نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

26 شهریور 1403 10:28 ب.ظ

تحرک خودکار: آینده اروپا در آستانه تبدیل شدن به واقعیت است

تحرک خودکار: آینده اروپا در آستانه تبدیل شدن به واقعیت است

22 جولای 2024 -توسط اکسل گرل، Hochschule Pforzheim-تحرک خودکار: آینده اروپا در آستانه تبدیل شدن به واقعیت است. اعتبار: Michaël Gounon، Navya

حتی همه‌گیری ویروس کرونا نیز نتوانست جلوی این پروژه بلندپروازانه را بگیرد: آنچه با عنوان AVENUE (وسایل نقلیه خودکار برای تبدیل به یک تجربه شهری جدید) آغاز شد، به نقطه عطفی برای آینده تحرک اروپایی تبدیل شد.

گای فورنیه و تیمش، همراه با چندین شرکای اروپایی، گزارش جامعی را ارائه کرده اند که نتایج پروژه AVENUE و انتقال به پروژه بعدی “ULTIMO” (پیشرفت تحرک کاربر محور پایدار با وسایل نقلیه خودکار) را به عنوان یک فصل ارائه کرده است. در کتاب جدیدی که توسط اسپرینگر منتشر شده است.

هدف AVENUE تجزیه و تحلیل و ترویج استفاده از رانندگی خودکار در حمل و نقل عمومی محلی بود. ناوگان مینی‌بوس‌های خودکار برای اولین بار در سرتاسر جهان در چهار شهر اروپایی ژنو، لیون، کپنهاگ و لوکزامبورگ مستقر شدند.

Fournier توضیح می دهد: «این مدل بر اساس یک سرویس خانه به خانه انعطاف پذیر و اصل «تحرک به عنوان یک سرویس» (MaaS) است. “این خدمات جابجایی به طور قابل توجهی بهبود یافته می تواند تمایل به تغییر به خدمات حمل و نقل عمومی را افزایش دهد و می تواند به طور غیرمستقیم کمک قابل توجهی به تحرک پایدارتر داشته باشد. یک نظرسنجی نماینده نشان می دهد که 50٪ از مردم در این شهرها مایلند ماشین خود را کنار بگذارند. اگر چنین خدماتی در دسترس بود.”

پروژه بعدی ULTIMO با تکیه بر یافته های AVENUE و با هدف ترویج تحرک پایدارتر، با هدف بهبود بیشتر تحرک شهری و روستایی است. فورنیه می گوید: «حمل و نقل و وسایل نقلیه فضای کمتری را اشغال می کنند، انرژی کمتری مصرف می کنند و به طور کلی منابع را حفظ می کنند، که هم برای مردم و هم برای محیط زیست مفید است.

به خصوص در مناطق روستایی بدون اتصالات حمل و نقل عمومی رضایت بخش، ULTIMO بهبود قاطعانه ای را در تحرک با وسایل نقلیه خودکار ارائه می دهد که می توان از طریق برنامه MaaS تماس گرفت. فورنیه تأکید می کند: «این می تواند مهاجرت روستایی را متوقف کند و زیرساخت ها را در مناطق دورافتاده به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

نتایج پروژه AVENUE در کتاب «خودروهای خودکار به‌عنوان تغییردهنده بازی برای تحرک پایدار—آموزش‌ها و راه‌حل‌ها» منتشر شد. در میان چیزهای دیگر، این کتاب یک استراتژی جامع برای تحول تحرک در اروپا ارائه می دهد.

Fournier توضیح می دهد: ULTIMO با بودجه پروژه 55 میلیون یورویی پروژه AVENUE را ادامه می دهد و احتمالاً بزرگترین پروژه اروپایی در این زمینه است. هدف ما ایجاد تأثیر اجتماعی واقعی با سازگاری بیشتر اهداف زیست محیطی با نیازهای شهروندان است.” .

این کتاب که به صورت رایگان در دسترس است .

فصل 18 اساس پروژه ULTIMO را تشکیل می دهد. این یک رویکرد نوآوری سیستمیک برای ادغام وسایل نقلیه خودکار در اکوسیستم حرکتی کلی و ترویج رویکردی پایدارتر و شهروند محور بدون اجبار توصیف می کند.

نتایج این کتاب در مارس 2024 به کمیسیون اروپا و در ژوئن 2024 به شورای اروپا در گنت (بلژیک) ارائه شد. «ما توانستیم پیشرفت‌های قابل توجه و رویکردهای استراتژیک پروژه‌های خود را در جلسات سطح بالا ارائه کنیم. فورنیه توضیح می دهد که بازخورد مثبتی از نمایندگان برجسته کمیسیون اروپا و کشورهای اروپایی دریافت کرد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *