نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

26 شهریور 1403 10:26 ب.ظ

بررسی پتانسیل انعطاف پذیری در صنایع انرژی بر

بررسی پتانسیل انعطاف پذیری در صنایع انرژی بر

8 ژوئیه 2024-صنایع انرژی بر-© shutterstock/Deemerwha studio

CIRCE، یکی از اعضای پروژه FLEXINDUSTRIES، مقاله جامعی را منتشر کرده است که راهبردهای کربن زدایی صنعت برای صنایع انرژی بر را روشن می کند.

کربن زدایی از صنایع انرژی بر برای حمایت از اهداف بلندپروازانه اتحادیه اروپا در کاهش حداقل 55 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 و دستیابی به بی طرفی آب و هوا تا سال 2050 بسیار مهم است.

با این حال، افزایش تقاضای برق مستلزم تشدید تولید انرژی از فناوری‌های پاک است و گسترش سیستم انرژی به دلیل وابستگی‌های اقلیمی تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و ضرورت سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های الکتریکی قابل‌توجه، مانع می‌شود.

این مطالعه بینش های مهمی را برای غلبه بر محدودیت های ناشی از وابستگی های آب و هوایی انرژی های تجدیدپذیر و سرمایه گذاری قابل توجه مورد نیاز برای گسترش زیرساخت های الکتریکی ارائه می دهد.

FLEXINDUSTRIES یک پروژه استراتژیک برای توسعه و آزمایش راه حل های جدید بهره وری انرژی برای صنایع انرژی بر است.برای دستیابی و بهره برداری از نتایج، پروژه باید جامعه علمی را درگیر کند و از تخصص فنی استفاده کند.این امر باعث پیشرفت دانش می شود و اطمینان حاصل می کند که راه حل ها کاملاً با نیازهای صنعت مطابقت دارند.

کار انجام شده به سیاست ها، از جمله استراتژی هایی مانند قرارداد سبز اتحادیه اروپا، اطلاع رسانی خواهد کرد. این پروژه همچنین شامل شرکای مالی برای کمک به اطمینان از راه حل های مقرون به صرفه خواهد بود.

این مقاله یک ارزیابی کامل از مکانیسم‌های انعطاف‌پذیری قابل اجرا در هفت بخش کلیدی و پایلوت‌های FLEXINDUSTRIES است: صنعت خودرو، تولید سوخت زیستی، تولید پلیمر، تولید فولاد، کارخانه‌های کاغذ، صنعت داروسازی و تولید سیمان.

این تحقیق که در چارچوب پروژه انجام شد، وضعیت فعلی فناوری‌های انعطاف‌پذیری، مشارکت صنایع در بازارهای انرژی و آمادگی فنی و عملیاتی آنها برای اجرای این مکانیسم‌ها را بررسی می‌کند.یافته‌های کلیدی این مطالعه بر قابلیت افزایش انعطاف‌پذیری بازار انرژی از طریق برنامه‌های پاسخگویی به تقاضا تأکید می‌کند، که می‌تواند صرفه‌جویی در انرژی و مزایای عملیاتی قابل‌توجهی را ارائه دهد.

علاوه بر این، این مقاله موانع نظارتی و فنی خاصی را شناسایی می کند که باید برای استفاده کامل از این فرصت ها برطرف شوند.

این مطالعه نشان می‌دهد که در حالی که صنایع انرژی بر اغلب تعامل خود را با بازارهای انرژی به خرید ساده انرژی محدود می‌کنند، فرصت‌های قابل توجهی برای مکانیسم‌های انعطاف‌پذیری صریح، مانند ارائه ظرفیت و «Power to X» در بخش‌هایی مانند خودرو، سوخت زیستی، و داروسازی وجود دارد.

انعطاف‌پذیری ضمنی، مانند بهینه‌سازی بارهای قابل مدیریت در پاسخ به سیگنال‌های قیمت، پتانسیل را در صنایعی مانند خودروسازی، داروسازی، و کارخانه‌های کاغذ نشان می‌دهد که با منابع انرژی تجدیدپذیر یا در دسترس بودن ذخیره‌سازی مرتبط باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *