نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 تیر 1403 8:16 ب.ظ

با یک ارزیابی فرهنگی ، بینش بهتری به دست آورید

با یک ارزیابی فرهنگی ، بینش بهتری به دست آورید

8 فوریه 2024

شما یک فرهنگ محل کار دارید، خواه متوجه شوید یا نه. فرهنگ فراتر از نحوه رفتار شما با مردم و رفتار آنها با یکدیگر است. همچنین در مورد بهبود رضایت کارکنان و تقویت کار تیمی و نوآوری است. یک فرهنگ قوی در محل کار منجر به نرخ ماندگاری بالاتر می‌شود، جذب کارمندان و مشتریان جدید را آسان‌تر می‌کند و به موفقیت بلندمدت شرکت شما کمک می‌کند.

با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان با ایجاد یک فرهنگ مثبت در محل کار مبارزه می کنند. شاید رهبران تمایلی به تغییر یا جذب کارکنان ندارند یا فاقد تخصص منابع انسانی هستند. برخی از شرکت ها بر روی عملیات به هزینه مردم تمرکز می کنند. هنوز برخی از محیط های فرمان و کنترل وجود دارد که در آن مدیریت قرار است نحوه انجام کارها در شرکت خود را دیکته کند. تقریباً در همه موارد، مسائل فرهنگی شامل ارتباطات ناکافی است.

ابزارهایی وجود دارد که به شما در مقابله با این چالش ها کمک می کند، مانند ارزیابی فرهنگ محل کار. درست همانطور که از فرآیند نقشه برداری جریان ارزش یا ارزیابی آمادگی فناوری اطلاعاتی کسب کردید، یک قدم به عقب برای یادگیری فرهنگ خود به تصمیم گیری کمک می کند و ابتکارات بهبود را راهنمایی می کند. انجام یک ارزیابی رسمی فرهنگ محل کار فرصتی است تا از طریق صدای کارکنان خود در مورد آنچه در شرکت شما اتفاق می افتد آگاه باشید.

مرکز منابع صنعتی شمال غرب (NWIRC)، که بخشی از شبکه ملی MEP™ است، چندین سال پیش ارزیابی فرهنگ محیط کار را به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر از برنامه ریزی استراتژیک طراحی کرد.

چرا باید یک ارزیابی فرهنگ را در نظر بگیرید؟

پیامد کلیدی ارزیابی فرهنگ محیط کار دانش است. شما درک بهتری از موقعیت واقعی شرکت خود خواهید داشت. اما به خاطر داشته باشید که در حالی که ارزیابی فرهنگ محل کار معمولاً برخی از چیزهایی را تأیید می کند که رهبری در مورد آنها می دانسته یا اعتقاد دارند که درست هستند، اما همیشه با ادراک فرهنگ کلی مدیریت همخوانی ندارد.

ارزیابی می تواند به عنوان یک تقویت مثبت از کارهایی باشد که شرکت شما به خوبی انجام می دهد یا کارمندان از آنها قدردانی می کنند. به عنوان مثال، اگر به کارمندان انعطاف‌پذیری در برنامه‌ریزی ارائه دهید تا بتوانند با پزشک قرار ملاقات بگذارند، از ارزیابی متوجه خواهید شد که آنها واقعاً از این امتیاز قدردانی می‌کنند.

چگونه می دانید که آیا از ارزیابی فرهنگ سود خواهید برد؟ به دنبال نشانه‌هایی از مسائل مربوط به فرهنگ محیط کار باشید، مانند الگوهای رفتاری که ممکن است تحت هیچ بخش خاصی قرار نگیرند، اما مستلزم توجه هستند، مانند درگیری‌های مکرر یا عدم پاسخگویی. ممکن است احساس کنید مشکلاتی در شرکت شما وجود دارد اما نمی توانید آنها را به وضوح شناسایی کنید. شکست در جذب فرصت های رشد می تواند نشانه ای از مسائل فرهنگی بزرگتر باشد.بارزترین نشانه فرهنگ ضعیف، نگهداری کوتاه مدت است. محرک های دیگری نیز وجود دارند که باید تولیدکنندگان را به انجام ارزیابی فرهنگ ترغیب کنند، از جمله:

  • ترفیع به نتیجه نمی رسد: زمانی که فردی که در شغل خود خوب است، ترفیع می یابد، اما هرگز آموزش رهبری یا مدیریت ارائه نکرده است، معمولاً مشکلات محل کار پیش می آید. همه نمی خواهند یا برای مدیریت افراد مجهز نیستند.
  • عدم ارتباط رهبری: در حالی که همیشه ذهنیت متفاوتی در کف کارخانه نسبت به دفتر اصلی وجود دارد، وقتی اعتماد یا ارزش‌های شرکت شکسته می‌شود، ذهنیت «ما در برابر آنها» می‌تواند به سرعت تبدیل به امری سمی شود.
  • رهبری جدید در کار است: این زمان بسیار خوبی است تا در مورد فرهنگ عمدی باشید تا به افراد تازه وارد برای موفقیت کمک کنید.
  • یک ابتکار مهم: شما اهداف بزرگی در ذهن دارید اما مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید.

نحوه عملکرد ارزیابی: نظرسنجی و مصاحبه

در تجربه NWIRC، اکثر شرکت‌ها نرخ پاسخگویی 90 درصدی یا بالاتر برای مشارکت در ارزیابی دارند، زیرا کارکنان می‌خواهند شنیده شوند، به‌ویژه زمانی که رفتارها و اقدامات مدیریت با ارزش‌های شرکت همخوانی ندارد. کارمندان همچنین می خواهند بدانند که شرکت به کجا می رود. ارزیابی معمولاً شامل چهار مرحله است:

  • قبل از کار: به طور معمول، یک شخص ثالث با شما همکاری می کند تا یک فرهنگ پایه و سؤالات و موضوعات سفارشی را شناسایی کند که باید با کارمندان خود مطرح کنید.
  • نظرسنجی دقیق: همه کارکنان یک نظرسنجی محرمانه دریافت می کنند که از آنها می خواهد شغل و شرکت خود را در مقیاس کشویی رتبه بندی کنند. به عنوان مثال، ممکن است از کارمندان پرسیده شود که چقدر شغل خود را دوست دارند یا دوست ندارند، چقدر همکاران خود را دوست دارند، به کار خود افتخار می کنند، نسبت به شرکت احساس وفاداری دارند و غیره.
  • مصاحبه ها: پس از جمع آوری نتایج نظرسنجی، شخص ثالث مصاحبه های تک به تک انجام می دهد و فرصت هایی را برای پاسخ های دقیق فراهم می کند. مصاحبه ها نیز محرمانه است. (برای شرکت های بزرگتر، دریافت نمایندگی از هر بخش و هر شیفت ضروری است.)
  • توصیه هایی برای اقدامات: شخص ثالث داده های مصاحبه را تجزیه و تحلیل و جمع آوری می کند و آن یافته ها را با رهبری شرکت به اشتراک می گذارد.

نتیجه نقاط قوت و ضعف فرهنگ شرکت را شناسایی می کند و شخص ثالث توصیه هایی را در مورد چگونگی ادامه پیشرفت ها ارائه می دهد.اگر شرکت شما مایل به اشتراک گذاری نتایج باشد، نتایج ارزیابی فرهنگ محیط کار فرصتی برای بهبود روحیه است. اقدامات پیگیری می تواند به شکستن سیلوها از طریق تیم سازی یا تشکیل تیم های بین بخشی کمک کند.

آنچه ارزیابی ها نشان می دهد: درس های آموخته شده

یک ارزیابی ممکن است مسائلی را که شما از آن آگاه نبوده اید نشان دهد، و اغلب به آموزش تیم شما در مورد چیز جدیدی کمک می کند، مانند اینکه چگونه کارمندان جوان در نحوه انجام کارشان تفاوت دارند یا انتظارات متفاوتی دارند.

در ارزیابی هایی که NWIRC تا به امروز انجام داده است، مسائل ارتباطی 100 درصد موارد مطرح شده است. شدت مسائل ارتباطی متفاوت است، اما معمولاً افراد یا اطلاعات بیشتری در مورد کار خود می‌خواهند، یا اینکه شرکت به کجا هدایت می‌شود یا اینکه این اطلاعات به نحوه ارائه اطلاعات مربوط می‌شود. در اینجا برخی از موارد اقدام حاصل از ارزیابی های تکمیل شده آورده شده است:

  • ایجاد پارکینگ عادلانه: یک شرکت برای افرادی که از ورودی تأسیسات استفاده می‌کردند، مقدار زیادی را برای کارکنان اداری بدون سنگ‌فرش زمین پر از چاله‌ها آسفالت کرد. مدیریت هیچ تصوری از میزان نارضایتی در مورد نابرابری و فرسودگی وسایل نقلیه کارکنان نداشت. سنگفرش قسمت دوم به معنای واقعی کلمه احساسات سخت را هموار کرد.
  • بازنگری در حقوق و مزایا: شرکت دیگری به کارمندان خود گوش داد و زمانی که حقوق کارمندان سطح ابتدایی را افزایش داد، زمان مرخصی اضافی برای تصدی خود در نظر گرفت.
  • به روز رسانی وب سایت و شرح وظایف: شرکت از اینکه چگونه وب سایت آن مانعی برای جذب نیرو می کند آگاه نبود. کارکنان به به روز رسانی سایت با پیام استخدام قانع کننده تر و شرح شغل کمک کردند که برای مشتریان بالقوه جذاب بود.

هنگامی که در حال انجام یک ارزیابی فرهنگ محیط کار هستید، اگر مردم می گویند که چقدر جشن تعطیلات سالانه را دوست دارند، به دنبال راه های ممکن دیگر برای پاداش دادن به کارکنان باشید. از سوی دیگر، ارزیابی نشان می‌دهد که چگونه برخی تلاش‌ها مسائل بزرگ‌تر را پنهان نمی‌کنند. یکی از شرکت‌ها میزبان رویدادهای ماهانه با مزایای رایگان بود، اما بسیاری از کارمندان در ارزیابی به آن اشاره نکردند، زیرا به طور کلی رفتار ضعیفی با مردم در محل کار داشتند.

رهبران نیازی به داشتن همه پاسخ ها ندارند

ارزیابی فرهنگ محیط کار نقش مهمی را که فرهنگ در حفظ و ماندگاری کارکنان در این محیط چالش‌برانگیز نیروی کار ایفا می‌کند تایید کرده است. داده‌ها همچنین ثابت کرده‌اند که وقتی مسئولیت‌پذیری بیشتری در شرکت وجود دارد، روحیه بالا می‌رود.

NWIRC از ارزیابی ها آموخته است که رهبران مجبور نیستند همه پاسخ ها را داشته باشند. آنها می توانند از کارکنان کمک بگیرند. شرکت شما می‌تواند از نتایج ارزیابی برای ایجاد کمیته‌های بین‌بخشی پیرامون حوزه‌ها و موضوعات کلیدی استفاده کند تا نقاط قوت خود را روشن نگه دارد و شکاف‌های آنها را برطرف کند.

درباره نویسندگان

مولی ریچارد

مولی مشاور توسعه فرهنگ در NWIRC، یک مرکز MEP مستقر در ایری، پن است. او ارزیابی‌های فرهنگی را انجام می‌دهد و آموزش توسعه کارکنان را برای کمک به تولیدکنندگان برای یافتن و حفظ استعدادها هدایت می‌کند.

لیزا پوستلک

لیزا مدیر توسعه فرهنگ در NWIRC است. او بیش از 25 سال تجربه کار با تولید کنندگان برای رشد افراد و کسب و کار خود را دارد.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *