نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 تیر 1403 10:56 ب.ظ

ابتدا عملیات خود را اصلاح کنید، سپس فناوری می تواند بدرخشد

ابتدا عملیات خود را اصلاح کنید، سپس فناوری می تواند بدرخشد

30 مه 2024-ریک ویلر

تولید در آینده چگونه می تواند باشد؟ خطوط تولید شبانه روز بدون حضور فیزیکی برای نظارت بر آنها کار می کنند. فرآیندها به قدری دقیق هستند که می‌توانید به معنای واقعی کلمه چراغ‌هایتان را خاموش کنید و همچنان با اطمینان 100 درصد اجرا کنید. سایت های کاملاً یکپارچه با داده های فرآیند زنده که به شما از تاخیر دو ثانیه ای در تولید اطلاع می دهد.ممکن است شبیه یک فیلم علمی تخیلی به نظر برسد، اما فکر کردن به کارخانه خود با این وضعیت آینده (حتی اگر هرگز به آنجا نرسید) ممکن است کلید موفقیت عملیاتی باشد.

بنابراین سازندگان چگونه به این دنیای جدید نزدیک می شوند؟ ما می توانیم به صنعت خودرو به عنوان یک داستان موفقیت نگاه کنیم. پروژه “کارخانه آینده” جنرال موتورز در دهه 1980 شیوه های جدید اتوماسیون (در آن زمان) را اعمال کرد و تنها 42 کارگر را استخدام کرد. در آن زمان، این کارخانه به عنوان یکی از پیشرفته ترین کارخانه  در جهان شناخته می شد. اگرچه اهداف عملیاتی “خاموش کردن چراغ” آنها هرگز به طور کامل محقق نشد، بسیاری از فناوری ها و فرآیندها به سایر کارخانه های تراریخته منتقل شدند، جایی که امروزه هنوز از آنها استفاده می شود.

پنجاه و هشت درصد از رهبران تولید می گویند که آنها یک ابتکار کارخانه مستقل در حال انجام دارند، اما بسیاری از آنها توانایی ساده برای ردیابی داده ها و حفظ کارکنان را ندارند. برخی می‌گویند که راه‌حل، فناوری است: پیاده‌سازی برنامه‌های پرهزینه هوش مصنوعی، حسگرها، واقعیت مجازی یا اتوماسیون جذاب به نظر می‌رسد.

اما فناوری به خودی خود راه حل نیست. شتاب دهنده است مهمترین بخش رسیدن به اهداف تحول دیجیتال چیست؟ ابتدا پایه های درست را در جای خود قرار می دهد. این به معنای درک علت اصلی شکست دارایی های شما است. شما فقط از طریق تعادلی بین افراد، فرآیندها، ابزارها و فناوری به آنجا خواهید رسید. این همان چیزی است که ما آن را عملیات هوشمند می نامیم و با درک آنچه سازمان شما نیاز به تغییر دارد و چرا می خواهید آن را تغییر دهید شروع می شود.

مقصد خود را بشناسید

ما می‌بینیم که مشتریان میلیون‌ها دلار برای نصب سیستم‌های IT و ابزار دقیق هزینه می‌کنند، بدون اینکه ابتدا مشخص کنند که چگونه و چرا به آن نیاز دارند یا از آن استفاده می‌کنند. اگر برنامه های شغلی و گردش کار اولیه نداشته باشید، ابتکارات فناوری احتمالاً شکست خواهند خورد.

اگر به نظر آشنا به نظر می رسد، وقت آن است که از خود بپرسید سازمان شما در تلاش است تا چه کاری انجام دهد. آیا می خواهید به حالت خودکار تری از عملکرد برسید؟ اگر چنین است، هدف شما ممکن است تعدیل اتکای خود به افراد و به کار انداختن دارایی هایتان به حداکثر ظرفیت خود باشد. مجموعه داده دارایی موجود شما چقدر قوی است؟ واقعاً چقدر باید در سفر دیجیتال خود پیش بروید؟ آیا این دارایی برای عملیات شما برای تضمین جمع آوری داده ها حیاتی است؟

ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌توان در طول این فرآیند استفاده کرد – منطقی‌سازی برنامه، قابلیت داده‌ها و ارزیابی ابزار دقیق، نقشه‌برداری از انتقال از یک نرم‌افزار به نرم‌افزار دیگر، به نام چند مورد – اما اجرای این ابزارها و اطمینان از دنبال کردن گردش‌های کاری به این صورت است یا بیشتر از خود ابزار مهم است.

به جرات می توان گفت که فناوری یک ملاحظات مهم در حرکت از یک عملیات واکنشی به یک عملیات فعال است – اما تعادل بین افراد، فرآیندها و فناوری شما برای موفقیت شما بسیار مهم است.

گرفتن دانش از مردم و ماشین ها

اگر کمبود نیروی کار چیزی را به ما نشان داده است، این اهمیت بهینه سازی فرآیندها و ایجاد مدیریت بهتر گردش کار است. همه ما داستانی از آن ناظر کارخانه داریم که دهه‌ها آنجا بوده است و می‌توانست بلبرینگ یا چرخ دنده‌ای را بشنود که با گوش بدون محافظ خراب می‌شد، سپس مکان دقیق را مشخص کرد. خوب، آن شخص بازنشسته شده است – و تخصص خود را با خود برده است.

فناوری می تواند به جذب این دانش و انتقال آن به نسل بعدی کارگران از طریق دستورالعمل های الکترونیکی کار و واقعیت افزوده کمک کند، در حالی که تعداد کارگران مورد نیاز برای ادامه عملیات را کاهش می دهد. از حسگرهای دیجیتال می توان برای نظارت بر سلامت دستگاه استفاده کرد، اطلاعات را به صورت بی سیم ارسال می کند، جایی که مشکل ثبت می شود و تعمیر و نگهداری مشخص می شود.

استفاده از این فناوری‌ها همچنین به این معنی است که کارگران شما این فرصت را دارند که مهارت‌های جدید را بیاموزند و مهارت‌های قدیمی خود را تقویت کنند، که احتمالاً منجر به مهارت مجدد یا ارتقای مهارت نیروی کار شما می‌شود. بنابراین، در حالی که فناوری ممکن است جایگزین برخی از کارمندان از دست رفته شما شود، ممکن است به شما کمک کند به کارمندانی که می خواهید نگه دارید نیز بچسبید.

ماشین‌های شما سر جای خود هستند، حالا چه؟

هنگامی که کار اساسی خود را انجام دادید، می‌دانید در چه مسیری هستید، اهداف خود را مشخص کرده‌اید و کارهایی را انجام می‌دهید که افراد خود را به کار بگیرید. اکنون برخی از فناوری‌ها را در اختیار دارید که به شما کمک می‌کند بهتر، سریع‌تر، ارزان‌تر و ایمن‌تر عمل کنید.

این می‌تواند زمان مناسبی برای شروع یک برنامه مدیریت دارایی مبتنی بر ریسک باشد تا به بهینه‌سازی دارایی‌های فیزیکی شما کمک کند – گامی حیاتی در ایجاد یک پایه قوی برای هر تحول دیجیتال.

در مراحل اولیه ارزیابی ریسک، جریان ارزش

Aps برای شناسایی ضایعات و درک بهتر اینکه چگونه قابلیت اطمینان دارایی بر جریان ارزش تأثیر می گذارد، توسعه یافته اند. داده ها نیز در این مرحله از ماشین آلات شما جمع آوری می شود. تجزیه و تحلیل تجهیزات می تواند به سازمان شما کمک کند تا اهمیت شکست در جریان کار و فرآیندهای تجاری را بهتر درک کند. این می تواند شامل تأثیرات زیست محیطی، ایمنی، تولید و کیفیت باشد تا چند مورد را فهرست کنیم.

ما اخیراً یک شرکت داروسازی جهانی را در سفر تحول دیجیتالشان راهنمایی و پشتیبانی کردیم. ابتدا تجهیزات و شرایط عملیاتی فرآیند آنها را تجزیه و تحلیل کردیم. پلتفرم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به عنوان راهی برای پیش بینی خرابی تجهیزات مورد استفاده قرار گرفتند. ما مجموعه ای جامع از بیش از 130 مورد نیاز کاربر نرم افزار/سیستم، مانند قابلیت مدل سازی AI/ML، رابط های تبادل داده های سیستم و مقیاس پذیری سیستم را توسعه دادیم.

این پروژه به مرحله بعدی منتقل شده است – استقرار پلت فرم جدید مدیریت عملکرد دارایی (APM) آنها در سایت تولید بیوتکنولوژی مشتری. ایجاد نقش های پشتیبانی مهندسی مورد نیاز و فرآیندهای تجاری به آنها کمک می کند تا به طور موثر از این فناوری در عملیات خود استفاده کنند.

تحول دیجیتال در حال انجام است

برای هر سازمانی، قابلیت اطمینان و شیوه های نگهداری بهتر تنها آغاز سفر به سمت عملیات هوشمند است. ثبات مالی و افزایش ابقای کارگران تعدادی از مزایا هستند. روی افراد خود سرمایه گذاری کنید و مهارت ها و دانش مناسب را برای موفقیت در اختیار آنها قرار دهید. همانطور که استیو جابز زمانی گفت: “افراد با اشتیاق می توانند جهان را تغییر دهند.”

هیچ خط پایانی در مورد تحول دیجیتال وجود ندارد. این یک فرآیند مداوم است که مستلزم نوآوری، بهبود و سازگاری مداوم است. البته فناوری نقش کلیدی ایفا می کند – اما زمانی که تعهد به ایجاد پایه های صحیح در ابتدا وجود دارد، ممکن است عملیات «خاموش کردن چراغ» چندان هدف دوردستی به نظر نرسد.

درباره نویسنده

ریک ویلر | معاون خدمات حرفه ای، مهندسی چرخه زندگی

ریک ویلر دارای تجربه گسترده ای در صنایع دارویی، شیمیایی و هسته ای است. یک عامل تغییر ثابت شده با تخصص در تعمیر و نگهداری، مهندسی، ساخت و ساز و تولید، ریک در رهبری ابتکارات بهبود که منجر به بهبود فرآیند قابل توجه و صرفه جویی قابل توجهی در هزینه شده است، بسیار موفق بوده است. Rick مسئول توسعه کارکنان LCE و اطمینان از کیفیت خدمات ارائه شده توسط تیم LCE است. او با تیم رهبری گروه مشاوره قابلیت اطمینان در توسعه قابلیت‌ها و خدمات صنعت 4.0 LCE که رهبری فکری LCE را در مدیریت دارایی بر اساس مجموعه دانش ISO 55000 اعمال می‌کند، همکاری نزدیک دارد.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *