نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 تیر 1403 11:05 ب.ظ

نظرسنجی نشان می دهد که رانندگان آماده پذیرش فناوری EV بی سیم هستند

نظرسنجی نشان می دهد که رانندگان آماده پذیرش فناوری EV بی سیم هستند

توسط دانشگاه اوکلند

24 ژوئن 2024 -سیستم شارژ بی سیم برای خودروهای برقی. اعتبار: تحقیق حمل و نقل بخش – روانشناسی و رفتار ترافیک

فناوری شارژ بی‌سیم پویا به خودروهای الکتریکی اجازه می‌دهد در حین حرکت شارژ شوند و راه‌حلی امیدوارکننده برای محدودیت‌های ایستگاه‌های شارژ ثابت ارائه می‌دهد. اگرچه هنوز در دسترس نیست، رانندگان در مورد این فناوری نوآورانه چه احساسی دارند؟

نظرسنجی از 1150 راننده خودروهای برقی موجود و بالقوه (EV) نشان می‌دهد که اگرچه مردم نگرانی‌هایی در مورد ایمنی و هزینه شارژ شارژ بی‌سیم پویا دارند، اما در کل مثبت دیده می‌شود.

محققان دانشگاه اوکلند که پشت این مطالعه با عنوان «تجزیه و تحلیل قصد کاربران خودروهای الکتریکی برای استفاده از امکانات شارژ بی‌سیم پویا» انجام شده، می‌گویند سیستم‌های شارژ در جاده می‌توانند طرز تفکر ما را درباره شارژ EV متحول کنند و آن را برای کاربران راحت‌تر و زمان‌برتر کنند. مطالعه ای از نیوزلند، که در تحقیق حمل و نقل قسمت F: روانشناسی و رفتار ترافیک آمده است.

کاندیدای دکترا رامش ماجی، مدرس ارشد پراکاش رانجیتکار (دانشکده مهندسی) و محقق ارشد سلنا شنگ (مدرسه بازرگانی) نظرسنجی را برای بررسی دیدگاه مردم درباره فناوری شارژ بی سیم طراحی کردند.

نتایج نشان داد که 93 درصد از پاسخ دهندگان به فناوری شارژ بی سیم پویا خوش بین هستند و مایلند در آینده آن را امتحان کنند.

قانع‌کننده‌ترین مزیت شارژ بی‌سیم، طبق نظر افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، مفید بودن آن است، عمدتاً به دلیل سهولت و راحتی که به کاربران خودروهای برقی ارائه می‌کند و به طور بالقوه تجربه شارژ فعلی را با تکمیل ایستگاه‌های شارژ ثابت تغییر می‌دهد.

این مطالعه نشان می دهد که افرادی که پایداری را در اولویت قرار می دهند، تمایل بیشتری به پشتیبانی و استفاده از شارژ پویا بی سیم EV دارند.علاوه بر این، کاربران شهری نسبت به همتایان روستایی خود احتمال بیشتری برای استفاده از این فناوری دارند.

تأثیرات اجتماعی، از جمله رفتار و انتخاب همسالان، نیز بر تصمیمات رانندگان برای استفاده از فناوری تأثیر می‌گذارد.اما با وجود اشتیاق کلی، یافته‌ها نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی داده‌ها، تشعشعات الکترومغناطیسی و هزینه‌های بالقوه مرتبط با پذیرش و استفاده از فناوری بی‌سیم در جاده‌ها نشان می‌دهد.

دکتر مجحی، محقق اولیه می‌گوید: «شارژ بی‌سیم پویا ممکن است برای برآورده کردن نیازهای حمل‌ونقل شهری عملی نباشد. با این حال، با کاهش اتکای رانندگان خودروهای الکتریکی به ایستگاه‌های شارژ پلاگین که اغلب باعث انحراف در بزرگراه‌ها می‌شوند، مزایای قابل‌توجهی برای سفرهای بین شهری ارائه می‌کند.

دکتر شنگ می گوید که بینش های مطالعه برای توسعه اقدامات و سیاست های موثر برای ادغام موفقیت آمیز شارژ بی سیم پویا در شبکه حمل و نقل بسیار مهم است.حرکت به سوی پذیرش خودروهای الکتریکی برای پایداری آنها در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای با موانعی در رابطه با زیرساخت های شارژ ناکافی مواجه است.

این جایی است که خطوط شارژ درون جاده‌ای مفید خواهد بود، و برای سیاست‌گذاران ضروری است که بدانند چگونه می‌توانند به بهترین نحو عرضه این نوع فناوری را در آینده مدیریت کنند و اطمینان حاصل کنند که نگرانی‌های مردم درک می‌شوند و امیدواریم کاهش یابد.»

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *