Kirsten Korosec -21 آوریل 2023-علامت سواری لیفت -اعتبار تصویر: مت هیوارد / گتی ایماژ
دیوید ریشر، مدیرعامل تازه منصوب شده Lyft، در ایمیلی به کارکنان گفت که این شرکت بهعنوان بخشی از تلاشهای بازسازی، نیروی کار خود را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.
ریشر گفت که تجدید ساختار بخشی از برنامه Lyft برای “برآوردن بهتر نیازهای استفاده کنندگان و رانندگان” است. این شرکت تأیید کرد که با وجود اخراج های آتی، دستورالعمل خود را برای سه ماهه اول تغییر نداده است.
چیزی که کمتر واضح است این است که چگونه این ممکن است بر برنامه های خارج از رده اصلی خدمات مانند سرویس اشتراک دوچرخه آن تأثیر بگذارد.
Lyft از رانندگانی استفاده نمی کند که از برنامه ride-hailing برای سوار کردن و پیاده کردن مسافران استفاده می کنند. در عوض، اخراج بیش از 4000 کارمند تمام وقت شرکت انجام می شود. کارمندان از طریق ایمیلی که در 27 آوریل ارسال خواهد شد، متوجه خواهند شد که آیا شغلی دارند یا خیر.
Lyft تعداد افرادی را که حذف می شوند را فاش نمی کند. یک گزارش WSJ به نقل از منابع ناشناس می گوید که حدود 1200 نفر، 30 درصد از کل نیروی کار آن، تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
ریشر، یکی از مدیران خردهفروشی سابق آمازون، پس از کنارهگیری لوگان گرین و جان زیمر، یکی از بنیانگذاران این شرکت در ماه گذشته، سمت مدیرعاملی Lyft را بر عهده گرفت.
ریشر در ایمیل توضیح داد که تصمیم گرفته است به شرکت کمک کند تا به دو هدف اصلی خود دست یابد.
او مینویسد: «لیفت دو هدف دارد که به یکدیگر مرتبط هستند: ما به مسافران کمک میکنیم تا بتوانند زندگیشان را با هم بگذرانند، و به رانندگان راهی برای کار ارائه میدهیم که به آنها امکان کنترل بر زمان و پولشان را میدهد.»
«ما باید شرکتی سریعتر و راحتتر باشیم که در آن همه به سواران و رانندگان ما نزدیکتر باشند تا بتوانیم این هدف را انجام دهیم و باید هزینههای خود را کاهش دهیم تا سواری مقرونبهصرفه، درآمد قانعکننده برای رانندگان و رشد سودآور ارائه کنیم. ما قصد داریم از این پساندازها برای سرمایهگذاری در قیمتهای رقابتی، زمانهای تحویل سریعتر و درآمد بهتر راننده استفاده کنیم. همه اینها ما را ملزم می کند که اندازه خود را کاهش دهیم و نحوه سازماندهی خود را بازسازی کنیم.
این حرکت ممکن است برای کسانی که از نزدیک Lyft و تلاش های آن برای همگامی با رقیب اوبر را دنبال می کنند، تعجب آور نباشد.
ریشر در مصاحبهای در اواخر ماه مارس به TechCrunch گفت که Lyft ممکن است پیشنهاد سواری مشترک خود را کنار بگذارد و تغییرات دیگری در مدل کسبوکار خود ایجاد کند تا بر تجارت اصلی خود در حملونقل سواری تمرکز کند و سودآور شود.
او تعدادی دیگر از محصولات و خدماتی را که ممکن است ناپدید شوند، فهرست کرد، از جمله Wait & Save، که به سواران در مناطق خاصی اجازه می دهد اگر منتظر بهترین راننده باشند، کرایه کمتری بپردازند.
ریشر در آن زمان به TechCrunch گفت: «این امکان وجود دارد که ما دیگر به هر دوی اینها نیاز نداشته باشیم و بتوانیم تمام منابع خود را بر انجام بهتر تعداد کمتری از کارها متمرکز کنیم. «شاید وقت آن رسیده باشد که بگوییم سواریهای مشترک برای مدتی عالی بودند، اما زمان آن رسیده است که آن را رها کنیم.