21 دسامبر 20232:31 -لزلی جوزف -@lesliejosephs- رابرت سوربو | رویترز
برای اولین بار از نوامبر 2019 یک 787 Dreamliner را مستقیماً به یک شرکت هواپیمایی چینی تحویل داد، نقطه عطفی که می تواند امکان تحویل گاو نقدی سازنده، 737 Max را باز کند.
بوئینگ اعلام کرد که بوئینگ 787-9 متعلق به شرکت هواپیمایی جونیائو از خارج از کارخانه بوئینگ اورت، واشنگتن، به مقصد شانگهای حرکت کرده است. آخرین تحویل جدید یک بوئینگ 787 جدید به یک شرکت هواپیمایی چینی در سال 2021 از طریق یک شرکت لیزینگ بود.
بوئینگ این هواپیما را در حالی ارسال کرد که چین برای تحویل تعداد زیادی بوئینگ 737 مکس، پرفروشترین جت این شرکت، به پنجمین سال تولید خود نزدیک میشود.
چین آن جت را در مارس 2019 در پی دومین سانحه مرگبار هواپیما در حدود پنج ماه زمین گیر کرد و کشورهای دیگر نیز به دنبال آن بودند. ایالات متحده ممنوعیت خود را در سال 2020 لغو کرد و سایرین نیز بعداً از آن پیروی کردند.
بوئینگ در تلاش است تا تولید و تحویل جتهای جدید را افزایش دهد، زمانی که سازندگان عمده قیمت هواپیما را دریافت میکنند.
به گفته جفریز، بیش از یک سوم از موجودی حدود 250 هواپیمای مکس بوئینگ به خطوط هوایی چینی اختصاص دارد. بوئینگ برخی از دیگر مکسها را به دیگر شرکتهای هواپیمایی بازاریابی مجدد کرده بود.