نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 تیر 1403 10:05 ق.ظ

دلیل پنهان خرده فروشان برای جایگزینی کارکنان با ربات های هوش مصنوعی

دلیل پنهان خرده فروشان برای جایگزینی کارکنان با ربات های هوش مصنوعی

6 مه 2024 -نوشته کامرون شاکل، مکالمه-اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

ممکن است ویدیوهای ویروسی از مشتریان وندی در ایالات متحده دیده باشید که فست فود خود را از ربات هوش مصنوعی وندی FreshAI این شرکت سفارش می دهند. اکثر آنها تراکنش بسیار شبیه به انسان را نشان می دهند که با فریادهای شگفت زده از سرعت، دقیق و مؤدبانه بودن سیستم پر شده است.

در حالی که این سیستم و سایر موارد مشابه آن در مراحل ابتدایی خود هستند و برخی هنوز به شدت به کمک های انسانی متکی هستند، خرده فروشان مبالغ هنگفتی را در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند تا جایگزین کارگران انسانی شوند.

چرا عجله برای خودکار کردن؟ ممکن است به نظر برسد که همه چیز در مورد کاهش صورتحساب دستمزد است، و مبادله مستقیم هوش مصنوعی با انسان در بسیاری از نقش‌ها در حال انجام است.اما نیروی دیگری وجود دارد که سونامی تجدید ساختار در خرده فروشی را به پیش می برد. در خطر است رگ حیاتی پنهان تجارت قرن بیست و یکم: داده ها.

کارکنان خرده‌فروشی معمولاً داده‌های زیادی را به یک کسب‌وکار باز نمی‌گردانند. درعوض، جریان داده به آنها شکل شخصی می‌دهد، و آن‌ها چیزی را که ما به‌عنوان تجربه یا تخصص می‌شناسیم، توسعه می‌دهند. این یکی از دلایلی است که مشاغل به طور سنتی سعی می کنند کارکنان را برای مدت طولانی حفظ کنند.

از سوی دیگر، ربات‌های هوش مصنوعی خرده‌فروشی، جمع‌آوری داده‌ها را کاملاً خودکار می‌کنند. این ربات بخشی از سیستم رایانه ای گسترده تر یک کسب و کار است، بنابراین جزئیات هر تعامل با مشتری را می توان مستقیماً به یک پایگاه داده منتقل کرد.

جمع آوری داده ها می تواند شامل “محرک” کاملی باشد که به هر مشتری ارائه می شود: احوالپرسی اولیه، حجم صدا، لحن، سرعت، پاسخ به سوالات مشتری، و البته نتیجه دلار و سنت.

بسته به موقعیت اخلاقی یک شرکت، یک ربات هوش مصنوعی همچنین می تواند طراحی شود تا نه تنها کلمات مشتری، بلکه همچنین “متافکت” های مختلف را جمع آوری کند: مرد یا زن، جوان یا پیر، لاغر یا چاق، کوتاه یا بلند، خالکوبی یا بدون خالکوبی .

در واقع، از آنجایی که ضبط ویدئو و صدا بسیار رایج است، هیچ دلیلی وجود ندارد که همه چیز در مورد یک تعامل نتواند برای تجزیه و تحلیل بعدی توسط هوش مصنوعی ضبط شود.

با جایگزینی ربات‌ها به جای انسان‌ها، تمام داده‌هایی که زمانی در اختیار کارمندان قرار می‌گرفت (که داده‌ها را به عنوان تخصص در اختیار داشتند، ممکن است برای ماندن نیاز به پول بیشتری داشته باشند) اکنون می‌توانند مستقیماً وارد خزانه‌های الکترونیکی کسب‌وکار شوند.

با این حال، چیزی که مورد تجاری ربات‌های هوش مصنوعی را قانع‌کننده‌تر می‌کند، این است که آنها می‌توانند حلقه را تکمیل کنند و از داده‌ها و همچنین برداشت آن‌ها استفاده کنند.

خرده فروشان توجه زیادی به «نقاط تماس» می کنند – لحظات حساس تماس که در آن می توانند بر ادراکات و تصمیمات مشتری تأثیر بگذارند.

در گذشته، کارکنان انسانی برای ارائه نقاط تماس موثر انتخاب یا آموزش دیده اند. به عنوان مثال، نوجوانانی با لباس های رنگارنگ که کارکنان یک رستوران فست فود را تشکیل می دهند، تصویر و حال و هوای خاصی را ایجاد می کنند. و اسکریپت‌ها و درخواست‌هایی که ارائه می‌دهند، مانند «آیا با آن سیب‌زمینی سرخ کرده می‌خواهی؟» مستقیماً از یک دفترچه راهنما آمده است.

اما کارمندان انسانی واقعاً قادر نیستند میلیون‌ها تعامل قبلی با مشتری را الگوبرداری کنند، یا آنها را در مقابل مشتری که در مقابل آنها ایستاده حفظ کنند.

ربات های خرده فروشی می توانند. آنها می توانند “حلقه های داده” را در زمان واقعی کامل کنند.

معنی آن چیست؟ با استفاده از گیگابایت داده‌های گذشته، ربات‌های خرده‌فروشی می‌توانند مشخصات مشتری فعلی را نشان دهند و رفتار آنها را بر اساس آن تنظیم کنند، با مشتری تعامل داشته باشند و سپس داده‌های ایجاد شده را برای عملکرد بهتر دفعه بعد بازخورد دهند. و دفعه بعد ممکن است دو ثانیه بعد در یک فروشگاه یکسان در طرف دیگر کشور با مشتری مشابه باشد.

کسب‌وکارها در تلاش هستند تا به معادلاتی تبدیل شوند که هوش مصنوعی می‌تواند آن‌ها را حل کند.همه این حلقه های داده به قیمت مشاغل انسانی بسته می شوند زیرا دیجیتالی شدن کامل ایده آل کسب و کار امروزی است.

چرا؟ زیرا کسب‌وکاری که بر اساس داده‌ها در حلقه‌های صاف جریان دارد، اساساً یک معادله است. و اگر یک کسب و کار معادله است، می توانید از آخرین هوش مصنوعی استفاده کنید تا دائماً ربات های خرده فروشی خود را تغییر دهید و اهرم های دیگری را برای به حداکثر رساندن نتیجه استفاده کنید.

پاسخ‌هایی که هوش مصنوعی به سوال اساسی «چگونه پول بیشتری به دست آوریم؟» ارائه می‌دهد. می تواند بسیار مجرد باشد. به عنوان مثال، بر اساس داده‌های ربات‌های خرده‌فروشی، هوش مصنوعی ممکن است روزی پیشنهاد کند (و آزمایش و اجرا کند) قبل از اینکه از مشتریان چاق با چشمان قهوه‌ای بپرسد: «چیز دیگری؟»، 300 میلی‌ثانیه مکث اضافی را پیشنهاد کند. و ممکن است به دلایلی که هیچ کس نمی فهمد، سود را افزایش دهد.

این امر مشتریان را در مکان عجیبی قرار می دهد.

حلقه‌های داده کسب‌وکاری را چنان چابک ایجاد می‌کنند که مشتریان احساس می‌کنند ذهنشان نه تنها خوانده می‌شود، بلکه پیش‌بینی می‌شود. فکر می کنید دور از ذهن است؟ احتمالاً قبلاً با این کار آشنا هستید که از ساعت‌های طولانی به پیشگامان الگوریتمی و کسب‌وکارهای معادله کامل مانند Google، YouTube، Amazon، Facebook و TikTok چسبیده‌اند.

خرده‌فروشان می‌خواهند از هوش مصنوعی برای وارد شدن به فعالیت‌ها استفاده کنند.در واقع، وندی اخیراً به‌دنبال استفاده از داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، گزارش‌هایی را که در نظر دارد «قیمت‌گذاری پویا» به سبک اوبر را بررسی می‌کند، اعلام کند.

بنابراین هوش مصنوعی کدام مشاغل خرده فروشی را در ابتدا انتخاب می کند؟

هیچ پاسخ ساده ای برای این سوال پیچیده وجود ندارد. اما من می توانم یک راهنما ارائه دهم.هوش مصنوعی بر اساس داده ها رشد می کند. اگر شغل شما شامل داده‌های زیادی است، و داده‌ها در حال حاضر جمع‌آوری نشده‌اند یا نحوه ارائه خدماتتان را نشان نمی‌دهد – مراقب باشید. شما در حال مسدود کردن یک حلقه داده هستید و ممکن است در تیررس قرار بگیرید.

از سوی دیگر، اگر برای داده‌های بیش از حد، مایل نیستید، و داده‌های زیاد به‌عنوان نقطه تماس، تفاوت زیادی برای شما ایجاد نمی‌کنند، احتمالاً برای مدتی در امان هستید. شما می‌توانید آرام باشید و فقط منتظر بمانید تا قربانی تغییر ساختار AI معمولی با صرفه‌جویی در دستمزد شوید.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *