نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

2 آذر 1403 2:48 ق.ظ

پروژه دانشگاه کرانفیلد برای افزایش ایمنی وسایل نقلیه خودران

پروژه دانشگاه کرانفیلد برای افزایش ایمنی وسایل نقلیه خودران

8 ژوئیه 2024-وسایل نقلیه خودران-©shutterstock/Gorodenkoff

سه سازمان پیشرو در بریتانیا در حال ترکیب نیروها برای بهبود ایمنی وسایل نقلیه خودران هستند.

Calyo، Benedex Robotics و دانشگاه کرانفیلد برای پیشگام ساختن یک پلت فرم سنجش ایمنی عملکردی برای وسایل نقلیه خودران بر اساس اولتراسوند سه بعدی، همکاری می کنند.این ابتکار بخشی از پروژه Calyo’s DRIVEN BY SOUND است و هدف آن فعال کردن وسایل نقلیه خودران برای کار موثر در چالش‌برانگیزترین محیط‌ها است.

Mihai Caleap، مدیر عامل Calyo، توضیح داد: “همکاری ما ارائه یک پلت فرم حسگر قوی و اضافی مبتنی بر اولتراسوند سه بعدی برای سیستم های کمک راننده پیشرفته خودرو (ADAS) و رانندگی خودران است.

این فناوری در تمامی پلتفرم‌های خودرو از جمله کاربردهای صنعتی خارج از جاده قابل اجرا خواهد بود.

این همکاری حسگر سونوگرافی سه بعدی Calyo (Calyo Pulse™)، تخصص پلتفرم ایمنی Benedex و تجربه یکپارچه سازی و آزمایش خودروی خودمختار دانشگاه کرانفیلد را ادغام می کند.

این فناوری جدید تشخیص سه بعدی محیط را در زمان واقعی امکان پذیر می کند، سیستم های سنجش موجود را تقویت می کند و یک لایه ایمنی اضافی را فراهم می کند.

این به عنوان یک مکانیسم اضافی حیاتی عمل می کند و به وسایل نقلیه اجازه می دهد حداقل مانورهای خطر (MRM) را اجرا کنند و به طور ایمن در هنگام خطا یا شرایط شدید جاده متوقف شوند.

Snir Benedek، مدیرعامل Benedex Robotics، افزود: “با ادغام این لایه اضافی از ایمنی عملکردی، ما در حال معرفی نوآوری هستیم که در صنعت تحول آفرین است و در عین حال مقرون به صرفه و آسان برای پیاده سازی است، و پایه ای برای خودگردانی در دسترس، ایمن و امن تحرک ایجاد می کند..»

این فناوری انقلابی برای شرکت‌های سطح 1، تولیدکنندگان خودرو و سرمایه‌گذاری‌های استارت‌آپ در دسترس خواهد بود.

این پروژه قرار است در اوایل سال 2025 با نمایش نمونه اولیه وسیله نقلیه در محل آزمایش محیط زیست چند کاربره برای نوآوری خودروهای خودمختار دانشگاه کرانفیلد (MUEAVI) تکمیل شود.

مارکو سکوتی، مدرس اتوماسیون رانندگی در دانشگاه کرانفیلد، معتقد است که این پروژه در تسریع پذیرش وسایل نقلیه خودران مؤثر خواهد بود.

وی گفت: “ایمنی باید در راس دستور کار توسعه وسایل نقلیه خودران باشد و این پروژه هیجان انگیز راه حلی قوی برای مقابله با شرایط محیطی شدید، یکی از بزرگترین چالش های فنی در دسترس بودن گسترده وسایل نقلیه خودران ارائه می دهد. “

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *