نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

18 شهریور 1403 3:05 ق.ظ

من به خاطر عدم پیشرفتم افسرده هستم. باید چکار کنم؟

من به خاطر عدم پیشرفتم افسرده هستم. باید چکار کنم؟

توسط سلس

مرد غمگین، تنها. از عدم پیشرفت ناامید شده است.

“سلام سلس، من به خاطر عدم پیشرفتم در اهدافم احساس افسردگی می کنم. راستش را بخواهید از این بابت عصبانی و تند خو هستم. این اضطراب زیادی ایجاد می کند و فکر می کنم این منبع بزرگی برای به تعویق انداختن من است. در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟ ” – م

M عزیز، بسیار متاسفم که می شنوم که شما در حال گذراندن این موضوع هستید. بیایید سعی کنیم این را از بین ببریم.

مرحله 1: بفهمید که چه چیزی باعث عدم پیشرفت می شود

ابتدا بیایید بفهمیم که چه چیزی باعث عدم پیشرفت می شود. چرا با عدم پیشرفت مواجه بوده اید؟ آیا به دلیل تعلل است؟ عدم برنامه ریزی؟ موانع خارج از کنترل شما؟ زیرا بسته به دلیل، مسیر عمل شما متفاوت خواهد بود.

فرض کنید می خواهید کتابی بنویسید و هیچ پیشرفتی نکرده اید. با کندوکاو در چرایی، متوجه می شوید که احساس کمبود الهام می کنید. حتی اگر این کتاب را برای کمک به دیگران می نویسید، اما همیشه در اتاق خود تنها می نویسید و خسته کننده است.

یا بگویید می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید اما ماه ها در مرحله برنامه ریزی گیر کرده اید. با کنکاش در چرایی، متوجه می شوید که فاقد شبکه پشتیبانی هستید. در مورد راه اندازی یک کسب و کار چیزهای زیادی وجود دارد که شما نمی دانید، از قانونی گرفته تا امور مالی، و برای شما دشوار است که همه آنها را طی کنید.

همچنین ممکن است عدم پیشرفت شما مربوط به زندگی شما باشد – شما احساس می کنید که به هیچ نقطه ای از اهداف خود نمی رسید. در آن صورت، ممیزی زندگی ممکن است مفید باشد، و این جایی است که دوره من در 30 روز زندگی بهتری داشته باشید کمک خواهد کرد. این یک دوره 30 روزه برای مرور زندگی شما و بردن آن به سطح بعدی است.

یک تکه کاغذ بردارید و دلایل گیر افتادن خود را مشخص کنید. روی چه هدفی کار می کنید؟ چرا با عدم پیشرفت مواجه هستید؟ چه چیزی شما را مسدود می کند؟

به نقل از انیشتین، “دیوانگی این است که یک کار را بارها و بارها انجام دهید و انتظار نتایج متفاوت را داشته باشید.” اشکالی ندارد که شما با کمبود پیشرفت روبرو هستید – همه ما هر از گاهی این کار را می کنیم. مهمترین چیز این است که دلیل آن را بفهمید و روی این دلایل کار کنید. ما این کار را در مرحله 3 انجام خواهیم داد.

مرحله 2: تشخیص دهید که زندگی یک خط مستقیم نیست – طبیعی است که با موانع روبرو شوید.

وقتی نوبت به اهدافمان می رسد، بسیاری از ما اغلب انتظار پیشرفت بدون مشکل را داریم. هدفی تعیین کنید و بدون مشکل از نقطه A به نقطه B برسید، به غیر از برخی سکسکه های جزئی. جشن بگیرید و از موفقیت لذت ببرید. بشویید و تکرار کنید.

اما زندگی یک خط مستقیم نیست. برای بسیاری از ما، اغلب موانعی در راه وجود دارد، مانند کمبود مالی، عدم حمایت و تعهدات خانوادگی. هر چه هدف بزرگتر باشد، موانع بزرگتر است. یادم می آید زمانی که می خواستم شغلم را رها کنم و کار شخصی  را شروع کنم، با مقاومت همه مواجه شدم. وقتی می‌خواستم گیاه‌خوار شوم، به خاطر آن مورد انتقاد و تمسخر قرار می‌گرفتم، حتی اگر این یک انتخاب غذایی شخصی بود (از آن زمان وگان شدم). کاهش وزن هدفی بود که با مشکلات زیادی روبرو شدم – ده سال خوب با آن مبارزه کردم تا در نهایت به آن رسیدم. بیشتر آن به خاطر مسائل مربوط به خوردن استرس بود که مجبور شدم در طول مسیر با آنها کار کنم.

مواردی نیز وجود دارد که خارج از کنترل ما هستند، مانند نیازهای متضاد خانواده، بیمار شدن عزیزان و مشکلات سلامت شخصی. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که هدف برای دستیابی به هر چیزی بزرگ اغلب با دشواری و مبارزه بسیار همراه است که منجر به احساس ناامیدی می شود.

سفر احساسی خلق هر چیزی عالی

اگر در عدم پیشرفت خود احساس تنهایی می کنید، این کار را نکنید. من با مشتریان زیادی کار کرده ام، از جمله کارآفرینان و متخصصان موفق، که به دنبال مربیگری هستند زیرا با عدم پیشرفت در اهداف خود مواجه هستند. من قبلاً در اهدافم مانند سلامتی و کار با عدم پیشرفت روبرو بوده ام و در سال های اخیر به دلیل چالش های شدید شخصی با آرامشی در زندگی ام مواجه شده ام.

اگر فکر می کنید که همه زندگی خوبی دارند، به یاد داشته باشید آنچه در رسانه های اجتماعی می بینید اغلب به شدت فیلتر شده است. مردم اغلب بهترین جنبه های زندگی خود را ارائه می دهند، اما جنبه های منفی را ارائه نمی دهند، که این تصور را ایجاد می کند که زندگی آنها عالی است. حقیقت این است که بسیاری از مردم نیز مانند من و شما در حال عبور از موانع هستند.

پس وقتی با موانعی روبرو می شوید چه اتفاقی می افتد؟ آیا تسلیم می شوید؟  البته نه. زندگی سختی های خودش را دارد و هر هدفی چالش های خودش را دارد. این بدان معنا نیست که شما تسلیم شوید. این در مورد درک آنچه شما را مسدود می کند و اقدام برای رفع آن است، کاری که ما در مرحله 3 انجام خواهیم داد.

مرحله 3: یک برنامه داشته باشید

وقتی نوبت به برنامه ریزی می رسد، برخی افراد فکر می کنند که شامل نوشتن صفحات و صفحات مراحل و دستورالعمل ها می شود.در اینجا، یک طرح فقط یک سند ساده است که به شما کمک می کند. این می تواند به سادگی چند خط خطی روی یک دفترچه یادداشت یا یک سند مفصل در Excel یا Word باشد. نکته این است که هر آنچه برای حرکت لازم است برنامه ریزی کنید. این شامل شناسایی موانع فعلی شما (مرحله 1)، نحوه رسیدگی به موانع و اقدامات فوری برای شروع است.

در ادامه مثال های بالا، بگویید که در حال نوشتن یک کتاب هستید. طرح شما می تواند به شکل زیر باشد:

 هدف: نوشتن کتاب

 مانع: احساس عدم الهام گرفتن کنید. مدام ساعت ها به صفحه خیره شوید اما کاری انجام ندهید.

 راه حل: مشخص کنید که در کجا بیشترین الهام را احساس می کنم. برای الهام گرفتن و نوشتن به این مکان ها بروید.

 مراحل عمل:

 برای نوشتن من به یک کافه با مکانی آرام بروید. کار ویرایش و مدیریت را در خانه انجام دهید.

 با افرادی که کتابم را برایشان می نویسم صحبت کنید. فهرستی از مشکلات آنها و اینکه چگونه می توانم به آنها کمک کنم تهیه کنید. آنها را در کتاب من خطاب کنید.

 هدف فوری من:

 ایجاد طرح کلی فصل (تا این یکشنبه)

 نوشتن پیش نویس برای فصل 1 (تا این یکشنبه)

 نوشتن پیش نویس برای فصل 2 (تا یکشنبه آینده)

یا بگویید هدف شما راه اندازی یک کسب و کار است. طرح شما می تواند به شکل زیر باشد:

 هدف: راه اندازی کسب و کار مشاوره خود

 موانع:

 بدون شبکه پشتیبانی من احساس تنهایی می کنم و کسی به من کمک نمی کند.

 حواس پرتی مداوم و اولویت های متناقض در خانه. به عنوان والدین دو فرزند خردسال، همیشه چیزهای زیادی برای جلب توجه من فریاد می زنند. مراقبت از کودک، کار خانه، آشپزی، نظافت. من احساس نمی کنم که بتوانم همه چیز را مدیریت کنم.

 راه حل:

 یک شبکه پشتیبانی دریافت کنید. به گروه های صاحبان مشاغل کوچک بپیوندید و یاد بگیرید که کارآفرینان دیگر چگونه این کار را انجام می دهند.

 با همسر صحبت کنید و برای تقسیم مسئولیت ها کمک بیشتری بخواهید.

 کمک بگیر. یک پرستار بچه استخدام کنید یا برای مراقبت های بعد از مدرسه ثبت نام کنید. من مجبور نیستم این کار را به تنهایی انجام دهم.

 مراحل عمل:

 طبق مراحلی که من شناسایی کرده ام عمل کنید

 برای دریافت مشاوره با صاحبان مشاغل کوچک تماس بگیرید

 هدف فوری من:

 طرح کسب و کار و برنامه درآمد خود را ایجاد کنید (تا هفته آینده)

 با 10 سرنخ بالقوه تماس بگیرید و ایده خود را مطرح کنم (تا پایان ماه)

برخی از نکات هنگام ایجاد طرح خود:

 گام های واضحی را تنظیم کنید. شما باید بتوانید فوراً به آنها عمل کنید.

 اهداف واقع بینانه داشته باشید. اگر با چیزهای دیگر شعبده بازی می کنید، آهسته پیش بروید. برای جلوگیری از ناامیدی خود، اهداف قابل کنترلی را تعیین کنید.

 همانطور که پیش می روید، نتایج خود را پیگیری کنید. این بسته به پیشرفت شما می تواند هفتگی یا دو هفته یکبار باشد.

 به گروه های پشتیبانی بپیوندید وقتی به تنهایی روی یک هدف کار می کنید، ممکن است احساس تنهایی و انزوا کنید.

مرحله 4: اهداف خود را مرور کنید. اهدافی را که کارساز نیستند کنار بگذارید.

گاهی اوقات مشکل این است که شما به سادگی اهداف اشتباهی را دنبال می کنید. شاید دیگر هدف را نمی خواهید. شاید هدف با شرایط فعلی زندگی و نیازهای زندگی شما سازگار نباشد. این بدان معناست که اهداف دیگر مناسب نیستند و زمان آن رسیده که آنها را کنار بگذارید.

و این طبیعی است. ممکن است اهدافی که در گذشته تعیین کرده اید، اهداف امروزی نباشند. اوضاع عوض میشود. ما تغییر می کنیم. ممکن است در مورد راه اندازی یک کانال پخت و پز در سال گذشته هیجان زده باشید، اما بعد از سه ماه تصمیم بگیرید که این کانال برای شما مناسب نیست – روند اجرای یک کانال YouTube برای شما بسیار فنی و پر زحمت است. ممکن است بخواهید یک شرکت مشاوره نرم افزاری راه اندازی کنید، اما پس از تحقیق و صحبت با افراد متوجه می شوید که با روندهای فعلی بازار سازگاری ندارد.

حتی اهداف شخصی نیز – ممکن است قبلاً می خواستید وزن کم کنید، اما متوجه شده اید که با ظاهر خود مشکلی ندارید، و مهم این است که غذای سالم بخورید تا کاهش وزن. شاید در گذشته می خواستید یک مبارز هنرهای رزمی ترکیبی باشید، اما این چیزی نیست که دیگر بخواهید.

اهدافی را که با عدم پیشرفت در آنها روبرو هستید مرور کنید. آیا هنوز آنها را می خواهید؟ آیا آنها با کسی که هستید و جایی که در زندگی هستید مطابقت دارند؟ اگر این اهداف دیگر شما را هیجان زده نمی کند، شاید وقت آن رسیده که اهداف جدیدی را تعیین کنید. چی تو رو خوشحال میکنه؟ چه چیزی باعث لبخند شما می شود؟ چه چیزی شما را شاد می کند؟ به آنچه واقعاً می خواهید فکر کنید، سپس از آنجا بروید. بدانید که اشکالی ندارد اهدافی را که برای شما مفید نیستند کنار بگذارید و اهداف جدیدی را تعیین کنید که اکنون با شما طنین انداز می شوند.

البته، شما می خواهید بین از دست دادن انگیزه به دلیل غرق شدن در موانع (از مراحل 1 و 3 برای رفع موانع خود استفاده کنید) و از دست دادن علاقه به این دلیل که دیگر مشتاق هدف نیستید، تفاوت قائل شوید. این چیزی است که شما باید در آن حفاری کنید و از خود بپرسید تا پاسخ واقعی را دریافت کنید.

سایر موارد قابل توجه:

 مقایسه نکنید فقط به این دلیل که دیگران هدفی را دنبال می کنند به این معنی نیست که شما باید همان کار را انجام دهید. به آنچه برای خود می خواهید فکر کنید.

 سعی نکنید انتظارات دیگران را برآورده کنید. در حالی که دیگران ممکن است یک متن زندگی داشته باشند که از شما می خواهند پیروی کنید، زندگی خود را برای شما زندگی کنید، نه برای برآورده کردن انتظارات دیگران.

این زندگی شماست نه آنها

 مسیر خوشبختی خود را مشخص کنید. شما کی هستید؟ مقصودت چیه؟ ارزش های شما؟ در زندگی می خواهید به چه چیزی برسید؟ به آنچه واقعا می خواهید فکر کنید و آن را دنبال کنید.

گام پنجم: هر روز یک کار کوچک انجام دهید

می دانم وقتی هدف بزرگی دارید و روز به روز پیشرفت نمی بینید احساس افسردگی می کنید. هدف گذاری مرسوم به ما می گوید که اهداف بزرگی را تعیین کنیم و برای رسیدن به نتایج بزرگ اقدامات بزرگی انجام دهیم. قبلاً در مقالات و دوره هایم در این مورد نوشته ام و شخصاً این کار را نیز انجام می دهم.

اما مواقعی وجود دارد که به دلیل شرایط زندگی، انجام اقدامات بزرگ ممکن نیست. شاید شما یکی از والدین کودکان خردسال هستید، با برخی از مسائل سلامتی دست و پنجه نرم می کنید، یا کار روزانه شما زمان و انرژی زیادی را از شما می گیرد. در این مواقع بهتر است روی انجام یک کار کوچک در روز تمرکز کنید.

به این معنا که اگر می خواهید وزن کم کنید، یک غذای خوب در روز انتخاب کنید. اگر می‌خواهید یک وبلاگ غذایی راه‌اندازی کنید، روی یک چیز در برنامه‌تان کار کنید، چه ویرایش وب‌سایت‌تان باشد یا دستور پخت جدید. اگر می‌خواهید دوستان بیشتری پیدا کنید، وقتی لحظه‌ای پیدا کردید، با شخص جدیدی تماس بگیرید.

کارهای کوچک را انجام دهید و آنها را به خوبی انجام دهید. اگر فکر می‌کنید اتلاف وقت است، اینطور نیست – تغییرات کوچکی که ایجاد می‌کنید برای ایجاد تغییرات بزرگ در دراز مدت ایجاد می‌کنند. همه چیز با کاری که امروز انجام می دهید شروع می شود. بعضی روزها ممکن است غرق شوید و نخواهید کاری انجام دهید، و این اشکالی ندارد. مهم‌تر این است که در بیشتر روزها چه کاری انجام می‌دهید.

مرحله 6: هر پیشرفتی را جشن بگیرید

در نهایت، هر قدم رو به جلو را جشن بگیرید.

اگر فقط کمی در هدف خود پیشرفت کرده اید – چه برای راه اندازی یک وبلاگ یا نوشتن یک کتاب – این پیشرفت بیشتر از زمانی است که هیچ کاری انجام نداده باشید. حتی اگر مشغول مقابله با موانع بوده اید، این نیز نوعی پیشرفت است. از خود بپرسید آیا واقعاً به هیچ چیز نرسیدید؟ یا گام هایی رو به جلو برداشته اید، فقط به این دلیل که احساس می کنید کافی نیستند؟

با نوشتن کتاب، ممکن است نوشتن کتاب را تمام نکرده باشید، اما یک طرح کلی ایجاد کرده اید و پیش نویس یک فصل را نوشته اید. با راه اندازی یک کسب و کار، ممکن است کسب و کار خود را راه اندازی نکرده باشید، اما یک طرح تجاری ایجاد کرده اید، در مورد بازار تحقیق کرده اید و به یک نام تجاری و لوگو رسیده اید. با تناسب اندام، ممکن است به هدف تناسب اندام خود نرسیده باشید، اما نسبت به زمانی که برای اولین بار شروع کرده اید، قوی تر هستید و تکرارهای بیشتری انجام می دهید.

هر پیشرفتی را جشن بگیرید. این یعنی ذهنیت همه یا هیچ را کنار بگذارید. همه یا هیچ یعنی فقط خواستن همه یا هیچ، بدون هیچ چیز در این بین. این به این معناست که یا هر کاری انجام دهید یا کاری انجام ندهید، و چیزی را به عنوان یک شکست کامل در نظر بگیرید فقط به این دلیل که یک موفقیت کامل نیست. چنین طرز فکری برای موفقیت مضر است – آن را رها کنید.

 کاری را که انجام داده اید جشن بگیرید. به نقطه شروع خود نگاه کنید. تاکنون چه کارهایی انجام داده اید یا به دست آورده اید؟ همه اینها را باید جشن گرفت. به خاطر کارهایی که هنوز انجام نداده اید، تماس نگیرید. روی کاری که انجام داده اید تمرکز کنید و آن را جشن بگیرید. شما به خاطر کارهایی که تاکنون انجام داده اید، سزاوار یک ضربه زدن به پشت هستید.

 هر سفری از هزار قدم تشکیل شده است. برخی از سفرها طولانی‌تر و برخی کوتاه‌تر هستند، اما هر چه که باشد، هر قدم شما را به هدف نهایی‌تان نزدیک‌تر می‌کند. پیشرفتی را که در هر مرحله از راه انجام می دهید جشن بگیرید، زیرا همه اینها به هدف نهایی شما کمک می کند.

 صبور باشید. شاید به سرعت نتایج بزرگی را بخواهید، اما به یاد داشته باشید که هر پیگیری زمان می برد. برای هر هدف یک دوره نهفتگی وجود دارد. اگر هدف شما بزرگ یا پیچیده است، برای رسیدن به آن به زمان بیشتری نیاز دارد. روی برداشتن گام های درست رو به جلو تمرکز کنید.

بدانید که برای رسیدن به هدف خود، آنچه لازم است دارید. اگر به نتیجه نرسیدید، مواردی که شما را مسدود کرده است را بررسی کنید و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنید. اگر هدفتان دیگر مناسب نیست، آن را تغییر دهید. استراحت کنید، استراحت کنید و سپس دوباره تلاش کنید.

روی کاری که اکنون باید انجام دهید تمرکز کنید و آن را به خوبی انجام دهید. در زمان آینده، پیشرفت را در کاری که انجام می دهید خواهید دید. این پیشرفت به مرور زمان برای ایجاد پیشرفت بزرگ اضافه می شود. و قبل از اینکه به هدف خود برسید موضوع زمان خواهد بود.

Personal Excellence

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *