نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 تیر 1403 7:40 ب.ظ

ترجیح کارشناسان بر سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیربجای انرژی هسته ای

ترجیح کارشناسان بر سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیربجای انرژی هسته ای

19 ژوئن 2024-توسط دانشگاه صنعتی سوئینبرن-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

در استرالیا رهبر اپوزیسیون پیتر داتون اعلام کرد که با وعده ساخت هفت نیروگاه هسته ای به انتخابات بعدی خواهد رفت. داتون قول داده است که این سایت‌ها بین سال‌های 2035 تا 2037 عملیاتی شوند و در ایستگاه‌های بازنشسته یا بازنشسته زغال سنگ ساخته شوند.

با این حال، استادیار مهدی سیدمحمودیان، کارشناس انرژی های تجدیدپذیر سوین برن، می گوید که اگرچه این طرح می تواند شایستگی داشته باشد، اما سیستم انرژی ما می تواند بدون اتکا به انرژی هسته ای در حال انتقال باشد.

استاد سید محمودیان گفت: “رویکرد پیتر داتون به طور بالقوه می تواند هزینه ها را کاهش دهد و با استفاده از زیرساخت های موجود، استقرار را تسریع کند. با این حال، پیشرفت در منابع انرژی تجدیدپذیر مانند خورشیدی، بادی و برق آبی، همراه با فناوری های ذخیره سازی انرژی، جایگزین های پایدار و کارآمدتری را ارائه می دهد.” .

نوآوری‌ها در ذخیره‌سازی باتری، سلول‌های سوختی هیدروژنی و سیستم‌های انرژی هیبریدی به طور قابل‌توجهی قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه بودن انرژی‌های تجدیدپذیر را افزایش می‌دهند.

انرژی هسته‌ای معمولاً دی‌اکسید کربن بسیار کمی منتشر می‌کند، و وعده داتون با هدف استرالیا برای دستیابی به انتشار خالص کربن صفر تا سال 2050 مرتبط است.

فن‌آوری‌های شبکه هوشمند، ریزشبکه‌های اجتماعی و سیستم‌های مدیریت پاسخ تقاضا، توزیع و مصرف انرژی را بهینه می‌کنند و یکپارچه‌سازی یکپارچه منابع تجدیدپذیر متناوب را تسهیل می‌کنند. این امر نیاز به نیروگاه‌های متمرکز و مقیاس بزرگ را کاهش می‌دهد و نگرانی‌های زیست‌محیطی و ایمنی مرتبط با انرژی هسته‌ای را برطرف می‌کند. مانند مدیریت زباله های رادیواکتیو و خرابی های فاجعه بار بالقوه.”

قیمت انرژی هسته‌ای ناشناخته است و داتون تأیید کرده است که قبل از فاش شدن هزینه‌ها، «مطالعات جامع سایت» مورد نیاز است.

استاد سید محمودیان می گوید انرژی های تجدیدپذیر پاسخی برای آینده انرژی ارزان تر و مطمئن تر است.

با سرمایه‌گذاری در تحقیق، نوآوری و زیرساخت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و فناوری‌های شبکه هوشمند، می‌توانیم بدون تکیه بر انرژی هسته‌ای به یک انتقال انرژی قابل اعتماد، پایدار و مقرون‌به‌صرفه دست یابیم و امنیت انرژی بلندمدت و پایداری زیست‌محیطی را تضمین کنیم.»

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *