نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 تیر 1403 3:10 ب.ظ

کتابخانه‌های اشیاء به شما امکان می‌دهند همه چیز را قرض بگیرید

کتابخانه‌های اشیاء به شما امکان می‌دهند همه چیز را قرض بگیرید

اندی کوربلی -27 مه 2024

آیا کودک دو ساله شما برای تعطیلات اسکی به یک کت زمستانی نیاز دارد که زمستان آینده استفاده کند؟ اگر یک پدیده کیهانی در حال وقوع باشد که بخواهید ببینید اما علاقه ای به داشتن تلسکوپ ندارید، چه؟ آیا تا به حال به عکاسی فکر کرده اید اما فکر می کنید سرمایه گذاری 1000 دلاری برای دوربین خطرناک است؟

یک پدیده خرده‌فروشی جدید، مصرف‌کنندگان نگران را مورد خطاب قرار می‌دهد که به دنبال فرار از هزینه‌های تولید زباله با توسعه مفهومی به نام کتابخانه چیزها (LoT) هستند که در آن مردم می‌توانند بیایند و تقریباً هر چیزی را اجاره کنند، از لباس‌های کودک گرفته تا سرخ‌کن‌ها.

بیش از 2000 LoT در جهان انگلیسی زبان و اروپای مرکزی وجود دارد و برخی از آنها از سال 1976 در حال فعالیت هستند. اگرچه نیمی از آنها فقط در پنج سال گذشته ظهور کرده اند.

زباله های الکترونیکی، یا دور انداختن اقلام الکترونیکی بدون تعمیر آنها، به چالشی واقعی برای دفن زباله ها و شرکت های بازیافت در سراسر جهان تبدیل شده است، همانطور که “مد سریع” – دنیای لباس های ارزان قیمت،  و مواد یک بار مصرف و منسوجاتی که در محل های دفن زباله انباشته شده اند.

اگر متوجه شدید که از این نوع فرهنگ دور ریختن ناامید شده‌اید، شاید وقت آن رسیده است که بررسی کنید که آیا LoT در نزدیکی شما وجود دارد یا خیر.

هر LoT مقررات و سیستم های متفاوتی خواهد داشت، اما اساساً این مفهوم با راه اندازی یک حساب کاربری و پرداخت هزینه اجاره برای هر روز یا ماهی که در آن یکی از موارد آنها را بررسی می کنید، کار می کند. هزینه ممکن است بر اساس فصل (ممکن است اجاره تجهیزات باغبانی در تابستان هزینه بیشتری داشته باشد) یا در دسترس بودن متفاوت باشد.

ربکا تروالیان، یکی از بنیانگذاران یک LoT در لندن، به گاردین گفت: «در تابستان شاهد استفاده از اقلام باغی بسیار بیشتری هستیم: ماشین‌های چمن‌زنی، چادرهای مخصوص ماجراجویی، بستنی‌سازها و آلاچیق‌ها برای کباب‌پزی».

ما واقعاً می‌خواهیم اجاره را به جریان اصلی تبدیل کنیم، آن را مقرون به صرفه‌تر، راحت‌تر و از نظر اجتماعی سودمندتر از خرید چیزی از آمازون کنیم.»

فهرستی از کلاس‌های محصولی که به نظر می‌رسد خود را به این نوع مدل‌های اجاره می‌دهند، به‌طور قابل توجهی گسترده است، و در هر مورد، می‌توان خرید یک کالا را فقط برای استفاده دو یا سه بار قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا مشکل فروش آن را به جان خرید، تصور کرد.

Gene Homicki، یکی از بنیانگذاران LoT organizer myTurn، در مصاحبه اخیر پادکست گفت: “ما مواردی داریم که بیش از 300 بار توسط بیش از 200 نفر مختلف استفاده شده است.” «برخی از نمونه‌های «استفاده مجدد رادیکال» از Libraries of Things در پلتفرم ما شامل یک اره رومیزی DeWalt است که 321 بار به 211 نفر مختلف قرض داده شده است… و چادرها و پدهای خواب کمپینگ که در سال گذشته بیش از 250 روز از آن استفاده کرده‌اند.» .

تجهیزات کمپینگ، کالاهای ورزشی، فست مد و لوازم جانبی، لباس کودک، لوازم کودک، تجهیزات باغبانی، لوازم ساحلی، ابزار، ماشین آلات، انواع اسباب بازی ها، لوازم الکترونیکی خانگی، وسایل آشپزی تخصصی، مبلمان اضافی برای پذیرایی از بازدیدکنندگان، لوازم حیوانات خانگی، لوازم کلاس درس ، لوازم سرگرمی، آلات موسیقی، تجهیزات تناسب اندام، اپتیک، و احتمالاً موارد دیگر را می توان با اعتراف به اینکه مطمئن نیستیم بیش از چند بار از محصول استفاده خواهیم کرد یا نه، همه را از محل دفن زباله دور نگه داشت. مقدار زیادی آن را اجاره کنید.

اکثر LoTها همچنین به اجاره‌کنندگان اجازه می‌دهند تا محصولاتی را که چک کرده‌اند، به‌طور کامل بخرند، و این خدمات را برای بزرگسالانی که به دنبال سرگرمی جدید هستند، یا کودکی که می‌خواهد وارد یک ورزش شود، ایده‌آل می‌کند (همه ما می‌دانیم که کودکان چقدر می‌توانند بی‌ثبات باشند. ).

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *