نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

18 شهریور 1403 2:59 ق.ظ

تبدیل زباله های کشاورزی به محصولات زیستی پایدار و سوخت های زیستی

تبدیل زباله های کشاورزی به محصولات زیستی پایدار و سوخت های زیستی

17 ژوئیه 2024-آزمایشگاه برکلی برای تبدیل زباله های کشاورزی به محصولات زیستی پایدار و سوخت های زیستی-© shutterstock/nieriss

پروژه آزمایشگاه ملی لارنس برکلی وزارت انرژی (DOE) بودجه ای برای تبدیل زباله های کشاورزی به محصولات پایدار دریافت کرده است.در این پروژه آزمایشگاه برکلی با طیف وسیعی از شرکا از جمله UC Berkeley و BEAM Circular برای توسعه محصولات زیستی و سوخت های پایدار از زباله های کشاورزی همکاری خواهد کرد.

پروژه Building the Circular Bioeconomy in North San Joaquin Valley یا BioCircular Valley تا 47.3 میلیون دلار بودجه از موسسه مجازی علوم اشمیت در زمینه مواد اولیه دریافت خواهد کرد.

دره سان خواکین شمالی کالیفرنیا مرکز ضایعات کشاورزی، مانند پوست بادام، پوست میوه، و اصلاح باغات است که این منطقه را برای اجرای پروژه‌ها ایده‌آل می‌کند.

کورین اسکاون، دانشمند ارشد در آزمایشگاه برکلی و دانشگاه کالیفرنیا برکلی و یکی از سرپرستان این پروژه، توضیح داد: “کالیفرنیا این تنوع باورنکردنی از مواد را دارد، اما آنها به خوبی درک نشده اند – و این باعث می شود که بدانیم چگونه می توان بیشترین مواد را استخراج کرد. ارزش از آنها خارج شود.

ما می‌خواهیم آن‌ها را مشخص کنیم و این اطلاعات را در دسترس قرار دهیم تا شرکت‌ها بتوانند راحت‌تر بفهمند که کدام ماده اولیه برای آنها مناسب است، و سپس از آن باقیمانده‌های کشاورزی برای تولید همه چیز، از پلیمرهای زیستی و مواد شیمیایی گرفته تا مواد پایدار و سوخت‌های هوایی استفاده کنند. ”

نمای کلی پروژه BioCircular Valley

یکی از اهداف اولیه ایجاد یک پایگاه داده در دسترس عموم و نقشه کاربر پسند است. این منبع اطلاعات دقیقی در مورد مواد اولیه مختلف، که مواد خام گیاهی و زیست توده مورد استفاده برای تولید محصولات زیستی است، ارائه می دهد. پایگاه داده شامل موارد زیر خواهد بود:

 مکان های مواد اولیه

 دوره های در دسترس بودن

 روش های دفع فعلی

 عملکرد در بیوراکتورهای مختلف

 محتوای قند و لیگنین

 سازگاری با سایر مواد اولیه

 رد پای گاز گلخانه ای

 هزینه های بالقوه

افزایش تبدیل ضایعات کشاورزی

هدف این پروژه بهبود انعطاف پذیری فرآیند تبدیل است که مواد اولیه تولید محصولات زیستی را تجزیه می کند.محققان از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده‌های تولید شده در آزمایشگاه استفاده می‌کنند و پیش‌بینی‌ها را برای پردازش و ترکیب کارآمد مواد اولیه افزایش می‌دهند.این نوآوری می‌تواند تولید محصولات زیستی را با اجازه دادن به تکنیک‌های مشابه برای استفاده از مواد گیاهی مختلف یا مخلوط ساده‌تر کند.

ایجاد قابلیت‌های تولید زیستی

این پروژه از تلاش‌های جاری برای ایجاد قابلیت‌های تولید زیستی در دره سان خواکین شمالی (NSJV) که شامل شهرستان‌های سن خواکین، استانیسلاوس و مرسدس است، پشتیبانی می‌کند.

با ارائه داده های بهتر در مورد تبدیل ضایعات کشاورزی به محصولات با ارزش، این ابتکار ممکن است شرکت های تولید کننده زیستی را برای ایجاد تسهیلات محلی، کاهش نیازهای حمل و نقل و ایجاد مشاغل جدید جذب کند.

بلیک سیمونز، مدیر بخش سیستم‌های بیولوژیکی و مهندسی آزمایشگاه برکلی و سرپرست پروژه، تأکید می‌کند که این پروژه با هدف بهره‌مندی از یک منطقه عقب مانده اقتصادی است.

وی گفت: این پروژه برای بهره مندی از منطقه ای طراحی شده است که پتانسیل عظیمی دارد اما تاکنون از نظر اقتصادی عقب مانده است و برای توسعه صنعت جدیدی طراحی شده است که می تواند بهبود کیفیت هوا، کیفیت آب و انتشار گازهای گلخانه ای و همچنین فرصت های قابل توجهی را فراهم کند. در عدالت اقتصادی و ایجاد مشاغل جدید.

این نوع تحقیقات به عنوان علم پایه آغاز شد و اکنون ما اطلاعات و راه حل هایی را برای افرادی که می توانند از آنها استفاده کنند ارائه می دهیم.

“و دانش تولید شده از طریق این پروژه نه تنها توانایی NSJV را برای استفاده از مواد اولیه موجود در منطقه خود در آینده ارتقا می دهد، بلکه درک مواد اولیه مرتبط در سراسر کالیفرنیا و در سراسر ایالات متحده را نیز تسریع می بخشد.”

با استفاده از ضایعات کشاورزی فراوان منطقه، این پروژه نه تنها باعث تقویت پایداری محیط زیست می شود، بلکه باعث تحریک رشد اقتصادی و ایجاد شغل در منطقه ای با پتانسیل های بکر می شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *