نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 تیر 1403 3:13 ب.ظ

تویوتا با وجود فشار جهانی برای خودروهای برقی ، موتوری با سوخت سبزارایه می دهد

تویوتا با وجود فشار جهانی برای خودروهای برقی ، موتوری با سوخت سبزارایه می دهد

28 مه 2024 – توسط یوری کاگیاما

کوجی ساتو، مدیر اجرایی شرکت تویوتا موتور، طی یک کنفرانس خبری در توکیو، سه‌شنبه، 28 می 2024، صحبت می‌کند: «موتوری که دوباره متولد شد». به این ترتیب بود که خودروساز ژاپنی تویوتا طرح هایی را برای یک موتور کامپکت ناب جدید معرفی کرد که چرخشی آینده نگرانه بر موتور احتراق داخلی سنتی ایجاد می کند. اعتبار: Kyodo News از طریق AP

“موتوری که دوباره متولد شد.” اینگونه بود که خودروساز ژاپنی تویوتا طرح هایی را برای ایجاد یک چرخش آینده نگرانه در موتور احتراق داخلی سنتی معرفی کرد.

در طی یک سخنرانی سه ساعته در تالار توکیو، غول خودروسازی اعلام کرد که موتورهای کم حجمی را ارائه می‌کند که با سوخت‌های به اصطلاح سبز مانند هیدروژن و بیواتانول نیز کار می‌کنند، یا با موتورهای الکتریکی بدون آلایندگی در هیبریدی جفت می‌شوند.

این درحالی است که بسیاری از رقبا در صنعت خودروسازی برای خودروهای تمام برقی فشار می آورند. چین تلاش خود را برای خودروهای برقی باتری دار افزایش می دهد و BYD خودش تهدید می کند که در این فشار از تسلا پیشی خواهد گرفت.

مدیرعامل تویوتا، کوجی ساتو، گفت: «موتور برای دوران الکتریکی سازی بهینه شده است» با این امید که بتواند جهان را به سمت «خنثی بودن کربن» سوق دهد.

تویوتا قبلاً یک خودروی هیبریدی معروف به نام پریوس با موتور گازسوز و موتور الکتریکی دارد. بین این دو سوئیچ می‌کند تا درایو تمیزتری ارائه کند.به گفته تویوتا، در هیبریدی‌های آینده، موتور الکتریکی قرار است به نیروی محرکه اصلی تبدیل شود و موتور جدید به گونه‌ای طراحی می‌شود که نقش کمتری داشته باشد و به آن کمک کند.

متحدان داخلی سوبارو و مزدا موتور، که هر دو موتورهای زیست محیطی طراحی شده برای مطابقت با استانداردهای آلایندگی سختگیرانه آینده را آماده می کنند، به ارائه تویوتا پیوستند که به عنوان یک “کارگاه چند مسیره” نامگذاری شد.

ساتو گفت: “هر شرکتی می خواهد برنده شود، اما اگر با هم کار کنیم می توانیم سریعتر باشیم.”

اما جزئیات مربوط به زمان عرضه این موتورها به بازار فاش نشد.مزدا گفت که موتور دوار ارزشمند آن، که بیش از 50 سال پیش معرفی شد، برای وسایل نقلیه الکتریکی سازگار شده است.در همین حال، سوبارو موتور کوچکتر مخالف افقی خود را به نمایش گذاشت. در حالی که مدیر ارشد فناوری تتسورو فوجینوکی تایید کرد که این شرکت بر روی یک خودروی برقی عالی “شبیه سوبارو” کار می کند، او گفت که شرکت قصد ندارد موتور را به طور کامل کنار بگذارد.

تویوتا نیز روی BEV های شیک کار می کند.

مدیران اجرایی گفتند که شرایط عرضه انرژی در سطح جهانی متفاوت است و افزودند که محصولات باید نیازهای مختلف مشتریان را برآورده کنند و سرمایه گذاری های مورد نیاز برای تولید انبوه BEVS بسیار زیاد است.

مقامات تویوتا همچنین بارها خاطرنشان کردند که امروزه 5.5 میلیون شغل در زنجیره تامین کلی تولید خودرو در ژاپن در خطر است، بنابراین تغییر ناگهانی به سمت خودروهای برقی از نظر اقتصادی ممکن نیست و از نظر اجتماعی مسئولیت‌پذیر نیست.

تاکاهیرو فوجیموتو، استاد بازرگانی در دانشگاه واسدا، معتقد است وسایل نقلیه الکتریکی راه حلی کلیدی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هستند. اما آنها هنوز نقاط ضعفی دارند، مانند مقادیر زیادی از انتشار گازهای گلخانه ای تولید شده در هنگام ساخت باتری های لیتیوم یون، یک جزء اصلی.

فوجیموتو گفت، برای مثال، در ژاپن، مسافران از قطار استفاده می کنند، بنابراین ممکن است انتخاب زیست محیطی بهتری برای حمل و نقل باشد.

او گفت: “حداقل، من معتقدم که گسترش و نوآوری در BEV ها قطعا مورد نیاز است. اما این استدلال منطقی با این نیست که بگوییم تمام چیزی که ما نیاز داریم BEVs هستند.”

فوجیموتو گفت ابهامات، تحقیقات و توسعه و همچنین شرایط اجتماعی، سیاسی و بازار را در بر می گیرد.

او گفت: “بی طرفی کربنی که جهان آرزوی آن را دارد به احتمال زیاد برای دهه های آینده قابل دستیابی نیست. این یک مسابقه ماراتن طولانی خواهد بود.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *