8 جولای 2024 -توسط انتشارات IOP-وسایل نقلیه سنگین حمل و نقل. اعتبار: انتشارات IOP
کالیفرنیا باید بازنشستگی پیش از موعد را برای وسایل نقلیه سنگین فعلی و همچنین معرفی وسایل نقلیه بدون آلایندگی (ZEVs) برای محافظت از سیاهپوستان، لاتین تبارها و جوامع آسیبپذیر اجرا کند و تا سال 2045 به اهداف انتشار گازهای گلخانهای صفر خالص (GHG) برسد.این نتیجه یک مطالعه است که توسط محققان دانشگاه استنفورد و دانشگاه ایالتی آریزونا در Environmental Research: Infrastructure and Sustainability منتشر شده است.
سیاست های سختگیرانه برای اجباری کردن ZEV و بازنشستگی زودهنگام وسایل نقلیه می تواند انتشار تجمعی را تا دو سوم (64٪) کاهش دهد و نیمی از مرگ و میر ناشی از آلودگی را به ویژه در میان جوامع محروم کاهش دهد.
کالیفرنیا پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است که 0.75 درصد از گازهای گلخانه ای جهان را تولید می کند و حمل و نقل به عنوان بزرگترین تولیدکننده گازهای گلخانه ای آن است. خودروهای سنگین به تنهایی 8 درصد از کل انتشارات ایالتی را ایجاد می کنند – 32 میلیون تن CO2 در سال، تقریباً معادل کل انتشار سالانه نیوزلند.
این مطالعه اثرات دو سیاست پیشنهادی برای دستیابی به آلایندگی صفر در وسایل نقلیه سنگین را مدلسازی میکند: نیاز به فروش فقط ZEV در یک تاریخ معین و بازنشستگی زودهنگام خودروهای موتور احتراقی فعلی.
این مدل تاثیر همزمان این دو سیاست را برای تاریخهای اجرایی مختلف بین سالهای 2025 و 2040 بررسی میکند. این مدل با استفاده از دادههای پایگاه دادههای انتشارات و ناوگان آنلاین EMFAC CARB بر گردش مالی خودروها تمرکز میکند و شامل انتشار گازهای گلخانهای ناشی از افزایش تولید الکتریسیته که برقیسازی میشود. نیاز خواهد داشت.
این مدل همچنین تأثیر سلامتی کاهش ذرات معلق در هوا ناشی از حذف وسایل نقلیه موتور احتراقی را در نظر می گیرد. این پیشبینی میکند که بین سالهای 2019 تا 2045، 8000 مرگ و میر بیش از حد بر اثر ذرات معلق در سناریوی «تجارت بهطور معمول» وجود داشته باشد.
النور هنسی، سرپرست ارشد، نویسنده مطالعه می گوید: “در حالی که دستورات فروش ZEV موثر هستند، از تحلیل ما مشخص است که برای رسیدن به آلایندگی صفر در بازه های زمانی مورد نظر کافی نیستند. برنامه های بازنشستگی تسریع شده برای کالیفرنیا برای رسیدن به اهداف انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2045 حیاتی خواهد بود.”
در حالی که بر روی کالیفرنیا متمرکز است، بینش های این مطالعه در سطح جهانی قابل اجرا هستند. بسیاری از ایالت ها مانند نیویورک، واشنگتن و لوئیزیانا اهداف بی طرفی کربن مشابهی دارند، مانند کشورهایی مانند کشورهای اتحادیه اروپا. یافته های تحقیق مربوط به هر دولتی است که قصد دارد ناوگان خودروهای خود را کربن زدایی کند.