نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 تیر 1403 11:11 ب.ظ

بیش از حد فکر کردن یک عامل ضد بهره وری است.

بیش از حد فکر کردن یک عامل ضد بهره وری است.

29 اکتبر 2021- دن پراک

من اغلب به دلیل جستجوی بیش از حد اطلاعات، استفاده از مدل ها و گیر افتادن در انتزاع مقصر بوده ام.

تایچی اوهنو، مولد سیستم تولید تویوتا، هفت نوع ضایعات را شناسایی کرد و افراد ناب اغلب یک عامل هشتم را اضافه می کنند: اتلاف منابع انسانی. من یک مورد نهم را پیشنهاد می کنم: اتلاف بیش از حد فکر کردن.

عقلانیت نقش برجسته ای در فرهنگ غربی ما دارد. ریشه‌های آن، که به سقراط و یونانیان بازمی‌گردد، در دوران رنسانس تجدید شد و توسط علم شکوفا شد. و در واقع، عقل هم در زندگی کاری و هم در زندگی شخصی ما لازم است. با این حال، آیا ممکن است چیز خوبی وجود داشته باشد؟

بیشتر ما با بالا بردن دستانمان در کلاس بزرگ شدیم و معلمانمان به خاطر بیشتر فکر کردن، نه کمتر، پاداش دریافت می‌کردیم. بعدها، بیشتر رهبران در شایستگی شرکت‌ها با الگوهایی از فرهنگ کسب‌وکار شکل گرفتند که از مدیران «درخشان» تجلیل می‌کرد – جک ولش در دهه 1990 یا ایلان ماسک امروز. در نتیجه، ما به اشتباه موفقیت آنها را به تنها اندیشیدن نسبت می دهیم. ما مشروط به تفکر بیش از حد هستیم – و در نتیجه، احساس خوبی دارد و تبدیل به یک عادت می شود.

من اغلب به دلیل تفکر بیش از حد، جستجوی اطلاعات بیش از حد، به کار بردن مدل ها و در نتیجه گیر افتادن در انتزاع مقصر بوده ام. برای مثال، یک بار در یک شرکت ماشین‌آلات نیازسنجی انجام دادم که از نرم‌افزارهای مختلف و سیستم‌های قدیمی در هر یک از نیم دوجین سایت در سراسر جهان استفاده می‌کرد. مدیر عامل از من خواست تا به رهبران سایتش کمک کنم تا یک استراتژی برای ارتقا و ادغام سیستم های مهندسی در سراسر جهان تهیه کنند. برای شناسایی مشکلات و فرصت ها، یک نظرسنجی ایجاد کردم و تیمی را برای مصاحبه با تعداد زیادی مهندس مستقر کردم. سپس، داده‌ها را در فهرست‌های خاص سایت از مسائل فنی و ایده‌هایی برای بهبود مرتب کردم. با این حال، زمانی که در نظر گرفتم یک بحث اجرایی را در شش لیست تسهیل کنم و یک جلسه دو روزه را با یک برنامه اقدام منحصر به فرد برای هر سایت به پایان برسانم، گیر کردم. برخی از سایت‌ها از نرم‌افزار و پایگاه‌های داده قدیمی استفاده می‌کردند که دیگران از آن استفاده نمی‌کردند، و هیچ معیاری برای تعیین کمیت و مقایسه اثربخشی هیچ یک از آنها وجود نداشت.

داده ها سیب های مجزا نبودند. سالاد میوه بود!

خوشبختانه من به یک راه مفید برای باز کردن قفل logjam ذهنی خود برخورد کردم. من از یکی از همسالانم خواستم که یک تخته صدا باشد، و او زیاد به آن فکر نکرد. او گفت: «فقط پیشاپیش به هر مدیر سایت داده‌های خودش را بدهید و به آن‌ها بگویید که برای استراتژی شرکتی رقابت کنند که به بهترین نحو به مهندسان او خدمت می‌کند. با کمی تسهیل و اولویت‌ها و محدودیت‌های نهایی مدیر عامل، همه چیز در آب خواهد آمد.» کارگاه موفقیت آمیز من مقصر ضایعات نهم بودم.

چه کسی در پاسخ به انتقاد رئیس، انتقاد کوچک یک دوست یا سرمایه گذاری بد در فکر کردن گیر نکرده است؟ گفت‌وگوی درونی «می‌توانست» همانی است که همه ما به خوبی می‌دانیم. در واقع، محقق جردن پاپنک، سرعت افکار افراد را در آزمایش‌هایی که مدت زمان هر یک را اندازه‌گیری می‌کرد، اندازه‌گیری کرد. او دریافت که آزمودنی‌هایش به طور متوسط ​​6200 فکر در روز دارند – یک فکر در هر 10 ثانیه یا بیشتر. وقتی اجازه می‌دهیم تفکر بیش از حد به یک عادت تبدیل شود، اغلب زهکش را به فاضلاب زباله‌های نهم می‌چرخانیم. برای کاهش بیش از حد فکر کردن چه کاری می توانید انجام دهید؟ اینجا نکاتی وجود دارد.

  • درک کنید که تفکر شما یک ابزار است و هرگز باور نکنید که “حقیقت” است.
  • درک کنید که ذهن شما دارای تعصبات ذاتی متعددی است.
  • به جای اینکه سعی کنید آنها را از راه دور درک کنید، بروید و موقعیت های واقعی مشکل را ببینید.
  • از یک همتای عملی و عملگرا به عنوان تابلوی صدا استفاده کنید.
  • وقتی خود را در یک حلقه فکری گم کردید، بپرسید: “مشکلی که می‌خواهم حل کنم چیست؟”
  • عجله نکنید مگر اینکه زندگی یا عضوی در خطر باشد.
  • افکار خود را به عنوان یک فرضیه صرف در نظر بگیرید و آنها را در یک آزمایش یا آزمایش خشک آزمایش کنید.
  • ذهن آگاهی را حالت پیش فرض خود قرار دهید.

یک تمرین ناب موثر، ذهن آگاهی را به حالت پیش‌فرض تبدیل می‌کند و در نتیجه تفکر اضافی را کاهش می‌دهد. سپس رهبران و مربیان ناب با لیزر بر شناسایی راه‌حل‌ها (یا اقدامات متقابل)، توسعه بهتر قابلیت‌های افراد، و کاتالیزور مؤثرتری برای اجرای سریع ناب تمرکز خواهند کرد.

دن پراک، رئیس Sensei Way LLC، یک مشاور تغییر استراتژیک با مدرک مهندسی، مدارک پیشرفته در روانشناسی، و 28 سال تجربه در مشاوره در زمینه اجرای ناب و تولید، و ابتکارات سازمانی است. از روزهایی که در Cummins Engine کار می‌کرد، او رهبران ناب را هم در تحولات جریان ارزش و هم در مهارت‌های مربیگری کاتای تویوتا مربیگری کرده است.

این مقاله ابتدا در The Lean Post، وبلاگ موسسه Lean Enterprise منتشر شد. با اجازه استفاده می شود.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *