نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 تیر 1403 10:34 ب.ظ

اقتصاد فضایی دایره ای چیزی بیش از علم موشکی است

اقتصاد فضایی دایره ای چیزی بیش از علم موشکی است

6 ژوئن 2024 -© shutterstock/MargarRita44

در شمال شرق انگلستان، صنعت و دانشگاه نیروهای خود را برای توسعه مهارت‌های مربوطه برای ایجاد یک اقتصاد فضایی واقعاً دایره‌ای متحد کرده‌اند.از طریق کار شرکت‌هایی مانند 3S Northumbria، ایده اقتصاد دایره‌ای برای عملیات انسان در فضای بیرونی، جذابیت فزاینده‌ای پیدا کرده است.

ایده به حداقل رساندن ضایعات و به حداکثر رساندن استفاده از منابع از طریق استفاده مجدد، بازیافت و استفاده مجدد، آینده ای ملموس و پایدار را برای بشریت در نظر دارد تا به گونه ای فضاپیما تبدیل شود.

بنابراین، ایجاد نیروی کار ماهر که بتواند این اقتصاد دایره ای را در فضا پیش ببرد، بسیار مهم است. شمال شرق انگلستان به‌عنوان یک مرکز ایده‌آل برای پرورش و توسعه مهارت‌ها و مهم‌تر از آن، طرز فکر، برای ارائه چنین عنصر اساسی از عملیات فضایی پایدار ظاهر می‌شود.

این منطقه دارای سنت غنی نوآوری، انعطاف‌پذیری و سازگاری در میان نیروی کار است که می‌توان آن را از طریق میراث صنعتی آن که ریشه در کشتی‌سازی، فولادسازی و استخراج زغال سنگ دارد، مشاهده کرد.

همکاری دانشگاهی

با این حال، گذشته تنها مورد توجه در هنگام توسعه مهارت‌های لازم برای کاوش و بهره‌برداری از فضای بیرونی نیست. شمال شرقی برتری آکادمیک را در اکوسیستم خود در دانشگاه هایی مانند دورهام،  نورثومبریا،  نیوکاسل، ساندرلند، و تیساید تعیین کرده است.

این موسسات تحقیقات پیشرفته ای را در زمینه ساخت فضا، اخترفیزیک، کاربردهای نوری و ابزار دقیق و همچنین توسعه دانش جدید در علوم اجتماعی، سیاست های فضایی و قوانین فضایی ارائه می دهند. این منابع دانشگاهی زمینه مناسبی را برای پرورش تخصص بین رشته ای مورد نیاز برای توسعه اقتصاد دایره ای برای فضا فراهم می کند.

چرا شمال شرق؟

شمال شرق دارای یک اکوسیستم پر جنب و جوش و مشارکتی با صنعت، دولت و دانشگاه است که همه به دنبال توسعه و هدایت نوآوری در بخش فضایی هستند. این رفتار مشترک، توسعه فناوری و مجموعه مهارت‌هایی را که برای توسعه رویکردی پایدارتر برای اکتشاف فضا ضروری هستند، تسریع می‌کند.

این امر با سرمایه گذاری زیرساختی در شمال شرق، به ویژه در تولید پیشرفته، هوافضا و انرژی های تجدیدپذیر همراه است که همگی زمینه را برای سرمایه گذاری های مرتبط با فضا فراهم می کند. توسعه پیشرفته ترین امکانات تست و مراکز تحقیقاتی زیرساخت های لازم را برای نمونه سازی، آزمایش و مقیاس بندی فناوری های جدید فضایی فراهم می کند که بریتانیا را در خط مقدم اقتصاد فضایی جدید قرار می دهد.

ایجاد نیروی کار متخصص

علیرغم مزایای فراوان آن، این سوال باقی می ماند که چه مهارت های تخصصی برای کمک به توسعه یک اقتصاد واقعاً پایدار و دایره ای در فضای بیرونی مورد نیاز است. عملیات در فضا چالش‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند و صرفاً استفاده از زیرساخت‌های هوافضا و فناوری موجود، موفقیت در تعبیه شیوه‌های پایدار در فضا را تضمین نمی‌کند.

در 3S Northumbria Ltd، ما در حال کار با دانشگاهیان در دانشگاه دورهام  و دانشکده حقوق نورثومبریا  هستیم تا مهارت های کلیدی و نیروی کار مورد نیاز برای مشارکت و تعبیه یک رویکرد دایره ای برای کار در فضای بیرونی را شناسایی کنیم.

بدیهی است که نیاز به همکاری میان رشته ای قابل توجهی وجود دارد. با توجه به ماهیت چندوجهی اکتشاف فضا و الزامات استفاده از منابع پایدار، همکاری بین دانشمندان، مهندسان، سیاست گذاران و کسانی که مستقیماً در این صنعت دخیل هستند برای موفقیت بسیار مهم خواهد بود.

چنین نیروی کار متقابل رشته ای لزوماً شامل تخصص مهندسی در مهندسی هوافضا، مکانیک، برق و مواد خواهد بود. این برای توسعه زیرساخت‌های فضایی مانند سیستم‌های بازیافت برای استفاده مجدد از ماهواره‌های از کار افتاده و استخراج منابع ضروری است، جایی که استفاده مجدد از اجزای حاوی فلزات گرانبها امکان‌پذیر نیست.

نیاز به توسعه متخصصان رباتیک و اتوماسیون، همراه با برنامه نویسان و مهندسان نرم افزار است که می توانند سیستم های مستقل را برای خدمات، ساخت و نگهداری در مدار طراحی و اجرا کنند.

علاوه بر جنبه فنی، مهندسی و مدیریت داده‌های عملیات فضایی پایدار، طیف وسیعی از فرصت‌های جانبی و مرتبط می‌تواند پدیدار شود.متخصصان با دانش اصول طراحی پایدار ممکن است برای اطمینان از اینکه تجهیزات برای استفاده در فضای بیرونی با در نظر گرفتن طول عمر و بهره وری منابع طراحی شده اند ضروری باشند.

مدیریت زنجیره تامین برای هماهنگی لجستیک حمل و نقل مواد و تجهیزات به و از فضا و همچنین مدیریت موجودی و توزیع مواد خام مورد نیاز است.

این امر مستلزم ایجاد نیروی کار با روحیه نوآوری و خلاقیت و در عین حال با نظارت محیطی و بهره وری از منابع در قلب اقتصاد فضایی جدید است.

پیچیدگی محیط فضا، cou با افزایش حجم ترافیک فضایی، چالش هایی را در مورد میزان اطلاعات مورد نیاز در مورد موقعیت همه اجرام فضایی در مدار زمین ایجاد می کند.

3S Northumbria Ltd متعهد به توسعه و افزایش ارائه داده در فضا است و با همکاری Exo-Analytic Solutions، یک رهبر جهانی در آگاهی موقعیت فضایی و آگاهی دامنه فضایی در تمام مدارهای بیش از 8000 کیلومتری زمین، کار می کند.

با شلوغ شدن محیط مداری، تعداد اجسامی که نیاز به ردیابی دارند افزایش می یابد. Northumbria Ltd متعهد به توسعه نسل جدیدی از مهندسین اطلاعات مداری است که آگاهی موقعیتی فضایی را برای اپراتورها فراهم می کند و به الزامات نظارتی عملیات فضایی آشنا می شود.

ایجاد نیروی کار با این مهارت ها و تخصص های متنوع چالش جدیدی را به وجود می آورد. فعالیت در سیلوهای آکادمیک سنتی دیگر گزینه قابل قبولی نیست. کارآفرینان با طرز فکر جدید برای توسعه استراتژی هایی برای به حداقل رساندن زباله و آلودگی در محیط های فضایی و حرکت در چشم انداز پیچیده نظارتی مورد نیاز هستند. آن‌ها باید فرصت‌هایی را که اقتصاد فضایی ارائه می‌دهد و در عین حال از سیاست‌هایی حمایت می‌کند که از شیوه‌های پایدار حمایت می‌کند، بشناسند.

شمال شرق انگلستان برای توسعه چنین نیروی کار ماهری ایده آل است. میراث صنعتی، برتری دانشگاهی و اکوسیستم مشارکتی آن به طور ایده آل برای چالش های توسعه یک اقتصاد دایره ای در فضا طراحی شده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *