نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 تیر 1403 2:56 ب.ظ

استرالیا و چین برای پیشبرد سوخت های هوایی پایدار با یکدیگر همکاری می کنند

استرالیا و چین برای پیشبرد سوخت های هوایی پایدار با یکدیگر همکاری می کنند

23 مه 2024-سوخت های پایدار هوانوردی-اعتبار: Getty Images

وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا (DFAT) اعلام کرده است که این کشور با چین برای نوآوری سوخت های هوایی پایدار شریک خواهد شد.

طی دو سال آینده، این همکاری شاهد همکاری کارشناسان دانشگاه استرالیای جنوبی (UniSA) با همتایان چینی خود برای توسعه صنایع سوخت زیستی هوانوردی پایدار در هر دو کشور خواهد بود.

این پروژه که 230000 دلار کمک مالی بنیاد ملی برای روابط استرالیا و چین دریافت کرده است، توسط پروفسور هوانوردی UniSA Shane Zhang رهبری خواهد شد.

این پروژه استفاده از مواد اولیه زیستی را برای جایگزینی سوخت‌های معمولی جت نفت سفید با سوخت تجدیدپذیر بررسی خواهد کرد.

پروفسور ژانگ اهمیت این پروژه را توضیح داد: «سوخت‌های هوانوردی پایدار می‌توانند به طور بالقوه انتشار کربن را تا ۸۰ درصد کاهش دهند و اگر می‌خواهیم انتشار گازهای گلخانه‌ای در استرالیا ۲۰۵۰ به صفر برسیم، ضروری است.

پتانسیل زیادی برای تولید سوخت های هوانوردی پایدار در استرالیا و چین وجود دارد، زیرا هر دو کشور مقادیر زیادی مواد اولیه زیستی دارند و بازار استفاده نشده است.

صنعت هوانوردی 3 درصد از انتشار جهانی گازهای گلخانه ای را در سراسر جهان به خود اختصاص می دهد، که با افزایش پروازها و کاهش کربن سایر بخش ها تا سال 2050 می تواند 22 درصد افزایش یابد.برای مبارزه با این موضوع، کشورها اهداف بلندپروازانه ای را برای پایدارتر کردن بخش تعیین کرده اند.سوخت‌های سبز، اگرچه هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند، اما با افزایش تولید اتحادیه اروپا، بریتانیا، سنگاپور و ایالات متحده برای کربن‌زدایی هوانوردی کلیدی خواهند بود.

اتحادیه اروپا موظف کرده است که تا سال 2025، 2 درصد از تمام پروازهای خروجی اروپا از سوخت های هوایی پایدار و تا سال 2050 تا 70 درصد استفاده کنند.

بریتانیا موظف است که تا سال 2030، حداقل 10 درصد از خطوط هوایی این کشور باید از سوخت سبز استفاده کنند و تا سال 2024 به 22 درصد افزایش یابد.

در سنگاپور، دولت یک درصد سوخت پایدار را برای همه خطوط هوایی خروجی از سال 2026 تعیین کرده است که تا سال 2030 به 3 تا 5 درصد افزایش خواهد یافت.

استرالیا هدف خود را کاهش انتشار CO2 در هر پرواز تا سال 2030 به طور متوسط ​​10 درصد تعیین کرده است.

با وجود این هدف، این کشور در حال حاضر سوخت پایدار برای حمل و نقل هوایی تولید نمی کند، که هدف همکاری جدید با چین حل آن است.

استرالیا اخیراً 1.7 میلیارد دلار بودجه فدرال برای سوخت های تجدیدپذیر پیشرفته برای هوانوردی در طول دهه آینده اختصاص داده است.این حمایت مالی قابل توجه به دنبال تأسیس شورای جت صفر استرالیا در سال 2023 است که با حمایت 30 میلیون دلاری برای تحویل خالص هوانوردی صفر است.

Jet Zero Australia با شرکت بیوتکنولوژی ایالات متحده LanzaJet برای ساختن یک مرکز سوخت پایدار هوانوردی جدید در شمال کوئینزلند شریک است، در حالی که Wagner Sustainable Fuels و Boeing Australia در سایتی در Toowoomba همکاری می کنند.

دولت NSW تا 100 میلیون دلار برای شروع تولید محلی متعهد شده است.علاوه بر این، دولت آلبانی 18.5 میلیون دلار را در طول چهار سال برای توسعه یک طرح صدور گواهینامه برای سوخت های هوایی پایدار و گازوئیل تجدید پذیر اختصاص داده است.1.5 میلیون دلار دیگر برای تجزیه و تحلیل دو ساله هزینه ها و مزایای معرفی دستورات بودجه تامین می کند.

پروژه جدید مشترک بین UniSA و شرکای چینی آنها، سوخت مایع جت جایگزین را از منابع یا مواد اولیه مختلف، مانند روغن‌های زباله و چربی‌ها، پسماندهای چوبی، جلبک‌ها و زباله‌های شهری، نوآوری می‌کند.

این سوخت باید با 50 درصد سوخت معمولی مخلوط شود تا از تغییرات موتور و هواپیما جلوگیری شود و با مقررات بین المللی مطابقت داشته باشد.

این مشارکت همچنین میزبان هشت رویداد در استرالیا و چین طی دو سال آینده خواهد بود تا صنعت، کشاورزان و سهامداران را جمع آوری کند تا برنامه ریزی کنند که چگونه سوخت های پایدار را می توان تجاری کرد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *