نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 شهریور 1403 1:25 ق.ظ

مطالعه جدید قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در طول روز را ردیابی می کند

مطالعه جدید قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در طول روز را ردیابی می کند

29 ژوئیه 2024-قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا-© shutterstock/khunkornStudio

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان MIT که تحرک روزانه را تحت نظر می گیرد، تفاوت های قابل توجهی در قرار گرفتن افراد در معرض آلودگی هوا وجود دارد.

این مطالعه که در برانکس نیویورک مستقر است، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا را فقط بر اساس محل زندگی یا کار افراد تخمین نمی زند.از داده های تلفن همراه استفاده می کند تا افراد در طول یک روز معمولی به کجا می روند و ارزیابی دقیق تری از تأثیر محیط بر آنها ایجاد می کند.

این تحقیق نشان می دهد که وقتی الگوهای سفر روزانه در نظر گرفته می شود، قرار گرفتن در معرض ذرات 2.5 میکرون یا بیشتر حدود 2.4 درصد افزایش می یابد.

چگونه حرکت بر قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا تأثیر می گذارد

پائولو سانتی، نویسنده مقاله، توضیح داد: «یکی از نقاط قوت اصلی این مطالعه این است که ما سعی کردیم اطلاعاتی را که استفاده می‌کنیم، از جنبه کیفیت هوا و همچنین برآورد دقیق تحرک افراد، بهبود بخشیم.

این به ما اجازه داد تا مسیر حرکت مردم را طراحی کنیم، بنابراین اولین بار بود که توانستیم این داده ها را ترکیب کنیم تا معیار جدیدی برای قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا ایجاد کنیم.

قرار گرفتن روزانه افراد در معرض آلودگی ممکن است ترکیبی پیچیده از زندگی در نزدیکی، کار در نزدیکی یا سفر توسط منابع ذرات معلق باشد.

آن وانگ از دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ، یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه، گفت: «مردم برای شغل و تحصیل  بیشتر در شهر حرکت می‌کنند، و مطالعه در آنجاست که اطلاعات بهتری در مورد قرار گرفتن در معرض قرار گرفتن در آن به دست می‌آوریم.

تجزیه و تحلیل سطوح ذرات معلق در جوامع

برای انجام این مطالعه، محققان آلودگی هوا را با نصب حسگرهای محیطی انرژی خورشیدی، از جمله شمارشگر ذرات نوری، سنسورهای دما و رطوبت، و GPS بر روی خودروهای خدمات شهری نیویورک در برانکس جمع آوری کردند.

محققان برای اندازه‌گیری اینکه افرادی که در برانکس در حال حرکت در برانکس هستند در زمان‌های مختلف در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرند، از سوابق تلفنی ناشناس 500000 فرد مختلف و 500 میلیون رکورد روزانه موقعیت مکانی در نیویورک استفاده کردند.

داده‌های آلودگی سطح زمین نشان داد که بخش جنوب شرقی برانکس، جایی که بزرگراه‌ها و صنایع به شدت با هم برخورد می‌کنند، بیشترین ذرات معلق را دارد.داده‌های تحرک همچنین هنگام ارزیابی جمعیت‌شناختی، نابرابری‌ها را در قرار گرفتن در معرض، با تفاوت‌های درآمدی موجود اما تفاوت‌ها بر اساس قومیت بیشتر نشان داد.به عنوان مثال، برخی از جوامع عمدتاً اسپانیایی تبار دارای بالاترین سطوح در معرض قرار گرفتن هستند.

با این حال، داده ها همچنین تفاوت های زیادی را در سطوح قرار گرفتن در معرض در جوامع اسپانیایی نشان داد.

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا پیامدهای مهمی از دیدگاه سلامت دارد.

به عنوان مثال، برانکس بدترین کیفیت هوا را نسبت به سایر مناطق شهر نیویورک دارد و موارد آسم در برانکس 2.5 برابر بیشتر از هر منطقه دیگری است.

فابیو دوارته از آزمایشگاه شهر حسی گفت: «پیامدهای قرار گرفتن در معرض آلودگی را در بستری شدن بزرگسالان در برانکس می بینید.

همانطور که محققان اذعان می‌کنند، از آنجایی که این مطالعه در پاییز 2021 انجام شد، زمانی که همه‌گیری جهانی COVID-19 هنوز بر تجارت و رفت و آمد تأثیر می‌گذاشت، ممکن است امروزه الگوهای حرکتی کمی متفاوت در برانکس وجود داشته باشد.

با این حال، آنها بر این باورند که روش های آنها می تواند منجر به مطالعات بیشتری در آینده در مورد قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *