نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 تیر 1403 10:50 ب.ظ

ایلان ماسک سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink را در اندونزی راه اندازی کرد

ایلان ماسک سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink را در اندونزی راه اندازی کرد

19 مه 2024توسط FIRDIA LISNAWATI و NINIEK KARMINI

وزیر بهداشت اندونزی، بودی گونادی سادیکین، دوم از چپ، و ایلان ماسک، دوم از راست، در روز یکشنبه، 19 مه 2024، توافق نامه ای را برای افزایش اتصال در یک مرکز بهداشت عمومی در دنپاسار، بالی، اندونزی امضا کردند. ایلان ماسک وارد اندونزی شد. جزیره تفریحی بالی برای راه اندازی سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink در بزرگترین کشور مجمع الجزایر جهان. اعتبار: AP Photo/Firdia Lisnawati

ماسک با پوشیدن یک پیراهن سبز رنگ باتیک، در یک کلینیک بهداشتی اجتماعی در دنپاسار، مرکز استان بالی، با گلدسته ای از گلبرگ های گل مورد استقبال قرار گرفت، جایی که او سرویس Starlink را در کنار وزرای اندونزی راه اندازی کرد.

اندونزی، مجمع الجزایر وسیعی از 17000 جزیره که در سه منطقه زمانی با جمعیتی بیش از 270 میلیون نفر پراکنده شده است، سال ها تلاش کرده است تا با تسلای ماسک در زمینه سرمایه گذاری باتری و اسپیس ایکس ماسک، اینترنت سریع برای مناطق دورافتاده کشور فراهم کند.

در طول این مراسم، ماسک تست سرعت سرویس اینترنت استارلینک را با چندین کارمند بهداشتی در مناطق دورافتاده اندونزی، از جمله در آرو، یکی از جزایر غیرقابل استفاده و دور از دسترس اندونزی در استان مالوکو انجام داد.

ماسک به خبرنگاران گفت: «این می‌تواند واقعاً یک نجات دهنده برای کلینیک‌های پزشکی از راه دور باشد و من فکر می‌کنم که می‌تواند امکانی برای آموزش نیز باشد».

او گفت: “اگر بتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید و سپس می توانید هر چیزی را بیاموزید و همچنین می توانید خدمات تجاری خود را در سراسر جهان بفروشید. بنابراین، من فکر می کنم که فوق العاده مفید خواهد بود.”

وی همچنین توافقنامه ای را در مورد تقویت ارتباط در بخش های بهداشت و آموزش کشور امضا کرد. جزئیاتی در مورد توافق بین دولت اندونزی و اسپیس ایکس ماسک، شرکت هوافضایی که خدمات Starlink را انجام می دهد، ارائه نشده است.

لوهوت بینسار پاندجایتان، وزیر هماهنگ کننده دریانوردی و سرمایه گذاری، گفت که راه اندازی این سرویس در یک کلینیک بهداشتی با مأموریت گسترده Starlink برای ارائه دسترسی مقرون به صرفه به خدمات اینترنت پرسرعت، به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده، مطابقت دارد.

پانجایتان، یکی از متحدان نزدیک جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، به خبرنگاران گفت: “مناطق دورافتاده ما به Starlink برای گسترش خدمات اینترنت پرسرعت، به ویژه برای کمک به مشکلات در بخش های بهداشت، آموزش و دریایی نیاز دارند.”

بودی آری ستیادی، وزیر ارتباطات و انفورماتیک، پیشتر گفته بود که ارائه دهندگان اینترنت محلی، که به ایستگاه های فرستنده گیرنده پایه برای ارسال سیگنال ها متکی هستند، نمی توانند به جزایر بیرونی دسترسی پیدا کنند زیرا پوشش محدودی دارند. ماهواره‌های استارلینک که در مدار پایین باقی می‌مانند، به آنها کمک می‌کند اینترنت سریع‌تری را با پوشش سراسری ارائه کنند.بودی گونادی سادیکین، وزیر بهداشت، گفت که از بیش از 10000 کلینیک در سراسر کشور، هنوز حدود 2700 درمانگاه بدون دسترسی به اینترنت وجود دارد.

وی گفت: «اینترنت می‌تواند دسترسی بهتری به خدمات بهداشتی و درمانی ایجاد کند زیرا گفته می‌شود ارتباط بین مناطق آسان‌تر است، به طوری که گزارش‌دهی از امکانات خدمات سلامت می‌تواند در زمان واقعی یا به‌روز انجام شود».

در اولین سفر حضوری خود به بالی، ماسک همچنین قرار است در دهمین مجمع جهانی آب شرکت کند که به دنبال رسیدگی به چالش های جهانی آب و بهداشت است.

ماسک در سال 2022 در همایش تجاری B-20 پیش از اجلاس سران گروه 20 اقتصادهای پیشرو که در بالی برگزار شد، سخنرانی کرد. او هفته‌ها پس از تکمیل تصاحب توییتر، از طریق پیوند ویدیویی به کنفرانس پیوست.

دیدار ماسک تنها چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که تیم کوک، مدیر عامل اپل در 17 آوریل با ویدودو ملاقات کرد و گفت که این شرکت به تولید در اندونزی نگاه خواهد کرد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در 30 آوریل از این شرکت بازدید کرد و گفت که این شرکت طی چهار سال آینده 1.7 میلیارد دلار در زیرساخت های جدید ابری و هوش مصنوعی در اندونزی سرمایه گذاری خواهد کرد.

اندونزی تحت مدیریت ویدودو توسعه بخش های فناوری دیجیتال و اطلاعات را با هدف دستیابی به چشم انداز طلایی اندونزی 2045 دولت ارتقا داده است. این کشور امیدوار است که دقیقاً یک قرن پس از استقلال از استعمار هلند، به یکی از پنج اقتصاد برتر جهان با تولید ناخالص داخلی تا 9 تریلیون دلار تبدیل شود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *