نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 تیر 1403 11:07 ب.ظ

ماکت دیجیتالی زمین برای کمک به اروپا برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی

ماکت دیجیتالی زمین برای کمک به اروپا برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی

حمایت شده توسط DestinE-20 ژوئن 2024

یک کپی دیجیتال جدید از زمین طراحی شده است تا ظرفیت اتحادیه اروپا برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را به سطح کاملاً جدیدی برساند.

اتحادیه اروپا به طور رسمی سیستم Destination Earth (DestinE) خود را راه اندازی کرده است و راه را برای ایجاد یک ماکت دیجیتالی از سیاره ما تا سال 2030 هموار می کند. هدف اصلی DestinE کمک به اروپا برای واکنش بهتر به بلایای طبیعی بزرگ، سازگاری با تغییرات آب و هوا و ارزیابی اثرات بالقوه اجتماعی-اقتصادی و سیاسی چنین رویدادهایی است.. به عنوان ابزاری قابل اجرا و بالاتر از همه، در دسترس همگان، فرصت های جدیدی را برای تحقیقات علمی نیز باز خواهد کرد.

مارگرت وستاگر، معاون اجرایی مرکز سوپرکامپیوتر LUMI در کجاانی، فنلاند اروپا متناسب با عصر دیجیتال در کمیسیون اروپا، در مراسم راه اندازی در 10 ژوئن 2024 گفت: “این ابزاری را در دستان جامعه گسترده ای، چه دانشمندان و چه غیر متخصصان قرار می دهد.” “این واقعاً ابزاری برای تعداد کمی نیست، بلکه برای بسیاری است.”

او افزود که راه اندازی DestinE “فرصتی فوق العاده برای دیدن آینده در حال ساخت” بود. «زمین مقصد با هر تمرین مدل سازی زمین دیگری متفاوت است. این ظرفیت ما برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی را به سطح کاملاً جدیدی خواهد رساند.»

ابتکار شاخص کمیسیون اروپا، DestinE توسط مرکز اروپایی پیش بینی های هوای متوسط ​​(ECMWF)، آژانس فضایی اروپا (ESA) و سازمان اروپایی بهره برداری از ماهواره های هواشناسی (EUMETSAT) تحت رهبری اجرا شده است. از DG CNECT و توسط یک مشارکت استراتژیک با شرکت مشترک EuroHPC پشتیبانی می شود. این در سال 2022 راه اندازی شد و پس از دو سال توسعه، اولین نسخه آن اکنون در حال اجرا است.

هدف Destination Earth از بدو پیدایش، حمایت از نیازهای سیاستگذاران بود. فیل ایوانز، مدیر کل EUMETSAT تأکید کرد: «سیستم به وضوح برای حمایت از توسعه سیاست وجود دارد. منابع داده و مجموعه داده‌های مختلف را گرد هم می‌آورد و این ظرفیت را دارد که همه این داده‌ها را به چیزی مفید تبدیل کند.»

یکی از مزایای کلیدی DestinE، امکان مدل‌سازی و پیش‌بینی آب و هوای بسیار دقیق‌تر و در نتیجه دقیق‌تر خواهد بود. فلورانس رابیر، مدیر کل ECMWF گفت: “تا به حال، ما کمی تصویر تار داشتیم و دامنه آن محدود بود.” اکنون ما یک دوربین بسیار قدرتمندتر با وضوح بسیار بالاتر داریم. DestinE می تواند در سطح جهانی نحوه وقوع رویدادهای شدید را در یک بازه زمانی چند روز آینده و چگونگی تکامل آب و هوا در دهه های آینده با وضوح فضایی تنها 5 کیلومتر شبیه سازی کند. همچنین می‌تواند روی رویدادهای شدیدی که در اروپا رخ می‌دهند با وضوح تنها چند صد متر زوم کند.

رابير خاطرنشان كرد: وجود چنين ابزاري در اقليم در حال تغيير كنوني اهميت فزاينده اي دارد. 2023 گرم ترین سال ثبت شده بود. ما در حال ورود به قلمروی ناشناخته هستیم و به ابزارهای جدیدی نیاز داریم. Destination Earth تغییر دهنده بازی است.”

این سیستم می‌تواند سناریوهای سفارشی و شبیه‌سازی‌های بسیار دقیق را اجرا کند و به کاربران امکان می‌دهد اثرات بالقوه تغییرات آب و هوا را بهتر ارزیابی کنند. این مورد توسط ذینفعان مختلفی که در مراسم راه اندازی سخنرانی می کردند، از جمله بارت ون دن هورک، رئیس مشترک گروه کاری دوم هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوا (IPCC)، که ابراز امیدواری IPCC برای استفاده از DestinE برای گزارش ، تاکید شد. «بحران آب و هوا بحرانی است که تصور می کنیم. ون دن هورک از طریق یک پیام ویدئویی گفت: تصویر واقعی از تغییر آب و هوا برای کمک به جامعه برای مقابله با این تأثیرات بسیار مهم است.

DestinE محصولی از استراتژی دیجیتال اتحادیه اروپا است که منجر به استقرار شرکت مشترک رایانه‌های با کارایی بالا در اروپا از جمله ابر رایانه LUMI در کجاانی شد. کیمو کوسکی، مدیر عامل مرکز علوم CSC-IT تاکید کرد: کل این ابتکار “نمایش واضحی از قدرت همکاری اروپایی” است. DestinE یک مدل دیجیتالی بسیار دقیق از زمین برای نظارت، شبیه‌سازی و پیش‌بینی تعامل بین پدیده‌های طبیعی و فعالیت‌های انسانی است. این امر مستلزم ترکیب حجم وسیعی از داده ها از منابع مختلف است که به نوبه خود به قدرت محاسباتی استثنایی نیاز دارد – که فقط مواردی مانند LUMI می توانند ارائه کنند.

با این حال، توان محاسباتی و مدل‌سازی سیستم زمین مبتنی بر فیزیک، تنها چیزهایی نیستند که به توسعه سریع DestinE دامن می‌زنند. همانطور که تقریباً همه سخنرانان در این رویداد ذکر کردند، Destination Earth از پیشرفت سریع هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی استفاده می کند.

کارل همیلتون، رئیس برنامه خدمات داده و اطلاعات آژانس محیط زیست اروپا، گفت: “این یک ابتکار شگفت انگیز است که با سرعت زیادی توسعه یافته است.” اجرای الگوریتم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در مقیاسی که قبلاً نمی‌توانستیم، برای آزمایش انطباق‌ها به روشی که قبلاً نمی‌توانستیم، یک تغییر بازی است. این بدان معناست که اتحادیه اروپا همچنان در چالش های زیست محیطی و آب و هوا پیشرو است.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *