16 جولای 2024 -توسط RWTH-رویکرد کل نگر از سوخت های HyFiT.این رویکرد شامل طراحی سوخت و LCA سوخت های HyFiT برای تایید پتانسیل آنها به عنوان جایگزین های ممکن دیزل است. اعتبار: انرژی طبیعت (2024). DOI
محققان RWTH، موسسه ماکس پلانک برای تبدیل انرژی شیمیایی و ETH زوریخ پیشرفت های قابل توجهی در سوخت های مصنوعی داشته اند. مطالعه آنها، که پتانسیل ایجاد انقلابی در حمل و نقل پاک را دارد، در Nature Energy با عنوان “به سوی پیشرانه های کربن خنثی و پاک در حمل و نقل سنگین با سوخت های فیشر-تروپش هیدروفرمیله شده” منتشر شده است.
تغییر به سمت حمل و نقل پایدار مستلزم توسعه حامل های انرژی است که الزامات سختگیرانه کاربردهای مدرن را برآورده می کند. سوخت های مصنوعی به عنوان یک راه حل بسیار امیدوار کننده برای حمل و نقل کالاهای سنگین ظاهر شده اند. سوخت های HyFiT، همانطور که در این مطالعه ارائه شده است، به چالش های اصلی با سوخت های مصنوعی فعلی می پردازد.
بستن چرخه کربن: سوخت های HyFiT راه حلی انعطاف پذیر برای بستن چرخه کربن با استفاده از زیست توده یا دی اکسید کربن به عنوان مواد خام ارائه می دهند. این فرآیند از فناوریهای مقیاسپذیر و بالغ استفاده میکند و رویکردی پایدار و همهکاره را برای تولید سوخت تضمین میکند.
مطابقت با استانداردهای سوخت: نتایج تجربی تأیید میکند که سوختهای HyFiT با استانداردهای جهانی سوخت مطابقت دارند و با زیرساختهای خودروی موجود سازگار هستند. سازگاری آنها با مواد آب بندی ثابت، ادغام یکپارچه با ناوگان خودروهای فعلی را امکان پذیر می کند و راه را برای پذیرش فوری و گسترده هموار می کند.
کاهش آلاینده ها: آزمایش بر روی یک خودروی تجاری سبک نشان داد که سوخت های HyFiT به میزان قابل توجهی ذرات و اکسیدهای نیتروژن کمتری را در طول احتراق نسبت به دیزل معمولی تولید می کنند. این یک گام مهم در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای وسایل نقلیه و بهبود کیفیت هوا است.
انتشار خالص صفر: یک ارزیابی چرخه حیات نشان داد که سوخت های HyFiT می توانند به انتشار گازهای گلخانه ای خالص صفر دست یابند و در پارامترهای مختلف مشخصات زیست محیطی مطلوبی داشته باشند. این باعث میشود که آنها مکمل خوبی برای برقرسانی باشند، بهویژه برای حملونقل در مسافتهای طولانی.
این پیشرفت پیشگام در سوخت های مصنوعی گواهی بر قدرت تحقیقات و همکاری بین رشته ای است. این نتیجه از «فرایند طراحی سوخت» نوآورانه، ایجاد شده در «مرکز علوم سوخت» RWTH است و بر پتانسیل همکاری در دستیابی به راهحلهای انرژی پایدار تأکید میکند.