نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 مهر 1403 2:16 ق.ظ

خودروهای خودران تا سال 2026 در جاده‌های بریتانیا قرار خواهند گرفت

خودروهای خودران تا سال 2026 در جاده‌های بریتانیا قرار خواهند گرفت

21 مه 2024-ماشین های خودران-© shutterstock/Scharfsinn

پس از تصویب قانون وسایل نقلیه خودکار (AV)، وسایل نقلیه خودران ممکن است از سال 2026 در جاده های بریتانیا تردد کنند.قانون AV که پس از اعلام آن در طول سخنرانی پادشاه به قانون تبدیل شد، توسعه فناوری پیشرفته را برای مشاهده اجرای خودروهای خودران در بریتانیا امکان پذیر می کند.

قانون جدید وسایل نقلیه خودران را ملزم می کند تا به سطح ایمنی قابل مقایسه با رانندگان انسانی دقیق و شایسته دست یابند.این قانون همچنین تضمین می‌کند که وسایل نقلیه قبل از ورود به جاده‌های بریتانیا، چک‌های ایمنی سخت‌گیرانه را پشت سر بگذارند.

آزمایش‌ها نشان داده‌اند که وسایل نقلیه خودران می‌توانند زندگی میلیون‌ها شهروند بریتانیایی را بهبود بخشند، تحرک و دسترسی به خدمات را بهبود بخشند.این قانون همچنین ممکن است به جلوگیری از مرگ و میر و صدمات بعدی ناشی از رانندگی در حالت مستی، سرعت غیرمجاز، خستگی و بی توجهی کمک کند.

مارک هارپر، وزیر حمل و نقل بریتانیا اظهار داشت: «بریتانیا در آستانه یک انقلاب خودرویی ایستاده است و این قانون جدید نقطه عطفی برای صنعت خودران ما است که این پتانسیل را دارد که روش سفر ما را برای همیشه تغییر دهد.

اگرچه این توانایی مردم برای انتخاب رانندگی را از بین نمی‌برد، اما قانون مهم ما به این معنی است که وسایل نقلیه خودران می‌توانند در اسرع وقت در سال 2026 در جاده‌های بریتانیا راه‌اندازی شوند تا امنیت و اقتصاد ما تقویت شود.»

در حال حاضر، در بریتانیا، 88 درصد از تصادفات جاده ای ناشی از خطای انسانی است. انتظار می رود خودروهای خودران این خطاها را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.برای اطمینان از ایمنی خودروهای خودران در جاده های بریتانیا، یک عملکرد مستقل بررسی حادثه از سیستم تأیید خودرو پشتیبانی می کند.این امر فرهنگ یادگیری و بهبود مستمر مشابه استانداردهای صنعت هوانوردی را تقویت خواهد کرد.شرکت ها تعهدات مستمری برای حفظ ایمنی خودرو و انطباق با قوانین بریتانیا خواهند داشت.

مایک هاوز، مدیر اجرایی انجمن سازندگان و بازرگانان موتور (SMMT) افزود: «این لحظه نقطه عطفی برای نوآوری خودرو بریتانیا و ایمنی جاده در بریتانیا است.

خودروهای خودران جامعه ما را متحول خواهند کرد و این قانون جدید به تبدیل جاه طلبی به واقعیت کمک می کند و بریتانیا را در کنار تعداد انگشت شماری از بازارهای جهانی دیگر قرار می دهد که در حال حاضر چارچوب های نظارتی خود را دارند.

این صنعت به همکاری نزدیک خود با دولت و سایر ذینفعان ادامه خواهد داد تا قوانین ثانویه لازم را ایجاد کند که امکان عرضه تجاری ایمن و مسئولانه وسایل نقلیه خودران و مزایای اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی را که آنها برای بریتانیا خواهند داشت، فراهم می کند.

این قانون یک چارچوب قانونی جامع را ایجاد می کند که مسئولیت وسایل نقلیه خودران را تعریف می کند.

این اطمینان را ایجاد می کند که رانندگان مسئول اقدامات وسیله نقلیه در حالت خودران نیستند. در عوض، مسئولیت بر عهده شرکت هایی مانند ارائه دهندگان بیمه، توسعه دهندگان نرم افزار و تولیدکنندگان خودرو است.

بخش خودروهای خودمختار بریتانیا بین سال‌های 2018 تا 2022، 475 میلیون پوند سرمایه‌گذاری مستقیم ایجاد کرده و بیش از 1500 شغل ایجاد کرده است.

پس از تصویب قانون AV، تخمین زده می شود که وسایل نقلیه خودران می توانند حدود 42 میلیارد پوند برای اقتصاد بریتانیا باز کنند و تا سال 2035 38000 شغل ماهر ایجاد کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *