نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

26 شهریور 1403 10:33 ب.ظ

اندازه گیری تنوع کیفیت سنگ معدن برای خودکار کردن کنترل عیار و بهبود عملیات فرآوری

اندازه گیری تنوع کیفیت سنگ معدن برای خودکار کردن کنترل عیار و بهبود عملیات فرآوری

1 آگوست 2024-فن آوری های تجزیه و تحلیل

ثابت شده است که دیجیتالی کردن سنگ معدن انتقالی در زمان واقعی، عملیات فرآوری را بهبود می بخشد، و نه فقط چند درصد.

تعداد کمی از عملیات فرآوری در صنعت مواد معدنی (و سایرین) از فناوری اندازه گیری فله اثبات شده برای کاهش تأثیر تنوع کیفیت خوراک در فرآیند استفاده می کنند. کیفیت  خوراک را می توان 5 تا 20 درصد افزایش داد، بازیافت فلزات را می توان تا 15 درصد بهبود داد و محصولات را می توان تا 20 درصد برای توان عملیاتی واحد کارخانه افزایش داد. اینها تغییرات مرحله‌ای هستند که در زندگی واقعی توسط شرکت‌های معدنی که فناوری‌های اندازه‌گیری با کارایی بالا، زمان واقعی و نماینده سنگ خرد شده اولیه را اتخاذ کرده‌اند، به دست آمده‌اند.

دیجیتالی شدن: Rocks2Data

GEOSCAN از تجزیه و تحلیل فعال سازی نوترون گاما سریع (PGNAA) با مشخصات بالا در بسیاری از کالاها و برنامه ها استفاده می کند و در ارائه داده های اندازه گیری نماینده با کیفیت بالا منحصر به فرد است. اندازه گیری برای تفکیک سنگ معدن فله در فلزات اساسی، مواد معدنی صنعتی و PGM ها به ویژه موفقیت آمیز بوده است. عیار سنگ با انحراف بسته‌های زباله از جریان‌های انتقال‌یافته، کنترل مخلوط‌ها از منابع مختلف و منحرف کردن موادی که نیازی به پردازش ندارند، کنترل می‌شود.

GEOSCAN GOLD، که تنها سیستمی است که به طور مستقیم عیار طلا را اندازه گیری می کند، به معادن طلا در آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، استرالیا، آسیا و آفریقا عرضه شده است و در حال دستیابی به عملکرد مورد انتظار است. مجموعه ای از عناصر در هر 30 ثانیه جریان انتقالی اندازه گیری می شود و طلا به طور مستقیم با افزایش 5-10 دقیقه با دقت بی نظیر تا 0.2 ppm طلا اندازه گیری می شود.

داده‌های اندازه‌گیری نماینده در کنترل پیش‌خور، بازخورد به معدن و حسابداری فلزات و تطبیق سنگ معدن، و در برنامه‌های ذکر شده در بالا استفاده می‌شود. آنالایزر عناصر موجود در سنگ خرد شده اولیه (معمولاً تا 350- میلی متر) را در جریان های انتقال یافته با سرعت کمتر از 100 تن در ساعت تا >10000 تن در ساعت، صرف نظر از سرعت تسمه، اندازه ذرات، کانی شناسی، گرد و غبار، رطوبت، جداسازی یا لایه بندی اندازه گیری می کند. کالیبراسیون ها تغییرات در نرخ جریان را تامین می کنند.

تجزیه و تحلیل عنصری نماینده با فناوری های تجزیه و تحلیل رطوبت و نسل بعدی PSD ترکیب شده است. آنالایزرهای رطوبت مایکروویو انتقال سری READIMOIST TBM200 Scantech ثابت کرده اند که موثرترین و قابل اعتمادترین در بازار هستند، با عملکرد مورد انتظار معمولاً ظرف دو روز پس از راه اندازی به دست می آیند. داده های تکه تکه شدن توزیع اندازه ذرات (PSD) از SizeScan با استفاده از فناوری نوآورانه دوربین مادون قرمز سه بعدی و الگوریتم های اختصاصی پیشرفته تولید می شود. SizeScan پس از نصب فقط به کالیبراسیون یکباره نیاز دارد. داده های SizeScan هر دو ثانیه تولید می شود و مستقیماً به سیستم کنترل کارخانه منتقل می شود که متعلق به سایت است بدون هیچ گونه محدودیت دسترسی یا هزینه در طول عمر طولانی آن. هر سه سیستم را می توان بر روی یک بخش 5-7 متری نوار نقاله نصب کرد.

ESG و مزایای اقتصادی

همه کاربران فناوری با مزایای دریافتی همراه نیستند، و برخی از آنها بسیار محتاط هستند و معتقدند برخی فناوری ها مزیت های رقابتی را ارائه می دهند. با این وجود موارد زیر به دست آمده و توصیه شده است:

کاهش 44000 تنی CO2 در سال و صرفه جویی 5 میلیون دلاری در سال با استفاده از انحراف سالانه پنج میلیون تن سنگ آهن با کیفیت محصول برای دور زدن کارخانه بهره‌برداری.

 صرفه جویی 40000 تن CO2 در سال با منحرف کردن 14 درصد از خروجی معدن (نه ضایعات فرآوری) از یک نوار نقاله سنگ مس با سرعت 1200 تن در ساعت که یک مدار فلوتاسیون را تغذیه می کند.

 افزایش 22 درصدی در تولید کارخانه پس از یک ماه عملیات GEOSCAN در کارخانه فرآوری سنگ فسفات تولید کننده اسید فسفریک.

 جلوگیری از رویدادهای انجماد کوره (ده ها میلیون دلار صرفه جویی در تولید از دست رفته) با کنترل پایه زینتر B4 در سنگ آهن در کارخانه فولاد.

مزایای ذکر شده در بالا جامع نیستند زیرا شامل موارد زیر نمی شوند:

 افزایش عمر سد باطله با منحرف کردن زباله های درشت به جای تولید باطله ریز

 درآمدهای اضافی از طریق خروجی محصول با کیفیت یا کمیت بالاتر برای نرخ توان یکسان

 با منحرف کردن مواد با کیفیت پایین تر و جایگزینی آن با خوراک با کیفیت بالاتر، توان عملیاتی فلز محتوی را افزایش داد

 صرفه جویی در هزینه های معرف، آب، برق و غیره، در غیر این صورت در صورت فرآوری زباله مصرف می شود

 صرفه جویی CAPEX در طراحی کارخانه برای کارخانه های کوچکتر، دانستن اینکه یک سوم خروجی معدن باعث دور زدن پردازش می شود.

 کاهش هزینه های فرآوری به ازای هر تن محصول برای نمونه های سنگ آهنی

 صرفه جویی در فرسودگی تجهیزات

در برخی موارد، ممکن است هزینه های اضافی مانند حمل و نقل مواد زائد اضافی متحمل شود. با این حال، منافع خالص هنوز رخ می دهد، و بازپرداخت معمولا در چند هفته یا چند ماه است.

انتخاب موثر فناوری مستلزم درک خوب تمایزات بین فروشندگان و تجهیزات ارائه شده است. Scantech به عنوان پیشرو در بخش مواد معدنی می تواند به شرکت های معدنی در این زمینه کمک کند.

کاهش ریسک تدارکات و عملیاتی با به اشتراک گذاشتن موفقیت های اثبات شده، مقالات فنی، مطالعات موردی منتشر شده توسط مشتریان، و قابلیت های اندازه گیری منحصر به فرد. تحلیلگرها و سیستم‌های پشتیبانی Scantech برای کالاها، برنامه‌ها و مناطق سفارشی شده‌اند تا از بالاترین میزان موفقیت پیاده‌سازی اطمینان حاصل کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *