نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

26 شهریور 1403 10:58 ب.ظ

قدیمی ترین نقاشی غار جهان حداقل 51200 سال قدمت دارد.

قدیمی ترین نقاشی غار جهان حداقل 51200 سال قدمت دارد.

اندی کوربلی -5 ژوئیه 2024

یک اثر هنری 51000 ساله که در سال 2017 در غاری در جزیره سولاوسی اندونزی در تصویری که دانشگاه گریفیث استرالیا  منتشر کرد، پیدا شد.

در سال 2021، GNN گزارش داد که نقاشی یک خوک زگیل‌دار سولاوسی در جزیره سولاوسی در اندونزی به قدیمی‌ترین نقاشی غار کشف شده تبدیل شده است که قدمت آن به 45000 سال قبل می‌رسد.

خوب نه تنها این رکورد شکسته شده است – با نقاشی دیگری در همان جزیره – بلکه کشف جدید همچنین رکورد قدیمی ترین داستان روایی را که از طریق هنر به تصویر کشیده شده است را به ثبت رسانده است: صحنه شکار با هیبریدهای انسان و پرنده از 49000 سال قبل از میلاد.

این نقاشی در ابتدا در سال 2017 زمانی که دانشمندان دانشگاه گریفیث استرالیا در حال بررسی غارهای جزیره سولاوسی در شرق اندونزی بودند، کشف شد، با این امید که از روشی جدید برای تولید تاریخی به نام تصویربرداری سری U با لیزر فرسایش با U کوتاه برای اورانیوم استفاده کنند.

آب و هوا و توپوگرافی خاص جزیره به این نقاشی‌های غار و رنگدانه‌هایی که برای خلق آن‌ها استفاده می‌شود اجازه داده است تا ده‌ها هزار سال بیشتر از هنر غارنشینی موجود در قاره‌های دیگر مانند اروپا و استرالیا زنده بمانند. نشت آب از میان سنگ کارست که غار را تشکیل می دهد، دکمه های کوچکی شبیه پاپ کورن به نام کلسیت ایجاد می کند که از رنگدانه ها مانند ماسه روی کیک اسفنجی محافظت می کند.

لیزر از طریق کلسیت ها تابیده می شود و قادر است سن تجمع لایه اولیه کلسیت را اندازه گیری کند – نزدیک ترین لایه به رنگ. با استفاده از این تکنیک، دانشمندان توانستند تاریخ‌های نقاشی‌هایی را که قبلا بررسی شده‌اند، دوباره ارزیابی کنند و تخمین‌های جدیدی را ارائه کنند که در مواقعی 4000 سال قدیمی‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد، بودند.

نتیجه آن این است که انسان‌هایی که در سولاوسی زندگی می‌کردند بیش از 50000 سال پیش به‌جای گذراندن زمان، نقاشی را برای اهداف برگزاری مراسم تمرین می‌کردند.

رنو جوآن بویائو در مورد غارهایی که دسترسی به آن‌ها دشوار بود، گفت: «آنها فضاهای زندگی مشترک نبودند.

Joannes-Boyau، یکی از نویسندگان این مطالعه که در مجله نیچر منتشر شد، معتقد است که غارها مکان‌هایی هستند که انسان‌ها «برای هدفی» به آنجا می‌رفتند و احتمالاً با نوعی مراسم مرتبط هستند.

تصور می‌شود که صحنه معمایی که روی دیوار به تصویر کشیده شده، روایتی از شکار است، اما داستانی که به جای واقعیت، از تخیل زاده شده است. فیگورهای چوبی همان‌هایی هستند که در انسان‌شناسی «تریانتروپ» یا هیبرید انسان و حیوان نامیده می‌شوند.

ارقام حاکی از آن است که اثر هنری به جای ثبت واقعیت، داستان سرایی تخیلی را منعکس می کند، همانطور که در مورد برخی از هنرهای غارنشینی وجود دارد که نشان می دهد کدام حیوانات را می توان در کدام منطقه شکار کرد.

جوآنز بویائو به NBC گفت: «این چیزی جدید است، چیزی بسیار مهم، چیزی که بسیار قدیمی‌تر از آن چیزی است که ما فکر می‌کردیم. نمایش چهره های انسانی در حال حاضر بسیار نادر است، اما داستان سرایی 51200 ساله حتی باورنکردنی تر است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *