نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 تیر 1403 3:04 ب.ظ

چرخ های سبز: مطالعه جدید مسیر رانندگی سازگار با محیط زیست را ترسیم می کند

چرخ های سبز: مطالعه جدید مسیر رانندگی سازگار با محیط زیست را ترسیم می کند

28 مه 2024 – توسط TransSpread-مقایسه چگالی انرژی باتری های مختلف برای کاربردهای خودرو اعتبار: نوآوری خودرو

با تشدید تغییرات آب و هوایی، بخش حمل و نقل برای به حداقل رساندن ردپای کربن خود تحت فشار قابل توجهی قرار دارد. محوری در این تحول، وسایل نقلیه انرژی جدید، از جمله وسایل نقلیه الکتریکی باتری، پلاگین هیبریدی، و وسایل نقلیه سلول سوختی هستند. با این حال، سفر به سوی پذیرش گسترده این فناوری‌ها مملو از موانع فنی، اقتصادی و سیاستی است.

در مجله Automotive Innovation، محققان دانشگاه علم و فناوری پکن مطالعه‌ای را ارائه کردند که استراتژی‌های توسعه و مدل‌های سازمانی را برای هدایت بخش حمل‌ونقل جاده‌ای جهانی به سمت بی‌طرف کربن ترسیم می‌کند. این مطالعه که در 15 آوریل 2024 منتشر شد، چارچوبی را معرفی می‌کند که برای تعمیق درک و افزایش تأثیر وسایل نقلیه انرژی جدید (NEVs) در مهار انتشار کربن جهانی طراحی شده است.

این تحقیق استراتژی های ملی مورد استفاده چین، اتحادیه اروپا، ایالات متحده و ژاپن را به دقت ارزیابی می کند و تنوع و پیچیدگی های انتقال به NEV ها را برجسته می کند. در حالی که همه مناطق متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حمل و نقل هستند، رویکردهای آنها به طور قابل توجهی متفاوت است.

چین مشوق های بازار در مقیاس بزرگ و توسعه زیرساختی را در اولویت قرار می دهد. اتحادیه اروپا گسترش NEV را با سیاست های زیست محیطی گسترده تر ترکیب می کند. ایالات متحده بر تقویت نوآوری های تکنولوژیکی و مشارکت بخش خصوصی تمرکز می کند. و ژاپن به شدت در فناوری سوخت هیدروژن سرمایه گذاری می کند.

این مطالعه بر نیاز به چارچوب‌های سیاست سفارشی که شرایط اقتصادی منطقه‌ای، قابلیت‌های فن‌آوری و عوامل اجتماعی را در نظر می‌گیرد، تأکید می‌کند. این سازمان از یک استراتژی متعادل حمایت می کند که هم عرضه را از طریق نوآوری ها و مشوق های تولید و هم تقاضا را از طریق یارانه های مصرف کننده و ابتکارات آگاهی عمومی افزایش می دهد تا بازار NEV را به طور مؤثر تحریک کند و سیستم های حمل و نقل پایدار را در سطح جهانی ایجاد کند.

دکتر زو هائو، نویسنده اصلی این مطالعه، اظهار می دارد: “این تحقیق نه تنها مسیرهای مناسب برای بی طرفی کربن را ترسیم می کند، بلکه بر نقش حیاتی سیاست های دولت و همکاری بین المللی در تقویت پذیرش NEV تاکید می کند. برای ذینفعان در سراسر جهان بسیار مهم است که تلاش ها و تلاش های خود را هماهنگ کنند و با هم نوآوری کنید.”

این تحقیق طرحی را برای سیاست گذاران، رهبران صنعت و محققان ارائه می دهد تا پویایی بازار NEV و تأثیر آن بر انتشار کربن را درک کنند. با اجرای استراتژی های مشخص شده، کشورها می توانند تغییر خود را به سمت یک سیستم حمل و نقل پایدار تسریع کنند و به طور قابل توجهی به اهداف آب و هوایی جهانی کمک کنند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *