نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

18 شهریور 1403 2:56 ق.ظ

چین کارخانه تولید خودروهای الکتریکی در ترکیه افتتاح می کند

چین کارخانه تولید خودروهای الکتریکی در ترکیه افتتاح می کند

8 جولای 2024 -توسط Fulya OZERKAN-غول خودروهای برقی چین BYD یک کارخانه در ترکیه افتتاح می کند.

یک منبع دولتی به خبرگزاری فرانسه گفت، غول خودروهای برقی چین، BYD، یک کارخانه در ترکیه افتتاح خواهد کرد، زیرا این شرکت به توسعه بین المللی خود ادامه می دهد.این منبع گفت: “بی وای دی کارخانه ای در ترکیه افتتاح خواهد کرد” و افزود که جزئیات توسط رجب طیب اردوغان رئیس جمهور اعلام خواهد شد.

این خبر چند روز پس از آن منتشر می‌شود که اتحادیه اروپا تعرفه‌های موقت اضافی تا 38 درصد را بر خودروهای برقی چینی اعمال کرد، پس از تحقیقاتی که به این نتیجه رسید که یارانه‌های دولتی به معنای تضعیف ناعادلانه رقبای اروپایی است.

خودروهای ساخت ترکیه تحت اتحادیه گمرکی که مربوط به سال 1995 است از دسترسی مفید به اتحادیه اروپا برخوردار هستند و منطقه مرمره در اطراف استانبول به یکی از مراکز پیشرو صنعت خودرو در جهان تبدیل شده است.

خودروسازان بزرگی از جمله فیات و رنو در ابتدای دهه 1970 کارخانه‌های خود را در آنجا افتتاح کردند و شرکت‌هایی مانند فورد، تویوتا و هیوندای از موقعیت ترکیه در چهارراه اروپا، آسیا و خاورمیانه استفاده کردند.

رسانه های ترکیه گزارش دادند که این کارخانه سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری توسط BYD خواهد بود.

روزنامه حامی دولت ینی سافاک گزارش داد زمینی که قبلاً برای فولکس واگن در مانیسا در شمال شهر بندری غربی ازمیر اختصاص داده شده بود به این شرکت چینی داده خواهد شد.

لونت تایلان، مشاور مستقل به خبرگزاری فرانسه گفت: «بی وای دی بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان و یکی از پیشرفته‌ترین تولیدکنندگان از نظر فناوری و کیفیت ساخت است.

وی گفت: در واقع این یک سرمایه گذاری برای بازار ترکیه و به ویژه بازار اروپا با دور زدن تعرفه های گمرکی بر خودروهای منشاء چینی خواهد بود.

او گفت که BYD پتانسیل فروش حدود 20 تا 25000 خودرو در سال در بازار ترکیه و صادرات 75000 دستگاه به اتحادیه اروپا را دارد.

وی افزود: یک کارخانه (در ترکیه) با ظرفیت نصب شده 100 تا 125000 خودرو در سال، سرمایه گذاری معقولی خواهد بود.

بر اساس مقررات جدید ترکیه در مورد مشوق های سرمایه گذاری، BYD می تواند تعرفه 40 درصدی جدیدی را که ترکیه بر واردات خودروهای برقی وضع کرده است، دور بزند.طبق گزارش سالانه جهانی EV Look آژانس بین‌المللی انرژی، چین هدایت جهانی را به سمت وسایل نقلیه الکتریکی رهبری کرده است، به طوری که تقریباً یک خودرو از هر سه خودرو در جاده‌های این کشور تا سال 2030 الکتریکی خواهد شد.تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی نیز صادرات خود را افزایش داده اند و بسیاری از کشورها را بر آن داشته تا اقداماتی را برای محافظت از خودروسازان خود انجام دهند.آنها همچنین شروع به تولید در خارج از کشور کرده‌اند و BYD قبلاً برنامه‌های خود را برای افتتاح اولین کارخانه اروپایی خود در مجارستان اعلام کرده است.

در ماه جولای، BYD یک کارخانه در تایلند افتتاح کرد.

به گفته این شرکت که بازار داخلی خود را در اختیار دارد، کارخانه در Rayong، یک منطقه صنعتی در جنوب شرقی بانکوک، قادر خواهد بود تا 150000 خودرو در سال بسازد.

پکن هشدار داده است که اقدام تعرفه‌های اتحادیه اروپا می‌تواند جرقه جنگ تجاری را ایجاد کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *