نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 مهر 1403 2:17 ق.ظ

دانشمندان به لطف یک فرآیند جدید و پیشگامانه، ریز الماس را در 15 دقیقه رشد دادند.

دانشمندان به لطف یک فرآیند جدید و پیشگامانه، ریز الماس را در 15 دقیقه رشد دادند.

توسط اندی کوربلی -23 مه 2024-الماس‌های ساخته شده با تکنیک جدید عمدتاً خالص هستند – اما آنقدر ریز هستند که روی انگشت شما قرار نمی‌گیرند. (مؤسسه اعتباری تصویر برای علوم پایه)

در کره جنوبی، شیمیدانان اخیرا راهی برای رشد ریز الماس مصنوعی در عرض چند دقیقه و نه چند روز ابداع کرده اند.علاوه بر این، این تکنیک به دماهای بالا یا فشار شدید نیاز ندارد و “از ابتدا” با پتانسیل ایجاد انقلابی در صنعت الماس با ارائه میکرو الماس های نامحدود برای استفاده های پرداخت و برش ساخته شده است.

سنگ های قیمتی معمولاً توسط گرمای شدید، فشار شدید، کاتالیزورهای طبیعی یا ترکیبی از این سه تشکیل می شوند. الماس ها برای تولید مصنوعی به مقدار زیادی از دو الماس اول نیاز دارند، اما رادنی روف، شیمیدان فیزیک در موسسه علوم پایه در کره جنوبی، این نیاز را برطرف کرده است.

روف و همکارانش به جای فشار و دمای 2700 درجه فارنهایت (1500 درجه سانتیگراد)، به گرافن، سیلیکون، گالیم، آهن و نیکل نیاز داشتند  و بس.

روف از طریق ایمیل به لایو ساینس گفت: «بیش از یک دهه است که در مورد راه‌های جدیدی برای رشد الماس فکر می‌کنم، زیرا فکر می‌کردم ممکن است بتوان به روش‌های غیرمنتظره (از نظر تفکر «معمولی») به این هدف دست یافت.

روف با گالیوم شروع شد، که در مقاله قبلی نامرتبط نشان داده شده بود که تشکیل گرافن را کاتالیز می کند. گرافن کربن خالص است، درست مانند الماس، اما ساختار شیمیایی آن مستقیم و مسطح است تا تشکیل چهار وجهی دومی.

در آن مرحله، آزمایش با گران‌ترین جزء خود – یک محفظه خانگی طراحی شده توسط وون کیونگ سونگ – که می‌توانست مخلوط گالیم-نیکل-آهن را در یک بوته گرافن قرار دهد و در برابر ورود گاز متان داغ مقاومت کند، برخورد کرد. هنگامی که همه این عناصر با هم جمع شدند – با مقداری سیلیکون – الماس در 15 دقیقه در فشار سطح دریا در داخل محفظه تشکیل شد.

جزئیات شیمیایی چگونگی موفقیت این آزمایش هنوز مبهم است و حداقل چند سال دیگر طول خواهد کشید تا دانشمندان یا سایرینی که با روش‌های مشابه کار می‌کنند مطمئناً بدانند که آیا فرآیند روف می‌تواند الماس برای جواهرات تولید کند یا خیر، زیرا الماس‌هایی که در مطالعه آنها توضیح داده شد. هزاران بار کوچک‌تر از الماس‌های آزمایشگاهی بود که برای جواهرات استفاده می‌شد.

با این حال، «فیلم» ریزالماس‌ها به خوبی می‌تواند جای الماس‌های بزرگ‌تر را برای خرد شدن به پودر بگیرد. از آنجایی که الماس سخت ترین ماده شناخته شده است، پودر الماس ابزاری است که توسط آن الماس ها صیقل داده می شود، و الماس های 15 دقیقه ای Ruoff (که حق چاپ در دسترس است) ممکن است هزاران دلار در هزینه غبار الماس برای جواهرسازان صرفه جویی کند.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *