نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 آذر 1403 5:00 ب.ظ

چه شغل‌هایی به کارشناسان تحول دیجیتال نیاز دارند؟

تحول دیجیتال تنها مختص افرادی نیست که در صنعت فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند. در واقع، پیدا کردن صنعتی که به نوعی از نوآوری‌های فناوری بهره‌مند نشده باشد، کار دشواری است. حتی می‌توان گفت آن‌هایی که در بخش فناوری اطلاعات نیستند، در واقع به بیشترین کمک نیاز دارند تا راه‌حل‌های تحول دیجیتال را که مناسب عملیاتشان باشد، پیدا کنند. با در نظر گرفتن این نکته، در زیر یک معرفی سریع از مشاغل و صنایعی که از متخصصان تحول دیجیتال بهره‌مند خواهند شد، آمده است.

فهرست مطالب
۱. بیمه
۲. بازاریابی
۳. حمل و نقل و لجستیک
۴. مهمان‌نوازی
۵. نتیجه‌گیری

بیمه
صنعت بیمه صنعتی پیچیده است و جذب مشتریان جدید می‌تواند دشوار باشد. اینجا است که تحول دیجیتال وارد عمل می‌شود. ظهور دستگاه‌های پوشیدنی اینترنت اشیاء به تنهایی فرصتی برای شرکت‌های بیمه فراهم می‌آورد تا اطلاعات عمیقی درباره مشتریان خود به دست آورند. به عنوان مثال، شرکت بیمه بریتانیایی Aditya Birla Health از ردیاب‌های تناسب اندام و مانیتورهای قلب برای به دست آوردن تصویری بهتر از وضعیت سلامتی مشتریان و تنظیم بیمه‌نامه‌هایشان استفاده می‌کند. علاوه بر این، تغییر به سمت چت‌بات‌ها و فرم‌های پاسخگویی خودکار اطلاعات لازم را در اختیار بیمه‌گران قرار می‌دهد — این یک مزیت بسیار مفید است، با توجه به اینکه حوادث ممکن است به طور غیرمنتظره‌ای رخ دهند.

بازاریابی
بازاریابی دیجیتال راه پیش رو است، بنابراین تعجب‌آور نیست که بازاریابان به متخصصان تحول دیجیتال نیاز دارند تا در این زمینه جدید راهنمایی شوند. پست قبلی ما درباره اهمیت تحول دیجیتال برای بازاریابی مؤثر به استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل داده‌ها به عنوان نیاز بزرگی برای شرکت‌های بازاریابی اشاره می‌کند. رسانه‌های اجتماعی به تنهایی شامل حجم زیادی از داده‌ها هستند که می‌توانند اطلاعات مفیدی ارائه دهند. وقتی به تعداد پلتفرم‌های رسانه اجتماعی که یک شرکت متوسط استفاده می‌کند، توجه کنید، نیاز به هوش مصنوعی روشن می‌شود. با تکیه بر هوش مصنوعی برای تحلیل احساسات کاربران تا داده‌های تاریخی، بازاریابان می‌توانند تصویری واضح‌تر از نحوه ساخت کمپین‌های دیجیتال خود به دست آورند.

حمل و نقل و لجستیک
اقتصاد جهانی امروز به این معناست که کسب‌وکارها و زنجیره‌های تأمین در تمام نقاط جهان فعالیت می‌کنند، بنابراین نیاز به ارتباط بی‌وقفه در مناطق زمانی مختلف ضروری است. نگاهی به حمل و نقل میدانی به تنهایی نمونه‌ای عالی از نیاز به تحول دیجیتال ارائه می‌دهد. Verizon Connect به راه‌حل‌های مدیریت ناوگان به عنوان روشی برای حفظ کارایی مدیران و رانندگان اشاره می‌کند. با نظارت بر موقعیت رانندگان و بهینه‌سازی مسیرها، این راه‌حل‌های مدیریت به رانندگان امکان می‌دهند خدمات به موقع به مشتریان و شرکا ارائه دهند. این تحول دیجیتال نیاز به همکاری شرکت‌ها با پلتفرم‌هایی که بیشترین تطابق را با عملیات روزمره‌شان دارند، را برجسته می‌کند. کار با ردیاب‌های GPS و سیستم‌های مبتنی بر ابر به شرکت‌های حمل و نقل این امکان را می‌دهد تا تا حد ممکن کارآمد باشند.

مهمان‌نوازی
بحران بهداشت جهانی به طور خاص بر صنعت مهمان‌نوازی تأثیر منفی گذاشته است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که بازگشت به وضعیت عادی مسیر طولانی خواهد بود. با گزارش CBC از بازگشایی کند هتل‌ها در نیوبرانزویک، تکیه بر ابزارهای دیجیتال می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا دوباره به کار بیفتند. از استفاده از کنسیرج‌های مجهز به هوش مصنوعی تا رزروهای موبایل و ورود بدون کلید، افراد فعال در صنعت مهمان‌نوازی می‌توانند از فناوری بهره‌برداری کنند تا محیطی راحت‌تر و مناسب‌تر برای مشتریان ایجاد کنند. البته این ابزارهای دیجیتال همچنین زمان بیشتری برای پرسنل واقعی فراهم می‌آورند تا به بهترین شکل به مشتریان رسیدگی کنند.

نتیجه‌گیری
صنایع ذکر شده تنها درک ابتدایی از چگونگی بهره‌مندی شرکت‌های متنوع از تحول دیجیتال را ارائه می‌دهند. در حالی که تحول دیجیتال می‌تواند روندی دلهره‌آور باشد، وعده‌های کارایی و بهره‌وری ارزش سرمایه‌گذاری را برای سازمان‌ها با ابعاد و سطوح جاه‌طلبی مختلف به خوبی توجیه می‌کند.

مرجع

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *