتریکی با باتری بود.رکورد 1.5 میلیون خودروی برقی جدید فقط با باتری ثبت شد که تعداد کل را به 4.5 میلیون رساند.این افزایش قابل توجه 48.5 درصدی را در مقایسه با سال 2022 نشان می دهد که کل آن به 3 میلیون رسیده بود.

این بینش برگرفته از آخرین داده های منتشر شده توسط Eurostat است.

آمار دقیق تغییر به سمت وسایل نقلیه الکتریکی در اتحادیه اروپا را برجسته می کند، که نشان دهنده گرایش واضح به سمت راه حل های حمل و نقل سبزتر است.

سهم خودروهای برقی باتری دار در میان ثبت نام خودروهای جدید در اتحادیه اروپا در سال 2023 به 14.6 درصد رسید.این افزایش گواهی بر پذیرش سریع خودروهای الکتریکی در سال های اخیر است. برای درک این موضوع، سهم خودروهای الکتریکی فقط با باتری در ثبت نام‌های جدید تا سال 2018 کمتر از 1 درصد بود.

با این حال، رشد قابل توجهی در چهار سال گذشته مشاهده شده است که به 5.3 درصد در سال 2020، 9.0 درصد در سال 2021، 12.1 درصد در سال 2022 و اکنون به 14.6 درصد در سال 2023 رسیده است.

تا 31 دسامبر 2023، BEV ها 1.7 درصد از کل خودروهای سواری در اتحادیه اروپا را تشکیل می دادند. با این حال، این میانگین تغییرات قابل توجهی را در بین کشورهای عضو پنهان می کند.دانمارک در رتبه اول قرار دارد و BEV ها 7.1 درصد از کل خودروهای سواری را تشکیل می دهند، پس از آن سوئد (5.9٪)، لوکزامبورگ (5.1٪) و هلند (5.0٪) قرار دارند.در مقابل، 14 کشور اتحادیه اروپا سهام BEV را زیر 1 درصد گزارش کردند که قبرس، یونان و لهستان هر کدام با 0.2 درصد کمترین سهم را ثبت کردند.

این نابرابری پیشرفت نابرابر در پذیرش وسایل نقلیه الکتریکی با باتری در سراسر اتحادیه اروپا را برجسته می کند.افزایش مداوم در پذیرش وسایل نقلیه الکتریکی نشان دهنده تغییر گسترده تر به سمت حمل و نقل پایدار در اتحادیه اروپا است.

داده ها حاکی از آن است که این روند با پیشرفت های تکنولوژیکی، سیاست های حمایتی و افزایش آگاهی مصرف کنندگان در مورد مزایای زیست محیطی وسایل نقلیه الکتریکی ادامه خواهد یافت.همانطور که اتحادیه اروپا به سمت اهداف آب و هوایی خود حرکت می کند، حضور رو به رشد خودروهای برقی باتری دار در جاده های آن نشانه امیدوارکننده ای است.

با حمایت و سرمایه گذاری مستمر، وسایل نقلیه الکتریکی نقش مهمی در چشم انداز حمل و نقل اتحادیه اروپا ایفا می کنند، انتشار کربن را کاهش می دهند و محیطی پاک تر را ترویج می کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *