نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 تیر 1403 3:00 ب.ظ

چین 47 میلیارد دلار در بزرگترین صندوق تراشه‌های تاریخ سرمایه‌گذاری می‌کند

چین 47 میلیارد دلار در بزرگترین صندوق تراشه‌های تاریخ سرمایه‌گذاری می‌کند

27 مه 2024 -اعتبار: CC0 دامنه عمومی

پایگاه داده تجاری نشان داد که چین بیش از 47 میلیارد دلار به بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تراشه های این کشور واریز کرده است، زیرا پکن به دنبال خودکفایی در بخش مهم تولید نیمه هادی است.

نیمه هادی ها بخش جدایی ناپذیر اقتصاد مدرن هستند که در همه چیز از لوازم آشپزخانه و تلفن های همراه گرفته تا ماشین ها و سلاح ها استفاده می شود.

صنعت چیپس به طور فزاینده ای درگیر آتش متقابل می شود، زیرا ایالات متحده و چین برای برتری تکنولوژیکی رقابت می کنند و روابط بین دو اقتصاد بزرگ جهان در سال های اخیر بدتر شده است.

با توجه به اینکه واشنگتن به دنبال قطع ارتباط شرکت‌های چینی از زنجیره‌های تامینی است که به آن‌ها دسترسی به فناوری پیشرفته ایالات متحده را می‌دهد، پکن میلیاردها دلار را برای تولیدکنندگان تراشه‌های داخلی در حال توسعه هزینه کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ارائه دهنده داده های تجاری Tianyancha، وزارت دارایی چین و همچنین مجموعه ای از بانک های دولتی و سایر مشاغل 344 میلیارد یوان (47.48 میلیارد دلار) در مرحله سوم صندوق سرمایه گذاری ملی صنعت مدار مجتمع سرمایه گذاری کرده اند.

فاز سوم صندوق، ، بزرگتر از مجموع دو تکرار قبلی است.

بلومبرگ سال گذشته گزارش داد که فاز قبلی برای سرمایه گذاری 12.9 میلیارد یوان در شرکت فناوری های حافظه یانگ تسه، تولید کننده نیمه هادی برنامه ریزی کرده بود.

به گفته Tianyancha، وزارت دارایی چین بزرگترین سهامدار آخرین مرحله صندوق است و شرکت های دولتی از شانگهای، پکن و مرکز فناوری جنوبی شنژن نیز سرمایه گذاری می کنند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *